hjælp til HashTable o.lign.
Fra : Daniel Pino Maldera

Dato : 05-05-01 18:10

Jeg er i færd med at lave et program til en skoleopgave. Jeg har nogle
problemer med at skulle kontrollere hvorvidt en sekvens af bogstaver er
indeholdt i en anden.
Der skal vist nok bruges en HashTable udvej, men jeg er i tvivl om hvordan
det bruges.
Hvis du er nede med sådan noget, og gider at indlede en samtale med mig om
det (og derved hjælpe mig til at bestå faget ), så svar tilbage til mig via
direkte mail eller på min ICQ.
Jeg ved godt at det er lidt løst beskrevet her, men det er for omfattende at
gå i detaljer her.

DPM

Fra : Daniel Pino Maldera

Dato : 05-05-01 18:16

Skuller der være nogle derude der gider svare mig via ICQ >krydser fingre<
skal i jo bruge mit ICQ nummer.
Det er 102817372.

Fra : James Olsen

Dato : 05-05-01 18:43

"Daniel Pino Maldera" <dmaldera@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> indeholdt i en anden.
> Der skal vist nok bruges en HashTable udvej, men jeg er i tvivl om hvordan

Hvis jeg har forstået det her så er det du i virkeligheden vil at finde ud
af om en String findes i en anden ikke sandt ? Hvis det er det så kan du
gøre som følger :

String toCheck = new String("abcdefghijk");
String toFind = new String("fgh");

if(toCheck.indexOf(toFind) != -1) System.out.println("It's there");

Sikkert ikke så enkelt, men det lyder lidt der hen af

Fra : Daniel Pino Maldera

Dato : 05-05-01 19:18

Desværre er det ikke sådan
Det handler om genkoder:
man har en gensekvens f.eks

acctgagtcctagggatgcatgtta

det er de syrer som gener består af
Så har man et protein f.eks.

ARTH

hvert af de store bogstaver er en aminosyre bestående af 3 af de førnævnte
syrer f.eks.

agt

En aminosyre kan sagtens have flere forskellige former, A kan både være agt
og cca. Men tca kan ikke både være M og C.
Der er ikke nogen fast "værdi" for Aminosyrerne, så man skal altså tjekke om
det kan give nogle konflikter. Altså om samme sekvens f.eks. cgt kommer til
at svare til to forskellige store bogstaver.
Hvis der er nogen der forstår dette så svar please

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-05-01 23:44

In <9d1g0k$239$1@news.inet.tele.dk> "Daniel Pino Maldera" <dmaldera@hotmail.com> writes:

> [...]

>at svare til to forskellige store bogstaver.
>Hvis der er nogen der forstår dette så svar please

Lyder som et problem, hvor suffix tree vil kunne bruges.
Se det nyeste nummer af Dr. Dobbs Journal for nogle eksempler paa suffix trees
eller soeg paa Internet efter "suffix tree"

/Mvh
Martin