Computer uret spurter...
Fra : SL

Dato : 01-07-04 00:14

Uret i min computer (WinXP pro) er pludselig begyndt at gå en aaaanelse for
hurtigt, ca 10 minutter for hurtigt for hver time - nogen der har en idé til
hvad der kan være årsagen? Er batteriet på bundkortet mon gået lidt i
stykker?

/Steffen

Fra : Egil Solberg

Dato : 01-07-04 11:02

SL wrote:
> [...]
> aaaanelse for hurtigt, ca 10 minutter for hurtigt for hver time -
> nogen der har en idé til hvad der kan være årsagen? Er batteriet på

Har du Asus A7N8X Deluxe?
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=19631&highlight=pci+nforce2

Fra : Leony

Dato : 01-07-04 11:48

"SL" <SLieberkind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> aaaanelse for hurtigt, ca 10 minutter for hurtigt for hver time -
> nogen der har en idé til hvad der kan være årsagen? Er batteriet på

Gå i BIOS og deaktiver "spread spectrum".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-07-04 17:03

SL wrote:
> Er batteriet på bundkortet mon gået lidt i stykker?

Jeg har læst at på visse Abit boards (NF7 og NF7-S), løber uret for hurtigt
ved hård OC...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : SL

Dato : 01-07-04 18:14

Tak for jeres feedback

Det er et Soltek bundkort jeg har (SL75FRN2-L). Et par genstarter og lidt
justering af bios'en ser umiddelbart ud til at have klaret problemet.

Rigtig go´ sommer!

/Steffen