En, der forsvandt i USA
Fra : debbie

Dato : 02-07-04 16:47

Jeg har fundet min bedstefar i det danske udvandrerarkiv, jeg har også
fundet hans ankomst til USA (i New York Passenger list), men jeg kan ikke
komme videre. Jeg har søgt i Birth-, Marriage- and Death Records og i USA's
Federal Census for de relevante år. Jeg ved ikke, hvor i Danmark han var
født. Et brev fra ham røber at han opholdt sig i nærheden af Reading, PA i
1926, og at han var gift og havde børn i USA.
Jeg ville blive lykkelig, hvis nogen kunne hjælpe mig videre.
MVH. Debbie

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-07-04 18:11

Scripsit debbie:

> [...]
> jeg kan ikke komme videre. Jeg har søgt i Birth-, Marriage- and
> Death Records og i USA's Federal Census for de relevante år. Jeg

Du skriver ikke om du vil frem eller tilbage i tiden. Hvis du vil frem
og du ikke allerede har adgangen så prøv:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=6&i=9483&t=9483

Hvis du vil tilbage i tiden, forstår jeg ikke hvorfor hans fødested
ikke fremgår af udvandrerarkivet, det plejer det da. Derudover ville
udvandringsår være af betydning for at se om der var en folketælling
før som kunne hjælpe.

Lars Erik Bryld