Kan denne børnehave nå længere ned??
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-04 15:39

Jøsses for en børnehave.

en person (1) kalder en hunderace for grim. Straks er der en person (2) der
går fuldstændig i selvsving (og trækker andre med sig) og begynder at svine
1 til på det groveste- hvorefter 1 begynder at true med allandsens ulykker
(jeg ved snart ikke hvem der er mest latterlig indtil dette punkt. Nå men
person 1 bilægger striden (formentlig fordi han i det mindste er klog nok
til at indse at han har begået en fejltagelse af næsten historiske
dimensioner) men straks sætter 2 så en regulær kampagne igang, og nu må jeg
nok indrømme at jeg synes at 2 endegyldigt har vundet kampen om at blive den
mest latterlige person i dette spil.

Tag jer nu for pokker sammen og begynd at debattere hunde i stedet for
personer

Peter

Fra : Pwh

Dato : 01-07-04 15:47

> Tag jer nu for pokker sammen og begynd at debattere hunde i stedet for
> personer
>
> Peter

Ja nu har vi vist grinet færdig af den historie, med mindre at
skyggen vender frygteligt tilbage fra skyggerne )

/Jens (som nu fik grinet en del)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-04 16:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> /Jens (som nu fik grinet en del)

det gjorde jeg også på et tidspunkt, men må indrømme at nu er den kørt helt
ud i det absurde

Peter

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 09:36

"Peter K. Nielsen" skrev d. 01-07-04 16:11 dette indlæg :

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> det gjorde jeg også på et tidspunkt, men må indrømme at nu er den kørt
> [...]

Peter !

HVEM (h-v-e-m) er det nu lige, der kører emnerne ud i absurditeter ?

I mine øjne er det bestemt Skyggen der bliver ved og ved og ved og ved
og ved........

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 16:31

On Thu, 1 Jul 2004 16:46:40 +0200, "Pwh"

>Ja nu har vi vist grinet færdig af den historie, med mindre at
>skyggen vender frygteligt tilbage fra skyggerne )
>
>/Jens (som nu fik grinet en del)

ja det var da det sjoveste der er sket herinde indtil videre

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 10:27

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 01-07-04 16:31 dette indlæg :

> ja det var da det sjoveste der er sket herinde indtil videre

**** HØRT ****

Eifel & Co.

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 09:34

"Pwh" skrev d. 01-07-04 15:47 dette indlæg :

> Ja nu har vi vist grinet færdig af den historie, med mindre at
> skyggen vender frygteligt tilbage fra skyggerne )
>
> /Jens (som nu fik grinet en del)

I guder ! - nu er han vendt tilbage med en livshistorie om
fiskeriet......

Ufatteligt !

Er der bare intet at gøre ved ham ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 10:07

On Fri, 02 Jul 2004 08:34:27 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrote:

>for

>I guder ! - nu er han vendt tilbage med en livshistorie om
> [...]

*LOL* Hvad med dig eifel, kommer du ikke med en lang historie om de
traumatiske oplevelser du have på landet, og ude i pløjemarken hehe,
jeg havde egentlig selv tænkt mig at komme med en megalang historie om
min opvækst i StorKøbenhavn ville det ikke bare være
pisseinteresant ?

Nå men bortset fra det så må jeg respektere ham _en lille smule_ for
at have rettet i racestandarden her til morgen, selv om det tog noget
tid, så mangler han bare at få rettet de andre fejl, eller at få andre
til det, jeg går ikke ud fra at han går ind og kalder min hund grim
igen, selv om jeg eventuelt driller videre, men det er jo ikke til at
vide

Hilsen Punish der brænder for at fortælle om de traumatiske oplevelser
han havde på sin puch3gear i 80erne

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 10:26

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 02-07-04 10:07 dette indlæg :

> [...]
> jeg havde egentlig selv tænkt mig at komme med en megalang historie om
> min opvækst i StorKøbenhavn ville det ikke bare være

Jo - man ville nok sidde klistret til tataturet

> [...]
> til det, jeg går ikke ud fra at han går ind og kalder min hund grim
> igen, selv om jeg eventuelt driller videre, men det er jo ikke til at

Tør du drille igen ? - med de traumer du oplevede op til onsdag kl.
12:00:00 ? ?
Du er en modig sjæl Punish

> Hilsen Punish der brænder for at fortælle om de traumatiske oplevelser
> han havde på sin puch3gear i 80erne

Min Puch var også en rød 3 gear´s model - og det mest traumatiske jeg
har oplevet var, da........... Hmmmm - må vist hellere stoppe her

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 11:20

>Jo - man ville nok sidde klistret til tataturet

,jammen så går jeg i gang med at skrive den nu, er nok færdig om et
par månneder, og vil råde alle til inden den tid at have, købt ekstra
ram og ekstra harddiscplads

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 16:31

On Thu, 1 Jul 2004 16:38:59 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
> [...]
>nok indrømme at jeg synes at 2 endegyldigt har vundet kampen om at blive den

Ok, så stopper vi nu, fordi du siger det Person (3) .........

Fra : LH

Dato : 01-07-04 17:06

Måske skulle folk kaste sig frådende over hende der dyrehealeren eller
spammeren med munke og amuletter, bare for at sikre de næste dages
underholdning?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 17:25

On Thu, 01 Jul 2004 18:05:35 +0200, LH <NOSPAM@FAKE.dk> wrote:

>Måske skulle folk kaste sig frådende over hende der dyrehealeren eller
>spammeren med munke og amuletter, bare for at sikre de næste dages
>underholdning?

er der nu kommet en dyrehealer til ? hehe hvor sjovt hvor er hun ?
jeg tror at amulettmunken får stor succes herinde, hvem vil da ikke
gerne have en hellig amulet

Fra : Ralph

Dato : 01-07-04 18:36

"LH" <NOSPAM@FAKE.dk> skrev i en meddelelse
> Måske skulle folk kaste sig frådende over hende der dyrehealeren eller
> spammeren med munke og amuletter, bare for at sikre de næste dages
> underholdning?

Hvad galt er der i det? Jeg har brugt en dyrehale som amulet i mange år

--
venligst
Ralph

Fra : Pwh

Dato : 01-07-04 18:42

LH wrote:
> Måske skulle folk kaste sig frådende over hende der dyrehealeren eller
> spammeren med munke og amuletter, bare for at sikre de næste dages
> underholdning?

Vi kan da også bare gå tilbage til at kører lidt had på hinanden

/Jens

Fra : MGA

Dato : 01-07-04 19:10

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kan da også bare gå tilbage til at kører lidt had på hinanden
>
> /Jens

Ja, eller få et liv...

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 20:02

On Thu, 1 Jul 2004 20:09:57 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, eller få et liv...
>
>Mette

ja ligesom dig haha du har været skyggens eneste ven hele vejen
igennem, syntes du selv at det tyder på at du har et liv

Fra : Pwh

Dato : 01-07-04 20:45

MGA wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, eller få et liv...
>
> Mette

Dette er livet

/Jens

Fra : Eifelvuf

Dato : 01-07-04 18:35

"Peter K. Nielsen" skrev d. 01-07-04 15:39 dette indlæg :
> [...]
blive den
> mest latterlige person i dette spil.
>
> Tag jer nu for pokker sammen og begynd at debattere hunde i stedet for

Hej Peter.

Jeg ved nu ikke rigtigt - jeg synes det var rigtigt sjovt så længe det
varede, og mange (hvis ikke stort set hele denne NG) har fået sig mange
MEGALOL´s over Skyggen - ligesom Punish bestemt heller ikke har været
helt ueffen til at lave nogle sjove og humoristiske indlæg.

PÅ den anden side - ja denne NG skal vel på et tidspunkt igen til at
handle om hunde, så nu ville vel være et velvalgt tidspunkt.

I øvrigt er jeg ikke enig med dig i, at person 1 har bilagt striden og
skulle være den klogeste af de to.

Jeg tror i øvrigt at person 1 igen har fundet stridsøksen frem.
Se indlægget "Hvad ville du gøre ?"
Er ret mistænksom - tror faktisk at person 1 IGEN er på banen med sin
stupide og truende attitude.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : MGA

Dato : 01-07-04 19:12

> [...]
> MEGALOL´s over Skyggen - ligesom Punish bestemt heller ikke har været
> helt ueffen til at lave nogle sjove og humoristiske indlæg.

Jeg er dybt uenig - en smædekampagne af den anden verden på et andet
menneskes bekostning kan ikke bringe hverken smil eller grin frem på mit
ansigt.
På trods af at Jimmy gentagne gang har sagt at han ikke fandt det sjovt,
blev latterliggørelsen ved og så er det ikke bare dumt, men ondt og
følelseskoldt.

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 20:08

On Thu, 1 Jul 2004 20:12:19 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Jeg er dybt uenig - en smædekampagne af den anden verden på et andet
>menneskes bekostning kan ikke bringe hverken smil eller grin frem på mit
>ansigt.

,,hvad kan så ? hvad er det du griner af til hverdag ? vil du ikke
dele lidt ud af din gyldne humor ? please kom nu

>På trods af at Jimmy gentagne gang har sagt at han ikke fandt det sjovt,
>blev latterliggørelsen ved og så er det ikke bare dumt, men ondt og
>følelseskoldt.
>
>Mette

og ved du hvad oppe i højre hjørne af det vindue du kigger på der
sidder et lille kryds ! og hvis man ikke kan lide at læse hvad der
bliver skrevet, ja gæt en gang så kan man prøve at klikke på det
jeg tror at det hjælper

Fra : Pwh

Dato : 01-07-04 20:49

MGA wrote:

> Jeg er dybt uenig - en smædekampagne af den anden verden på et andet
> menneskes bekostning kan ikke bringe hverken smil eller grin frem på
> mit ansigt.

Jimmy har selv lagt op til ørertæver, så han må tage hvad der kom.

> På trods af at Jimmy gentagne gang har sagt at han ikke fandt det
> sjovt, blev latterliggørelsen ved og så er det ikke bare dumt, men
> ondt og følelseskoldt.

Nu har vi jo ikke forfulgt ham privat, det er helt frivilligt for ham at læse herinde,
og han er selv blevet ved med at slæbe brænde til bålet i stedet for
bare at ophæve sit abbonement for længe siden.
Jeg plejer af princip altid at værer på de svages side, men Jimmy har jeg ikke ondt af.

/Jens

Fra : MGA

Dato : 02-07-04 09:41

> Jimmy har selv lagt op til ørertæver, så han må tage hvad der kom.

DU bestemmer hvordan DU vil reagere - det er ikke andre mennesker der
trykker på knapper i dig. Dine følelser og handlinger og reaktioner er du
selv ansvarlig for.

Mette

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 10:30

"MGA" skrev d. 02-07-04 09:41 dette indlæg :

> DU bestemmer hvordan DU vil reagere - det er ikke andre mennesker der
> trykker på knapper i dig. Dine følelser og handlinger og reaktioner er
du
> selv ansvarlig for.

Er jeg også ? (vil bare gerne vide det, så jeg kan rette mig ind efter
det fremover i mit liv)

> Mette

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 11:20

On Fri, 2 Jul 2004 10:40:34 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>DU bestemmer hvordan DU vil reagere - det er ikke andre mennesker der
>trykker på knapper i dig. Dine følelser og handlinger og reaktioner er du
>selv ansvarlig for.
>
>Mette

Ej hvor er du klog, vil du ikke nok være dronning over denne NG ?

iihh altså mette kan du ikke blive her og belære os noget mere om
psykologi ? please ?

Fra : MGA

Dato : 02-07-04 17:08

> Ej hvor er du klog, vil du ikke nok være dronning over denne NG ?

Nej tak - det ville betyde at jeg skulle danne par med dig og det er jeg
ikke interesseret i.

Mette

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-07-04 17:46

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message

> Nej tak - det ville betyde at jeg skulle danne par med dig og det er jeg
> ikke interesseret i.

MEGA LOL

Peter

Fra : Pwh

Dato : 02-07-04 17:52

MGA wrote:

> Nej tak - det ville betyde at jeg skulle danne par med dig og det er
> jeg ikke interesseret i.
>
> Mette

LOL Den sved, hvad Punish )

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 19:57

On Fri, 2 Jul 2004 18:08:20 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Nej tak - det ville betyde at jeg skulle danne par med dig og det er jeg
>ikke interesseret i.
>
>Mette

hehe nej du ville såmæd nok blive fiskerkone og du har jo aligevel
hele tiden virket lidt lun på en vis nordjyde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 22:43

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> hehe nej du ville såmæd nok blive fiskerkone og du har jo aligevel
> hele tiden virket lidt lun på en vis nordjyde

De'nu slet heller int'så tovli' endda, eller som vi siger her nordenfjords,
Det da så ligete'

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 07:22

On Fri, 2 Jul 2004 23:42:30 +0200, "Benny Mortensen"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>>
>De'nu slet heller int'så tovli' endda, eller som vi siger her nordenfjords,

haha ja det fatter jeg så ikke meget af men er der ikke lidt træls
eller dorsk deroppe nordenfjords ? jaja lidt jydsk kan jeg da
og rutebilsstation

Fra : MGA

Dato : 03-07-04 07:50

> haha ja det fatter jeg så ikke meget af men er der ikke lidt træls
> eller dorsk deroppe nordenfjords ? jaja lidt jydsk kan jeg da
> og rutebilsstation

Træls og dorsk er vidst mere midtjydsk - dem hørte jeg i hvert fald da jeg
boede i Århus.
Heroppe i Skagen siger man ting som "nu flover det" "hun er drøve" og "han
er en lier bøst".

Så kan i jo gætte hvad det betyder :)

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 08:54

On Sat, 3 Jul 2004 08:50:11 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>boede i Århus.
>Heroppe i Skagen siger man ting som "nu flover det" "hun er drøve" og "han

haha , nu bliver det flovt ? hun er doven ? han skal børstes ?

nå men herovre siger man bare fuck og så kan det jo også bøjes jeg
diskuterede faktisk engang med en jyde, han var nu ret sjov når jeg
forstod hvad han sagde men vi diskuterede hvilket udtryk der
dækker mest træls eller fuck vi blev vist aldrig enige, og det var
vist heller ikke en af de mest inteligente diskutioner jeg har haft

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 11:19

> [...]
> dækker mest træls eller fuck vi blev vist aldrig enige, og det var
> vist heller ikke en af de mest inteligente diskutioner jeg har haft

Fuck, det eneste jeg har fundet ud af om det, er at det må være et ord som
bruges, af sexuelt underernærede mennesker, som prøver at tilkalde sig lidt
opmærksomhed, om det er fordi de syntes det lyder smart, det ved jeg ikke.
Så det er gået med det, lige som alt andet i de unges sprog, de syntes det
er skideskægt, indtil en eller anden sider det, om dem selv, så er det af
uforklarlige årsager, ikke nær så sjovt mere.

Træls er til gengæld, meget Nordjydsk, men før Niels Hausgaard gjorde det
landskendt, udtaltes det som trals.
Men ellers må Mette snup a lime å svirp e ind under a rook.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 11:51

On Sat, 3 Jul 2004 12:18:36 +0200, "Benny Mortensen"
> [...]

>er skideskægt, indtil en eller anden sider det, om dem selv, så er det af
>uforklarlige årsager, ikke nær så sjovt mere.

nej så er det nok trals

>Træls er til gengæld, meget Nordjydsk, men før Niels Hausgaard

,ham kunne i nu godt have beholdt derovre gaaaab en kedelig fyr nå men
sådan er der jo så meget

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 11:58

> On Sat, 3 Jul 2004 12:18:36 +0200, "Benny Mortensen"
> <wrapup1@kittymail.com> wrote:
>

> ,ham kunne i nu godt have beholdt derovre gaaaab en kedelig fyr nå men
> sådan er der jo så meget

He He, det skulle da ikke undre mig du syntes. Men han er jo faktisk også
Kødbenhavner. Det Nordjydske sprog, har han lært af Jens Memphis fra De
Gyldne Løver.... Så jeg ved sgu ikke, om han kom herover, fordi de
Kødbenhavnere ikke var til at holde ud

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 14:53

On Sat, 3 Jul 2004 12:58:19 +0200, "Benny Mortensen"
> [...]

>Kødbenhavner. Det Nordjydske sprog, har han lært af Jens Memphis fra De
>Gyldne Løver.... Så jeg ved sgu ikke, om han kom herover, fordi de

haha jammen så lad os sende ham til bornholm, jeg er ligeglad bare jeg
ikke skal høre for meget på ham !

Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 12:24

> [...]
> de unges sprog, de syntes det er skideskægt, indtil en eller anden
> sider det, om dem selv, så er det af uforklarlige årsager, ikke nær

Vi har også en lærling ude hos os der fandt ud af at det ikke var en
god ide at sige fuck til mig som er svend, han fik af vide af driftlederen
at hvis han ikke kunne modererer sit sprog så ville han blive smidt ud.
Lærlingen kom ret hurtigt krybende og gav mig en undskyldning )

/Jens (som vil tales ordentligt til)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 13:24

> [...]
> at hvis han ikke kunne modererer sit sprog så ville han blive smidt ud.
> Lærlingen kom ret hurtigt krybende og gav mig en undskyldning )

Hej Jens

Ja det er et grufuldt sprog de snakker nu om dage. Det sjove er jo, at de
heller ikke selv bryder sig om at blive kaldt det, som de selv kalder alle
andre. Men det lyder som om man har fod på det, når man fyrer det i hovedet
på andre. Som jeg for kort tid siden, sagde til en ung dame, da hun ville
vide, om hun nu så godt nok ud. Ja du ligner 10 Millioner, desværre hjælper
det ikke meget, for åbner du munden, falder du til 10 Kroner. Det hjalp
vist.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 14:54

On Sat, 3 Jul 2004 13:23:43 +0200, "Pwh"

> [...]
>at hvis han ikke kunne modererer sit sprog så ville han blive smidt ud.
>Lærlingen kom ret hurtigt krybende og gav mig en undskyldning )

aksepterer i så hvis han siger at du er træls ?

Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 16:25

> aksepterer i så hvis han siger at du er træls ?

Jeg tror ikke at jeg ville opfatte træls som fornærmende

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 12:50

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]
> Træls og dorsk er vidst mere midtjydsk - dem hørte jeg i hvert fald da jeg
> boede i Århus.

Træls er da i høj grad noget, der anvendes i Skagen. Dorsk er tilgengæld
udpræget Østjysk.

> Heroppe i Skagen siger man ting som "nu flover det" "hun er drøve" og "han
> er en lier bøst".

Det gør "man" nu ikke nødvendigvis. De to sidste udtryk er vist mere
hjemhørende i Hjørring, Sindal og omegn, hvor mange skawboer også har
familie og derfor sikkert har impoteret det til Skagen.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 14:55

On Sat, 3 Jul 2004 13:50:05 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>
>Det gør "man" nu ikke nødvendigvis. De to sidste udtryk er vist mere
>hjemhørende i Hjørring, Sindal og omegn, hvor mange skawboer

haha hva faen er en skawbo ?

Fra : Pia Nave

Dato : 03-07-04 15:48

Punish the deed, not the breed wrote:

> haha hva faen er en skawbo ?

Det er såmænd en der kommer fra Skagen

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 17:29

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> haha hva faen er en skawbo ?

For fanden Punish - behøver du nu lige at bekræfte /alle/ fordomme om dumme
Kjøwenhavnere ) En skawbo er en, der kommer fra Skagen selvfølgelig. Og
det er vi øjensynligt et par stykker i gruppen, der gør, omend jeg faktisk
ikke finder, at det er noget at prale af set i lyset af, hvad der i øvrigt
er af repræsentanter for min hjemby :-/

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 18:34

On Sat, 3 Jul 2004 18:29:05 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>ikke finder, at det er noget at prale af set i lyset af, hvad der i øvrigt

hehe nej det er forståeligt nok jammen så har jeg da lært noget
nyt i dag også

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 19:18

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> hehe nej det er forståeligt nok

Bare man ikke tror, at folk generelt er sådan, når man kommer fra Skagen, så
går det måske nok.

> jammen så har jeg da lært noget nyt i dag også

Hehe - og gjort Kjøwenhavnerstanden ca. 75% klogere - samlet set )

Karina,
der lige løber ret hurtigt uden for rækkevidde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 19:25

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Karina,
> der lige løber ret hurtigt uden for rækkevidde

Ahhh Karina

Man kan jo aldrig vide.....Du kunne jo bare være igang med en charme
offensiv )... Nå de plejer nu at være meget rare deroppe. Selvom de
anbringer deres bagerier de underligste steder ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 19:49

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message
[klip]
> Ahhh Karina

Ahhh Bæ9

> Man kan jo aldrig vide.....Du kunne jo bare være igang med en charme
> offensiv )...

Jeg synes da faktisk også, det kunne være helt tiltrængt

> Nå de plejer nu at være meget rare deroppe. Selvom de anbringer deres
bagerier de underligste steder ..

Gør vi det? Nu er de da godt nok et par uger siden, jeg har været hjemme
sidst, men jeg tror da ikke, de har flyttet et bageri i mellemtiden? Ligger
de underlige steder? Det kan jeg ikke helt forstå - du må forklare dig, Bæ9

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-04 10:56

> [...]
Ligger
> de underlige steder? Det kan jeg ikke helt forstå - du må forklare dig,

Hej igen Karina

Ja de gør sgu så .. Der går en lille vej bag om Krages bageri, hvis det
da stadig findes. Den blev lavet til min lastbil, som til gengæld så måtte
bestilles med forkortet akselafstand, så de to ting kunne gå op i en højere
enhed. Den kunne lige snige sig rundt og komme derind, og ud igen.
Bageriet, hvad pokker hed det nu, det er glemt, det lå nede ved det i bunden
af Sct laurentii, der hvor 3 veje løber sammen, så at komme, og skal vendes
helt på tværs i det kryds, i ferie sæsonen, så man kan komme baglæns ind,
det var sommetider spændende ..

Hvad er nu det for noget, kan den kylling til Punish ikke engang klare at
bade lidt ved vestkysten, så må han jo over i børnebassinet på østkysten, så
kommer han nok heller ikke til at fryse

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-04 11:43

> [...]
vendes
> helt på tværs i det kryds, i ferie sæsonen, så man kan komme baglæns ind,

Hehe - ja, det vil jeg gerne tro. Du har ret. Der er ikke megen plads at
bugsere rundt på mange steder i byen

> Hvad er nu det for noget, kan den kylling til Punish ikke engang klare at
> bade lidt ved vestkysten, så må han jo over i børnebassinet på østkysten,

> kommer han nok heller ikke til at fryse

Nej, vi må sgu lade hatten gå rundt og samle ind til en tur til Lalandia til
ham

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-04 11:56

> [...]
> bugsere rundt på mange steder i byen

> så
>
> Nej, vi må sgu lade hatten gå rundt og samle ind til en tur til Lalandia

Hej Karina

Vi kan da sende ham ned til Øster Hurup, der skal han jo 6 km ud, før det
når ham til knæet ... Men det kan være han skal huske nogle meget
solide badetøfler, med meget hård sål, for der er mange fjæsinger.

M.V.H.....Benny..

Fra : MGA

Dato : 03-07-04 22:16

> Bare man ikke tror, at folk generelt er sådan, når man kommer fra Skagen,

> går det måske nok.

Jeg har ikke set nogen der afviger fra den almindelige dansker her i
gruppen - skawbo eller ej.
Bare folk ikke tror at Skagen er et sted hvor man generelt ikke må gøre
fejltagelser eller vise følelser - eller har foragt for folk som er
anderledes end en selv :)

Mette

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 23:05

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har ikke set nogen der afviger fra den almindelige dansker her i
> gruppen - skawbo eller ej.

Jeg har observeret en adfærd, der ligger langt fra den opførsel, jeg har set
hos de folk i den by, jeg er vokset op i og har boet langt størstedelen af
mit liv.

> Bare folk ikke tror at Skagen er et sted hvor man generelt ikke må gøre
> fejltagelser eller vise følelser - eller har foragt for folk som er
> anderledes end en selv :)

Bare folk ikke tror, at de repræsentanter, der har leveret bidrag her, på
nogen måde er kendetegnende for vores by, eller i øvrigt kendetegnende for
det erhverv, som langt størstedelen af *min* familie er en del af, og som er
det, der har givet *mig* smør på brødet og et tag over hovedet som barn.

Jeg har en fornemmelse af, at du er tilflytter til byen?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : MGA

Dato : 04-07-04 05:19

> Jeg har en fornemmelse af, at du er tilflytter til byen?

Ja Og du er fraflytter? Det er en skam at så mange flytter fra byen. Det
er en dejlig by med nogle dejlige mennesker - og hunde, og jeg tror virkelig
godt vi kan få vendt udviklingen, selvom de oprindelige skawboer flytter fra
byen når de vokser op og overlader det til os "tilflyttere".
Jeg er meget stolt af Skagen og stolt af at være skawbo nu og vil gøre alt
hvad jeg kan for at vende udviklingen sammen med resten af byen og jeg tror
på det kan lade sig gøre på trods af fiskeriets enorme nedgang, fordi der er
så mange kompetente og entusiastiske mennesker som er med til at trække
læsset

Mette

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-04 11:35

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]

> Ja

Det var jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

> Og du er fraflytter? Det er en skam at så mange flytter fra byen.

Det er nødvendigt, hvis man vil have sig en uddannelse.

> [...]
fra
> byen når de vokser op og overlader det til os "tilflyttere".

Jeg tror nu ikke, man ønsker at overlade noget til tilflytterne mere end man
tager ud og forhåbentlig vender hjem igen med en god uddannelse. Når man er
født og opvokset i Skagen, så tror jeg altid, man har en iboende trang til
at vende hjem igen. Skawbo er ikke noget, man kan blive - det er noget, man
er.

> [...]
er
> så mange kompetente og entusiastiske mennesker som er med til at trække

Jeg håber da, du har ret. Indtil videre kan jeg dog desværre ikke se tegn i
hverken sol, måne eller stjerner på det.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 09:03

On Sun, 4 Jul 2004 00:04:49 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>det, der har givet *mig* smør på brødet og et tag over hovedet som barn.
>
>Jeg har en fornemmelse af, at du er tilflytter til byen?

hva faen er du fiskerkone ? har i så de der billeder med ham
fiskeren med den gule sylvesterhat på, hængene på vægen hos dig ?

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-04 11:37

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> hva faen er du fiskerkone ?

Fniiiiis - nej, ham min bedre halvdel, han laver sgu ikke et ærligt stykke
arbejde - han er jurist, såeh deeeet - hehe. Men mit fædrende ophav og store
dele af min familie er fiskere - altså måske lige med undtagelse af min mor

> har i så de der billeder med ham> fiskeren med den gule sylvesterhat på,
hængene på vægen hos dig ?

Hehe - ja da.

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-04 11:16

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bare folk ikke tror at Skagen er et sted hvor man generelt ikke må gøre
> fejltagelser eller vise følelser - eller har foragt for folk som er

Hej Mette

Godt sagt. Men mellem os, der er meget stor forskel på en fisker, og et
stankelben af en Kødbenhavner. Fiskerens mentalitet, kan jo ikke undgå at
smitte af på omgivelserne. En fiskers verden er rå, og ubarmhjertig. Det er
ikke noget han tænker over, sådan er det bare. Men han er faktisk mere
følsom når han er kommet hjem. Lever måske lidt mere intenst, når han er
hjemme, er som regel også mere religiøs. Fiskerkonerne er næsten modsat,
for dem er den hårde tid jo når han ikke er hjemme, og helt galt, når vejret
er hårdt. Havet giver, og havet tager, sådan har det altid været, og vil
sikkert også vedblive at være sådan. Det er fiskerens hverdag, og
Kødbenhavnerens vittighed. Så det kunne være en Kødbenhavner skulle med ud,
en dag med havblik ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 14:06

On Sun, 4 Jul 2004 12:15:38 +0200, "Benny Mortensen"
> [...]

>sikkert også vedblive at være sådan. Det er fiskerens hverdag, og
>Kødbenhavnerens vittighed. Så det kunne være en Kødbenhavner skulle med ud,

haha jeg skal sku ikke ud hvor der både stinker og man bliver søsyg
men alt respekt for dem der gidder det ! der er skam en fisker
lang ude i min familie han mangler sku ikke penge det er helt
sikkert kommer i fly til familiefesterne og skifter tøj på wcet

Fra : x Vuf x

Dato : 03-07-04 21:53

Sat, 03 Jul 2004 01:55:12 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

>haha hva faen er en skawbo ?

En Skagbo...En der bor i Skagen.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-07-04 22:16

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message
[klip]
> En Skagbo...En der bor i Skagen.

Næh, teknisk set er der en hel masse, der skal være opfyldt, før man kan
kalde sig skawbo - noget med, hvor langt tilbage, man kan regne sine
forfædre med rod i Skagen.

Dem er der vist ikke så mange tilbage af, så nu bruger man vist bare
betegnelsen om os, der stammer derfra, også selv om vi ikke /bor/ der. Jeg
bor der ikke nu, men vil stadig betegne mig som Skawbo.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 09:08

On Sat, 3 Jul 2004 23:15:38 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>Næh, teknisk set er der en hel masse, der skal være opfyldt, før man kan
>kalde sig skawbo - noget med, hvor langt tilbage, man kan regne sine

og måske også om man syntes at det er fedt at bade i vesterhavet, med
de mest sindsyge hudoverskrabninger som følge af en lille dukkert
av for faen en lortestrand der er der ved vesterhavet ! har tidt tænkt
på om dem derovre bare har total hård hud på hele kroppen siden de kan
klare at bade der ? eller om de måske aldrig selv bader der, og
bare sidder oppe i deres fiskerhytter og griner af de dumme
københavnere der intetvidende går ud i de livsfarlige bølger og de
sindsyge sten der ligger på bunden ?

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-04 11:39

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> bare sidder oppe i deres fiskerhytter og griner af de dumme
> københavnere der intetvidende går ud i de livsfarlige bølger og de

Nu kalder vi det Kattegat og Skagerak oppe med os. Og ja da - vi sidder da
altid og griner af de der tåbelige Kjøwenhavnere - af alle mulige grunde
)

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 10:52

> haha ja det fatter jeg så ikke meget af men er der ikke lidt træls
> eller dorsk deroppe nordenfjords ? jaja lidt jydsk kan jeg da
> og rutebilsstation

Træls, nej det er kun når man går i Kødbenhavnstrup. Der fjoller en masse
mennesker rundt, og aner ikke hvad de fjoller rundt efter.
Nej her er der højt til loftet, og man kan indånde luften, men jo, hvis en
kødbenhavner skal have et hundeslagsmål i timen, så er her sgu træls og
kedeligt. Eller som de ville sige, hvis du kom søndenfjords. Det by'er da
sæ'sjæl.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-07-04 15:57

MGA wrote:

> DU bestemmer hvordan DU vil reagere - det er ikke andre mennesker der
> trykker på knapper i dig. Dine følelser og handlinger og reaktioner
> er du selv ansvarlig for.
>
> Mette

Øhh, og hvornår har jeg så benægtet det.
Den anden vej rundt må Jimmy jo selv værer indstillet på at der
kommer nogle reaktioner på hans provokerende indlæg.
Det gælder jo ikke bare for Jimmy, sådan er det for os alle.
At der så er noge der har givet den en tand mere end jeg selv ville gører
vil jeg ikke tage ansvaret for, Jimmy har i mine øjne stillet op til ørertæver.

/Jens (der ikke kan mindes at han på NOGET tidspunkt har svinet Jimmy til)

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 09:31

"MGA" skrev d. 01-07-04 19:12 dette indlæg :
***klip***
> Jeg er dybt uenig - en smædekampagne af den anden verden på et andet
> menneskes bekostning kan ikke bringe hverken smil eller grin frem på
mit
> ansigt.

Hvad kan så ?

Det bringer ikke alene smil og grin frem på mit ansigt, det bringer
MEGALOL´s frem i stride strømme.
Han har SELV lagt op til det hele vejen, og evner ikke at stoppe selv.
Manden er gal - nu begynder han som du kan se, også at fortælle sin
livshistorie her i denne NG, - måske fordi vi nu skal have medlidenhed
med ham, og bære over med hans stupide "sagsanlæg", etc., etc.
Det får IKKE mig til at bryde ud i gråd !

> [...]
sjovt,
> blev latterliggørelsen ved og så er det ikke bare dumt, men ondt og

Så har jeg intet imod at blive kaldt ond og følelseskold. Han bliver
SELV ved Mette - han bærer konstant ved til bålet - så må han også finde
sig i, at blive latterliggjort ad H til.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Nave

Dato : 01-07-04 19:30

Eifelvuf wrote:
> [...]
> Se indlægget "Hvad ville du gøre ?"
> Er ret mistænksom - tror faktisk at person 1 IGEN er på banen med sin

Hmmm.....jeg mener at kunne huske Jimmy og Skyggen som to forskellige
personer....?
I øvrigt havde Skyggen vel næppe spurgt om hvad han skulle gøre i en
given situation

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-07-04 09:33

"Pia Nave" skrev d. 01-07-04 19:30 dette indlæg :

> [...]
> personer....?
> I øvrigt havde Skyggen vel næppe spurgt om hvad han skulle gøre i en

Pia.

Det kan godt være du har ret - er selv blevet lidt i tvivl igen..

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/