MySQL og frames i IE
Fra : Christian Hjort

Dato : 01-07-04 19:08

Hejsa php gruppe,

Jeg er ved at lave en side med php (stort ikke?) og har valgt at
bruge et .tk domæne i den tid hvor siden ikke er noget at råbe
hurra for endnu. Jeg har siden jokecity.dk

Prøv i IE at gå ind under forum (Kan ikke deeplinke da det er et
frame .tk bruger) og læs en tråd, der kommer vertikal scrollbar i
IE, men ikke i de andre browsere.

Men hvis du bruger den rigtige URL:
http://jokecity.users.whitehat.dk/forum/read.php?id=2

SÅ sker det ikke? Er der en forklaring? Er det noget med doctypen
(ingen) fra .tk der gør det med IE?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-07-04 19:28

On 01 Jul 2004 18:08:11 GMT, Christian Hjort <SphinX@mail-online.dk>
wrote:

>SÅ sker det ikke? Er der en forklaring? Er det noget med doctypen
>(ingen) fra .tk der gør det med IE?

jokecity.tk giver ikke andet end et frameset med én frame, hvor
scrolling er sat til auto:
<frame src="http://jokecity.users.whitehat.dk/generelt/index.php"
name="dot_tk_frame_content" scrolling="auto" noresize>

Du kan lave det samme med CSS:

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: én (og ikke een)

Fra : Christian Hjort

Dato : 01-07-04 19:31

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> <frame src="http://jokecity.users.whitehat.dk/generelt/index.php"
> name="dot_tk_frame_content" scrolling="auto" noresize>

Ved jeg udemærket, prøv at bruge højreklik funktionen i din browser,
det er .tk der har generet den kode ikke mig! Nogen måde du kan omgå
den med CSS? Den kode der står kan ikke ændres.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-07-04 21:06

On 01 Jul 2004 18:30:53 GMT, Christian Hjort <SphinX@mail-online.dk>
wrote:

>Ved jeg udemærket, prøv at bruge højreklik funktionen i din browser,
>det er .tk der har generet den kode ikke mig! Nogen måde du kan omgå
>den med CSS? Den kode der står kan ikke ændres.

Hvis du vil have den, kan du evt. prøve at sætte overflow til scroll:

... men under alle omstændigheder er det stadigvæk en konsekvens af at
du lægger dig under et frameset, hvilket måske også er til brugernes
irritation (for slet ikke at tale om popuppen).

Fra : Christian Hjort

Dato : 02-07-04 08:57

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvis du vil have den, kan du evt. prøve at sætte overflow til scroll:

Problemet er jo at her definerer du den _skal_ scrolle, og det er netop
vertikalt scroll jeg vil af med.

> [...]
> du lægger dig under et frameset, hvilket måske også er til brugernes
> irritation (for slet ikke at tale om popuppen).

Ja jeg ved det er irriterende, men da servicen er gratis tror jeg det
hører med :/

Jeg regner dog med at købe .dk domæne når der kommer lidt mere indhold
på siden, lige nu ville det være spildte penge.