OT:Hvem er han ??
Fra : shadow

Dato : 02-07-04 00:34

Jeg ved godt at dette ikke er om hund, men jeg er lige nødt til at komme med
det her selvom det er et langt inlæg!!

Februar 1979 på "Egernsund kanten" var vi 4 både ifølge, mod havn "
Hanstholm" der var stærk overisning, og vi bankede is af kutteren hele vejen
til havn, vi kunne ikke følge med at banke is af som det kom på kutteren, vi
måtte først banke det af der var højest oppe, men for fanden vadet var is
inden det ramte skibet, så det var håbløst, vi måtte have flyttet vægten ned
i bunden af skibet, ellers ville det kæntre, så alt hvad vi kunne smide ned
i lasten af vægt blev smidt derned, det hjalp en del nok til at vi kunne
holde den gående indtil vi nåede havn, samtidig med at vi stadig bankede is
som gale. Vi nåede endelig havnen som Nr. 2 og de sidste 2 var bare 30 min
sejlads efter os, så vi stod på kajen og kiggede på at de skulle komme ind
af havneløbet, men pludselig kæntrede den ene som var bagerste skib 1 sømil
fra land, ja jeg troede ikke mine egne øjne, jeg var helt målløs, den anden
var nu kommet til havne indsejlingen, og der får de en forkert sø og tipper
rundt i mellem havne hovederne, jeg stod som forstenet med en hård knude i
maven og tårer i øjnene, min kammerat var ombord på den kutter, man har
aldrig fundet ham endnu trods det at det var i havneindsejlingen, men
strømmen havde ført ham bort.

Juni 1983 under fiskeri på Fladen grund i Nordsøen, i tæt tåge råber skipper
ud af vinduet at vi skal springe i havet fordi vi bliver sejlet ned, bang
siger det kutteren blev sejlet midt over af et stort fragtskib, som ikke
engang bemærkede det. Og der lå vi så 4 mand og plaskede rundt for at få det
satans tunge tøj af kroppen, det lykkedes at komme af gummitøjet, og få
kontakt til de andre, på nær Peter, jeg kunne ikke se ham nogen steder, jeg
havde kun et i hovedet hvor var den satans redningsflåde henne, den var ikke
at se nogle steder, vuuuups sagde det pludselig og der kom flåden op af
havet ca 20 meter fra hvor jeg plaskede rundt, jeg begyndte at svømme hen
mod flåden og her stødte jeg ind i Peter han var bevidstløs og lå med
hovedet ned af, jeg fik fat i ham og vendte ham om og holdt hans hoved fri
af vandet, skipper og bedstemanden fik fat i flåden og kom op i den, jeg
råbte og skreg at de skulle skynde sig da jeg snart ikke kunne holde Peter
længere, han var blevet tung for mig og jeg kunne næsten ikke holde os oven
vande, men de fik padlet hen til os, og vi fik Peter hen til flåden, jeg kom
selv op i flåden, og da vi skulle hive Peter op også ja da tabte vi ham sku,
og han begyndte at synke mod dybet, jeg tænkte ikke men sprang i havet igen,
fik fat i Peters tøj og nok en gang moslet ham hen til flåden, hvor det
lykkedes os at få ham indenbords også, det viste sig at han havde slået
hovedet mod rælingen da fragteren ramte skibet, efter noget moslen med ham
fik vi liv i ham igen ak ve hvor han sputtede, efter 9 timer i flåden blev
vi samlet op af en supplybåd.

Juli 1985(min egen båd) efter endt fiskeri i Skagerrak var vi på vej til
Skagen godt lastet med små sild, men vi skulle lige skylle vores travl, alt
imens vi lå stille kom inspektionsskibet Havørnen, det var noget skidt fordi
han satte en bording båd i vandet, så nu var alle råd dyre, jeg tog en
resolut beslutning og gav den fuld skrue Vest på, jeg var udmærket klar over
hvis han kom ombord kostede det mig omkring 250000- 400000 i form af
konfiskation af lasten samt redskaber og bøde, så der var kun et at gøre se
at komme vest på hvor der var dårligt vejr ,med det formål at få kørt lasten
til ukendelighed, så det gik derudaf 1 døgn vest og 1 døgn øst, man prøvede
på at få mig til at stoppe skibet hvilket jeg nægtede, man ringede til mig
fra fiskeriforeningen og fiskeriministeriet men lige lidt hjalp det, da jeg
kunne se at vores last var kørt til ukendelighed med henblik på arts
fastsættelse , sejlede vi ind til Egernsund hvor vi blev arresteret,

Resultat af den tur blev en bøde på 15000 kr for at have nægtet at stoppe
mit skib.

Så jeg sparrede en del penge på den løsning.

Østersøen 27. september 1994 omkring kl. 01 om natten lød det i radioen"
Mayday- mayday Estonia"

Man fik i første omgang ikke nogen konkret melding eller position, så vi
lyttede med, da vi lå og holdt skibet til vinden pga. dårligt vejr, Da man
fandt ud af hvad der var galt, fik man iværksat en rednings aktion, vi
kontaktede SAR for at høre om man havde brug for vores hjælp, det mente man
ikke på daværende tidspunkt, da vi befandt os 70 sømil fra området ( 6
timers sejlads) men efter 4 timer kontaktede man os og andre skibe i området
at man gerne ville have al den hjælp man kunne få i området

Vi satte straks kursen mod området for fuld kraft. Og hvilket syn der mødte
os da vi ankom til området ( hvilket jeg ikke vil komme ind på her).

Den dag i dag tænker jeg stadig væk tit på " hvis vi nu havde sejlet mod
positionen med det samme i stedet for at ligge afventende, om vi måske kunne
havde reddet bare en af de arme sjæle.

Østersøen den26 Januar 1999 , under udsætning af trawlet kommer jeg i klemme
i net tromlen og beskadiger min ryg, jeg kan ikke bevæge mig er faktisk
følelsesløs fra lænden og ned, jeg bliver sat ombord på en anden kutter der
var for hjemadgående i åben sø, 2 døgn efter ankommer vi til Skagen hvor jeg
bliver afhentet af Falck der kører mig til ålborg sygehus, jeg bliver
scannet og man kunne se at jeg havde pådraget mig 4 discouspolapser og man
ville operer mig, det blev jeg så, men det gik galt for kirurgen, under
operationen kom han sku til at snitte i min nervebane, med det resultat at
jeg har fået et galt venstre ben og en stiv ryg, jeg var dømt til morfin,
benskinne og andre hjælpemidler, da jeg ikke kunne gå mere end 25 meter, før
jeg var ved at besvime af smerter.

Jeg sad så her ved køkkenbordet og havde ondt af mig selv, og syntes at det
hele var noget være noget, så jeg besluttede at få mig en hund igen, efter 2
år uden hund, da det ville tvinge mig selv til at komme ud af det hul jeg
var faldet ned i, så det fik jeg, og vi gik ture, jeg faldt om på veje og
stræder, fik folk til at hjælpe os hjem, men med stædighed og min hunds
hjælp kan jeg i dag gå omkring 4 km uden hvil, og benskinnen er smidt af
helvede til. Og jeg har engageret mig i hundearbejde i form af DCH, og jeg
nyder hver gang jeg skal til hundetræning.

Så det kan godt være at der er nogen der syntes ,at jeg ser meget bitter,
gammel og indebrændt ud, er en nar, en stor idiot., ikke har en hjerne, skal
søge læge osv.osv

Meningen med dette indlæg er såmænd bare at fortælle en lidt anden side af
den person man syntes det er så sjovt at nedgøre og lade hånt om her i et
offentlig rum, ( ja 11 strenge lige nu).

Jeg håber også med det her indlæg ,at man kan se at jeg har vilje og
stædighed, men sandelig også stolthed omkring mit navn.

M.V.H

Jimmy Romanowski

PS!!! Undskylder for stavefejl.

Fra : Broegger

Dato : 02-07-04 07:42

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev

> Jeg ved godt at dette ikke er om hund, men jeg er lige nødt til at
> komme med det her selvom det er et langt inlæg!!

Du er en TROLL!!! Nu gider jeg ikke mere. Klage afsendt til
abuse@post.tele.dk

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 09:47

"OT:Hvem er han ??"

Aner det ikke, og er temmelig ligeglad......

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 07:52

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> mit skib.
>
> Så jeg sparrede en del penge på den løsning.

Så forstår man det hele meget bedre, men hvodan kan man være så hurtig med
trusler over for de andre i ng, og så samtidig gøre så meget for at undgå en
selvforskyldt bøde.

> [...]
>
> Jeg håber også med det her indlæg ,at man kan se at jeg har vilje og
> stædighed, men sandelig også stolthed omkring mit navn.

Det er altid godt at vide lidt om ens meddebattører.

> PS!!! Undskylder for stavefejl.

Usenet er fyldt med stavefejl, sådan er det bare.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Karina

Dato : 02-07-04 05:15

**KLIP
[...]

Hej Shadow

Ville egentlig ikke have blandet mig i debatten omkring dig og din person,
men efter at have læse dit indlæg har jeg alligevel et par kommentar.

Jeg er ked af at du har oplevet så mange grimme ting! Men skal det
retfærdiggøre din opførsel i denne og andre Grupper?

Det kan godt ske, at du har kæmpet dig vidre i livet efter al den ulykke du
har været indblandet i, men selvom du er kommet videre virker du meget
bitter ( bitter er nok ikke ordet, men kan ikke finde et andet som dækker
bedre). Med det mener jeg din evne til at lade andre have deres meninger, at
være påstålig og have en lav tollerence tærskel.

Meget af alt den her ballade som har været i gruppen kunne være undgået hvis
du ikke lovede bål og brand mod alle som kritiserede din holdninger og sagde
dig imod.

Troede at når man har været ude for så grimme oplevelser som dig, at man så
brugte tid på de ting som virkelig talte her i livet og ikke spildte sin og
andres tid på små ubetydelige ting som at _blive ved _ med at skændes med
folk i en NG som man bare kunne undgå hvis man ikke synes de behandlede en
pænt?!?

Hvis du selv mener at de oplevelser har betydning for din opførsel synes jeg
du skulle tage til en psykolog og få styr på tingene.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 08:49

>Jeg ved godt at dette ikke er om hund, men jeg er lige nødt til at komme med
>det her selvom det er et langt inlæg!!

klip > et langt indlæg om fiskekuttere

>Så det kan godt være at der er nogen der syntes ,at jeg ser meget bitter,
>gammel og indebrændt ud, er en nar, en stor idiot., ikke har en hjerne, skal
>søge læge osv.osv

,,,,,,,,,de ting jeg har sagt blev sagt fordi jeg mente at du selv
lagde op til dem, med din måde at snakke til mig og andre på, og ja
meget af det er måske barnligt men man er jo kun et menneske ! og ja
jeg lod mig provokere af din snak om at ingen herinde når dig til
sokkeholderne, og jeg lod mig provokere af meget andet du skrev, så
derfor svarede jeg ikke tilbage i en pæn tone ! længere er den
egentlig ikke, jeg er ret sikker på at ret mange herinde også har
lades sig provokere af din fremtoning, og derfor må du jo forvente at
få igen af samme skuffe, sådan fungerer det nu engang.

jeg får skam også på hatten hvis jeg skriver noget dumt om katte eller
ligende "undtagen af jens der har humor selv om han har en fed kat"
sådan er det, det må man leve med .

>Meningen med dette indlæg er såmænd bare at fortælle en lidt anden side af
>den person man syntes det er så sjovt at nedgøre og lade hånt om her i et
>offentlig rum, ( ja 11 strenge lige nu).

,,,,,jeg fik ikke læst det hele, da det var ret langt og jeg tvivler
lidt på om du er det man kalder en TROLL men du har fået fisket en
del, hvis dit indlæg altså er rigtigt, så vil jeg bare sige, at du
ikke er den eneste der har haft det hårdt ! jeg ville da også kunne
fortælle historier om hvad jeg har oplevet, men det gør jeg ikke, for
det skal ikke ligne en konkurance om hvem der har haft det hårdest, og
det har trods alt ikke noget med hunde at gøre !

men kort sagt hvis man har haft det hårdt så hjælper selvmelidenhed
ikke noget, det der hjælper er at komme videre, og se lidt lyst på
tingene, positive tanker

og helt ærligt du burde have forudset at alt din snak om retsager ikke
ville bringe noget godt med sig, for dig, ud over at nogle er blevet
sure og andre har lavet en hel del grin med det ! sådan er det ! man
truer ikke andre uden at få en negativ reaktion på det, det burde være
logisk !

>Jeg håber også med det her indlæg ,at man kan se at jeg har vilje og
>stædighed, men sandelig også stolthed omkring mit navn.

,,,,,,,stædighed er ikke altid noget at være stolt af efter min
mening, og stolthed er da fint nok, bare man ikke bliver for
selvhøjtidelig ! !

>M.V.H
>Jimmy Romanowski
>PS!!! Undskylder for stavefejl.

,,,,,,,,,,,,det er tilgivet, jeg kan ikke selv huske hvordan man
staver til (konkurance) tror ikke helt at det er rigtigt stavet

Ps: hvis du vil tages seriøst må du være åben overfor at lave om på
DCH-siden og samtidig svare på de spørgsmål folk kommer med herinde !
det er 2vejskomunikation !

Og her vil jeg gerne give dig en chanse, og spørge hvorfor du ikke har
lavet racestandarden om angående ordet grim ?, og hvad meningen er med
at du skriver at kamphunde har en kropszone man ikke må gå tæt på ? og
hvorfor du mener at de ikke skal lære at sitte og dække ??

og hvis du så endnu engang ikke gidder at tage dig tid til at svare på
disse spørgsmål som har med hunde at gøre, ja så opgiver jeg sku, men
da jeg tænker positivt tænker jeg også at du må være intereseret i at
du står for en god hjemmeside med rigtige oplysninger, det ville give
dig selv og DCH-skagen mere respekt at have sådan en side !

og jeg kan se at du ikke har rettet siden endnu og nej det er ikke en
sidegevinst til mig som du skrev, men en gevinst for dig selv og DCH
hvis i får en ordentlig side !

Hilsen Punish som altid har sagt sin mening og lavet sjov med det han
syntes er sjovt, og har tænkt sig at blive ved med det !

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : shadow

Dato : 02-07-04 09:12

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

**klip**
,,,,,jeg fik ikke læst det hele, da det var ret langt og jeg tvivler
> lidt på om du er det man kalder en TROLL men du har fået fisket en
> del, hvis dit indlæg altså er rigtigt,

Hej Punish jo det er skam sandt hvert et ord. Og jeg er ikke nogen troll.

Angående dine spørgsmål om Staffordshire bull terrier.
Jeg har pt. slettet "grim".
Angående dine andre spørgsmål, ja så siger jeg det igen, det er en
genneralesering og ikke kun specifik på Staffordshire bull terrier men
beregnet på hele gruppen kamphunde, det er lavet af nogle mennesker som det
også oplyses i "forord til hunderacer", det har jeg ikke ret til at ændre
på, da jeg derved ville gå imod kilden.

Håber du denne gang kan bruge mit svar til noget.

Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 09:49

On Fri, 2 Jul 2004 10:12:27 +0200, "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>på, da jeg derved ville gå imod kilden.
>
>Håber du denne gang kan bruge mit svar til noget.

Tjae jeg kan se at du fralægger dig ansvaret for siden, men andre
steder søger du oplysninger om andre racer har set at du søgte om
"lapphund" så noget indflydelse må du jo have !

men jeg ved at alle kamphunderacer sitter og dækker uden problemer, og
at de alle vil være meget tæt på mennesker hele tiden, da de er
utroligt meget glade for mennesker, så den med kropszonen passer
heller ingen steder, så hvis du intereserer dig for at siden skal have
rigtige oplysnineger, burde du jo gå videre med det til dem der står
for det, hvis det altså ikke er dig selv.

og ps: Fransk bulldog er ikke en kamphund, men en selskabshund det
står også i alle hundeleksikoner jeg har set.

men ellers kan jeg da godt bruge den del af svaret omkring at du har
rettet den med Staffen

Fra : shadow

Dato : 02-07-04 10:06

> [...]
> Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
> og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Hej igen
Gruppeinddeling og race beskrivelserne, er udarbejdet af de oplyste personer
på siden hunderacer.
Afsnittene der oplyser racens historie,billed, pels ,pleje , motion er noget
jeg har samlet sammen igennem lang tid.
Jeg søgte oplysninger om Lapphunden da jeg ikke havde alle oplysninger, men
kun racens historie, og der var en venlig sjæl der oplyste et link til hvor
jeg kunne finde de oplysninger, og det er jeg ved at finde ud af, jeg skal
lige spørge om lov først ikke. Ellers leder jeg stadigvæk efter de
informationer. Og nej jeg fralægger mig ikke ansvaret, men jeg kan ikke gå
imod kilden, ellers skal jeg jo starte forfra hvergang der er en der ikke er
ening i det skrevne.

Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 10:49

> [...]
>imod kilden, ellers skal jeg jo starte forfra hvergang der er en der ikke er

,,,Tjae men så er jeg intereseret i at høre hvor kilden kommer fra ?
det burde du kunne, finde ud af og oplyse ? under alle omstændigheder
burde du notere det og gå videre med det, for DCH er vel intereseret i
at have en side med korekte oplysninger ikke ? og hvis du ikke kan
gøre noget ved det så kan ingen jo, det er jo dig der er webmaster
ikke !
og denne snak om racebeskrivelserne burde ikke have noget som helst
at gøre med hvad jeg ellers har skrevet, det burde have noget at gøre
med at give kamphundene den rigtige beskrivelse så folk ved hvad de
eventuelt køber ! det skal ikke være for min skyld at det laves om jeg
har jo allerede valgt hund og er fuldt tilfreds med min race, det skal
være for DCH skyld og de eventuelle mennesker der leder efter
hunderacer der kigger derind.

Fra : Jytte

Dato : 02-07-04 11:08

Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> har jo allerede valgt hund og er fuldt tilfreds med min race, det skal
> være for DCH skyld og de eventuelle mennesker der leder efter

Alle kan jo skrive stort set hvad de vil på deres hjemmeside. Det gælder
også DCH Skagen.
Jeg har høfligt påpeget fejl på de racesider der beskriver "mine" racer. Det
er DCH Skagen totalt ligeglad med.
Det kan jeg jo også være, da jeg har kendskab til de racer. Men for folk der
søger hund, ville det jo være en fordel at siderne var korrekte.

Venlig hilsen
Jytte

Fra : shadow

Dato : 02-07-04 11:24

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> søger hund, ville det jo være en fordel at siderne var korrekte.

Hej Jytte jeg er ikke ligeglad med nogen , jeg skylder en del svar rudt
omkring, og jeg har altså ikke overskud til at besvare alt og alle, da der
er blevet kørt lidt meget på min person den sidste tid :) (pga. helbredet).
Men ikke for at virke uforskammet, så får man altså svar på de fleste
spørgsmål på siden hunderacer under FORORD, hvor der udtrykkeligt gøres
opmærksom " Der findes flere modeller eller kriterier for raceopdeling af
hunde, men denne valgte opdeling i grupper, tager udgangspunkt i de
forskellige racers oprindelige arbejdsmæssige , og det er, efter vores
mening og erfaring, det der giver den bedste forståelse af hundens adfærd og
samspillet mellem hund og fører." og "Vi skal dog pointerer, at der er tale
om en generalisering, hvor forskellen på såvel racerne som de enkelte
individer, kan være stører end beskrevet, da mange hunde i dag avles/købes
udefra andre kriterier, - fx udseende frem for brugsegenskaber."

Jimmy

Fra : shadow

Dato : 02-07-04 11:06

> [...]
> Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
> og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

-----------------------------------
Kilde !!!
Gruppe-inddeling & gruppe-egenskaber er udarbejdet af Merete Bo Thomsen og
Hans Rosbjerg efter inspiration fra Åsa Ahlbom og Agneta Geneborg.

Hvis jeg vil rette i det får jeg jo på nakken af disse personer da det er
noget de har lavet og som man har taget til sig rundt omkring i verden.
Alternativt vil jo være at slette hele det afsnit jeg har lavet omkring
hunderacer, det er sk* ikke fordi jeg ikke vil rette i det. men jeg mener
ikke at jeg er kopetent til at gører det, da det ville kræve deres samtykke
hvis jeg skulle omskrive nogle af afsnittene.

Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 12:28

> [...]
>ikke at jeg er kopetent til at gører det, da det ville kræve deres samtykke
>hvis jeg skulle omskrive nogle af afsnittene.

jeg kender ingen af kilderne, gad godt have set hvilke sider de har
hentet inspiration fra !? men det ved du jo nok ikke da det er dem der
står for det.

Men har jeg ret når jeg konstaterer at siden bare kører videre med de
fejl der er ? hvis det er tilfældet kan jeg ikke have meget respekt
for dch-siden

men som en anden lige skrev så kan vi der har valgt race jo egentlig
være ligeglade ! det skulle jo være af hensyn til dem der kigger efter
hvalp/race og kigger ind på jeres side, men hvis i ikke ændrer det så
må man jo tolke det som om at i er ligeglade, og en officiel
hjemmeside med "hundeleksikon" der er ligeglad kan jeg ikke have meget
respekt for, uanset hvem der så end har ansvaret for hvad der er
skrevet.

Fra : shadow

Dato : 02-07-04 12:25

> [...]
**klip**
> ps: Fransk bulldog er ikke en kamphund, men en selskabshund det
> står også i alle hundeleksikoner jeg har set.

Ja jeg er godt klar over at Fransk bulldog også er en selskabshund, hvor den
også er beskrevet på siden, men jeg har også gjort opmærksom på at samme
hund kan være opført i flere kattegorier, og her henviser jeg igen til det
materiale jeg har publiceret.

Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 02-07-04 14:19

Punish the deed, not the breed wrote:
> jeg får skam også på hatten hvis jeg skriver noget dumt om katte eller
> ligende "undtagen af jens der har humor selv om han har en fed kat"
> sådan er det, det må man leve med .

Du ved udemærket godt at min kat ikke er fed,
den er smældfed

/Jens (der faktisk lige har fodret den, igen)

Fra : Palle S.

Dato : 02-07-04 13:45

PLONK !!!

Venligst Palle

Fra : Pwh

Dato : 02-07-04 15:50

shadow wrote:
> Jeg ved godt at dette ikke er om hund, men jeg er lige nødt til at
> komme med det her selvom det er et langt inlæg!!

Tja hvad kan man så lærer af det, fortælle sine børn at det ikke er
en god ide at blive fisker.

/Jens