Sikkerhedssele til bilen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-07-04 14:14

Hej

I morgen skal vi hente Siri, og gæt om vi synes at tiden går aaaalt
for langsom? Sådan en newf bliver jo ret stor og vores bil er ikke så
stor, så vi må lægge det ene bagsæde ned, så hun ligger halvt i
bagagerummet og halvt på bagsædet.

Nu vil vi jo gerne gøre det så sikkert som muligt, for både hende og
os, så jeg har købt en "Trixie Sicherheitsgurt". Umiddelbart ser det
vældig fornuftigt ud, altså for mig som ingen forstand har på den
slags. En sele der mødes i et kryds på ryggen, som går under maven og
om bringen og de to er sat sammen. Svært at forklare, heldigvis har de
et billede på hjemmesiden:
http://www.trixie.de/trE/SBIMJSXbjeGsJYnS0wnW698bNbGfuJREkjp/nLE/artikeldetails.html?aid=20825&search=1&searchW=safetyOPOPbelt&firstp=&searchKz=

Er der nogen der kender til produktet og kan udtale sig om om det er
godt eller skidt? Hvordan har hunden det med det? Og selvom jeg ikke
håber at nogen kan svare, virker det så?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Charlie

Dato : 02-07-04 15:07

> [...]
> godt eller skidt? Hvordan har hunden det med det? Og selvom jeg ikke
> håber at nogen kan svare, virker det så?

Hej Trine,

Vi har selv en Trixie sele, og er vældig glad for den, og det er vores
Cocker også.
-Han kan både ligge, sidde og stå op med selen, men det afhænger naturligvis
af
hvor meget du strammer selen -som du klikker i den ene af de almindelige
låse til
sikkerhedssele på bagsædet.

-Håber I også får glæde af selen, som har to fordele:
Hunden tumler ikke rundt ved en opbremsning, og hunden hopper ikke rundt i
bilen
og evt. forstyrrer føreren under kørslen.
Vi har også købt et bagsæde-"dækken" i en slags nylon hos Mazi Zoo, det er
meget
let at rengøre efter hunden eks. har været ude i vand og mudder.

Mvh
Bent