Fortynder
Fra : Alvin A. Bang

Dato : 30-06-04 22:22

Nu er det ca. 8 timer siden jeg var nede i marineshoppen for at købe 0,75
ltr. Hempel 808 fortynder. Jeg måtte bøde kr. 70.- for fortynderen så det er
først nu jeg er ved at få så meget ro på systemet at jeg kan betjene min PC.
Hvordan kan 0,75 ltr. Hempel 808 fortynder koste så meget?. Er der nogen,
som ved om jeg kan anvende noget andet billigere til at fortynde en Hempel
primer med end disse gyldne dråber?. Jeg har endnu ikke brudt forseglingen
på dåsen for at lugte om det er "almindelig" fortynder.......et sådant snif
vil ca. koste kr.. 4.50.- og jeg kan ikke returnere den.

Jeg er ikke en fedterøv men hader at blive snydt!!!!

MVH

Alvin

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 18:17

Hej Alvin

Mener der engang var en bådforhandler der fortalte mig at man kunn godt
bruge alm fortynder.

Det er vel ligesom med reservedele til biler ... der er kun prisen til
forskel på om det er "originalt" eller "uoriginalt"
Så ud fra det så kan man vel spørge sig selv om det er navnet man betaler
for.

Men for en sikkerheds skyld så lad et par stykker mere svare inden vi drager
nogen konklutioner ... Så har man da ikke gjort/sagt noget forkert.

Mvh
Lui

Fra : Sven Fafner

Dato : 01-07-04 22:02

On Wed, 30 Jun 2004 23:21:38 +0200, "Alvin A. Bang"
<alvinbang@stofanet.dk> wrote:

>Hvordan kan 0,75 ltr. Hempel 808 fortynder koste så meget?. Er der nogen,
>som ved om jeg kan anvende noget andet billigere til at fortynde en Hempel
>primer med end disse gyldne dråber?.

Ja, det er sørme dyrt.
Ifølge Hempels "Den Lille Søstærke" er 808 beregnet til at fortynde
bundmaling med. Bundmaling lugter tydeligt af xylol, så mon ikke 808
simpelthen bare er xylol ? Det kan man købe ret så billigt i
supermarkedet eller hos farvehandleren.
--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-04 07:28

På ejendommeligvis fremsatte Alvin A. Bang følgende påstand:

> [...]
> lugte om det er "almindelig" fortynder.......et sådant snif vil ca.
> koste kr.. 4.50.- og jeg kan ikke returnere den.

Brug Xylen eller cellulosefortynder. 808 er et Xylen derrivat og 823
er terpentin.

Claus