Naboens hund
Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-06-04 19:55

Vores nabo har to pit bulls gående i baghaven, en hvalp og en voksen
hund,. Desværre er den voksne hund ekstremt aggressiv! Når vores
Golden er ude i haven (og det er han tit), går naboens hund helt amok,
jeg er faktisk begyndt at bekymre mig om, at den evt. kan bryde
igennem plankeværket. Det lyder som om, at den er i fuld gang med at
æde sig igennem!

Jeg har prøvet at snakke med dem (det samme har nogle af de andre
naboer), de har lovet at prøve at dæmpe hunden ned. Problemet er at
når de ikke er hjemme, så kan hunden gø i timevis.

Problemet er naturligvis ejeren selv, ikke hunden, den er vildt
understimuleret og bliver mere og mere aggressiv. Jeg er nervøs for,
hvad der kan ske, specielt hvis den bryder igennem plankeværket. Hvis
den får fat i vores hund, så er der ikke meget at stille op (ud over
at hente min .45).

Jeg fatter ikke, hvorfor folk anskaffer sig hunde, hvis de bare skal
gå rundt i baghaven og ikke have meget menneskelig kontakt.

Jeg overvejer at forstærke plankeværket på det sted, hvor den prøver
at bryde igennem. Andre ideer?

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : qfha

Dato : 30-06-04 20:28

"Lars Ehlers" skrev d. 30-06-04 19:55 dette indlæg :

> [...]
> Lars Ehlers, San Francisco
> http://www.ehlers.us/mustang
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

-------

Du må have en haveslange. Hver gang naboens hund laver et aggressivt
udfald ville jeg over plankeværket give den en dosis vand med
haveslangen. Indøve det, som en slag betinget refleks. Det er sikkert
forbudt, selvtægt o.lign., men det kunne måske hjælpe, og køle vovse af.
Det er ikke sikkert det styrker naboskabet, men når naboen kommer og
brokker sig har du jo haveslangen, og så.... )

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-06-04 21:02

On Wed, 30 Jun 2004 19:27:58 GMT, "qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>Det er ikke sikkert det styrker naboskabet, men når naboen kommer og
>brokker sig har du jo haveslangen, og så.... )

Tak for tippet, det skal prøves! I starten kan jeg jo fint gøre det,
når naboen ikke er hjemme, selvom han måske undrer sig, når han kommer
hjem til en våd hund

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-04 15:41

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Tak for tippet, det skal prøves! I starten kan jeg jo fint gøre det,
> når naboen ikke er hjemme, selvom han måske undrer sig, når han kommer
> hjem til en våd hund

så må vi jo bare håbe at hunden ikke er lige så glad for vandslanger som min
hund er, for så vil du nærmest fremelske aggerssivitet.

Peter
som gerne så indført en licensordning med prøve for at kynne holde kamphunde

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 21:27

On Wed, 30 Jun 2004 11:55:08 -0700, Lars Ehlers
> [...]

>jeg er faktisk begyndt at bekymre mig om, at den evt. kan bryde
>igennem plankeværket. Det lyder som om, at den er i fuld gang med at

,snak med ejeren om at du er nervøs for hegnet, det vil de sikkert
kunne forstå, så længe du ikke virker fordomsfuld overfor deres
hunderace, så vil de ikke have nogen grund til andet end at tage dig
seriøst ! og nu ved jeg ikke hvad det er for et plankeværk ? men kan
der eventuelt laves forstærkninger på det ? er der en hæk på din side
? der kunne eventuelt sættes hønsenet op i hækken hvis der er en, men
uden tvivl så kan jeg godt se problemet fra både din nabos side og fra
din, jeres hunde er sikkert samme køn ikke ? hvis/når jeg køber hus så
vil jeg også have en del at tænke over angående min hund han bryder
sig heller ikke om andre hanhunde, jeg ville dog ikke lade ham være i
haven når jeg ikke var hjemme det er helt sikkert !

> [...]
>når de ikke er hjemme, så kan hunden gø i timevis.
>
>Problemet er naturligvis ejeren selv, ikke hunden,

,,husk dette hvis det skulle gå galt en dag ! hvis denne race bliver
aktiveret, passet på og behandlet godt vil det være en utroligt god
hund, dog vil de mange gange have noget naturlig agrasivitet overfor
andre hunde især dem af eget køn ! det kan der ret sikkert ikke laves
om på, sådan er det bare og derfor er det din nabos ansvar at lave
nogle foranstaltninger så hunden ikke kan komme igennem plankeværket,
men hvis han stejler så er det måske værd at foreslå ham at deles om
et kraftigere hegn, tjae det lydder måske ikke økonomisk retfærdigt
men der er rigtig mange der kører nabokrige over hegn ! tro mig
det ved jeg og det kan fortsætte resten af livet, så det er også værd
at passe bare lidt på sit naboskab

> [...]
>
>Jeg fatter ikke, hvorfor folk anskaffer sig hunde, hvis de bare skal
>gå rundt i baghaven og ikke have meget menneskelig kontakt.

,,,er den da ikke indenfor hos ejerne ? er det ikke kun i deres
arbejdstid at den er i haven eller hvordan ?

>Jeg overvejer at forstærke plankeværket på det sted, hvor den prøver
>at bryde igennem. Andre ideer?

det lydder fornuftigt ! men prøv at komme på talefod med naboen det
ville være det aller bedste, for starter i en konfrontation kommer der
intet godt ud af det

har han ikke et træ hvor der kan hænge et reb til hunden ? det elsker
disse hunde, min egen er vildt glad efter at have hængt og knurret i
sådan et reb, det gør dem også trætte det kaldes "tug of war" og det
er en styrkeprøve både psykisk og fysisk hver gang og det gør dem
absolut tilfredse og mere afslappede, så det kunne du jo foreslå,
rebet kan være lidt dyrt hvis de altså ikke er typerne der går ud og
stjæler det men ellers en specialfjedder der er lavet til det og
et spændebånd og så selve rebet og så har hunden noget at lege med og
afreagere på

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-04 00:36

On Wed, 30 Jun 2004 08:27:08 -1200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>sig heller ikke om andre hanhunde, jeg ville dog ikke lade ham være i
>haven når jeg ikke var hjemme det er helt sikkert !

Det er et rigtigt plankeværk, men jeg kan se at det har sine svage
steder, så jeg vil nok prøve at forstærke det alligevel.

Jo, vores hunde er begge af samme køn, så det har sandsynligvis en del
at gøre med den aggressive opførsel.

>,,,er den da ikke indenfor hos ejerne ? er det ikke kun i deres
>arbejdstid at den er i haven eller hvordan ?

Nej, begge hunde er altid udenfor året rundt. Det er meget almindeligt
her. Min egen hund er en indehund, selvom han opholder sig en del i
haven.

> [...]
>stjæler det men ellers en specialfjedder der er lavet til det og
>et spændebånd og så selve rebet og så har hunden noget at lege med og

Det er sjovt du nævner det, jeg har selv undret mig over, at han ikke
hænger et reb op et træ. Min kammerat har gjort det i sin have, og
deres hund elsker at hænge i det reb

Det er bare et typisk eksempel på folk, der anskaffer sig en hund, men
ikke sætter sig ind i racen. Og jeg spørger mig selv, hvad han vil med
de hunde? Jeg anskaffede mig en hund for med et formål, vi ville have
en familiehund, så vi regnede med at en Golden ville passe godt ind i
de planer. Han bliver opdraget, går til træning hver uge, og er en
glad og velafbalanceret hund.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jimmy

Dato : 01-07-04 06:11

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> sådan et reb, det gør dem også trætte det kaldes "tug of war" og det
> er en styrkeprøve både psykisk og fysisk hver gang og det gør dem

Hvori består tilfredsstillelsen? De får jo ikke kål på byttet...

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 06:22

On Thu, 1 Jul 2004 07:11:20 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

>Hvori består tilfredsstillelsen? De får jo ikke kål på byttet...
>
>Mvh
>Jimmy

jo før eller senere får de revet rebet i stykker og så kan de ligge og
hygge sig med det hvis de vil, men min hund, men min hund er ligeglad
med at få revet et stykke af rebet af, men uden at kunne se ind i
hundens hovede så tror jeg at tilfredsheden kommer af at få lov til at
bruge sig selv fysisk og psykisk i sådan en styrkeprøve, og alt efter
om de hænger i luften eller har bagbenene på jorden så giver det en
hel ekstrem styrketræning at henholdsvist nakken eller hele kroppen,
og det er vel ligesom hvis du har været ude at løbe eller andet motion
så er du vel også tilfreds bagefter nu ved jeg så ikke om du er en
af dem der højst løber efter bussen, for så kan du nok ikke sætte dig
ind i det

Fra : Jimmy

Dato : 01-07-04 06:54

> [...]
> hundens hovede så tror jeg at tilfredsheden kommer af at få lov til at
> bruge sig selv fysisk og psykisk i sådan en styrkeprøve,

Det kan godt være. Når jeg leger trækkeleg med Tyson plejer han at droppe
legen, hvis han ikke engang imellem får revet rebet ud af hænderne på mig.

Men det er måske det fjederen gavner, nemlig at de får fornemmelsen af at
komme et stykke vej.

Hvor får man en sådan fjeder?

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 07:25

On Thu, 1 Jul 2004 07:53:42 +0200, "Jimmy"
> [...]

>Men det er måske det fjederen gavner, nemlig at de får fornemmelsen af at

min han giver _aldrig_ op, hvis jeg står med et tov i hånden og leger
med ham så stopper han først hvis jeg får det revet fra ham eller
siger at han skal slippe. Men fjederen har jeg brugt til det reb han
kan hænge i når jeg hænger det op for ham, men mange gange gidder han
ikke hvis jeg ikke lades som om jeg også trækker i rebet han mener
vist at jeg skal være med til alle lege men hvis man hænger rebet
op er det nødvendigt med fjederen da rebet ellers bliver revet over
for hurtigt eller der kommer få kraftige ryk i både hund reb og der
hvor det hænger. man kan købe dem over nettet fra usa specialt til
det, men jeg gjorde det at jeg købte en af de der snoede spyd man kan
sætte i jorden med en lang rød jernvire i til at lænke hunden i, og så
tog jeg fjederen derfra, det er en rigtig god fjedder der sidder i
den, specialt lavet så den ikke kan vride til siderne men kun frem og
tilbage, det var lidt dyrt at købe spydet viren og det hele bare for
at få fjederen men ellers er alternativet vist at købe den fra usa og
så bliver det mindst lige så dyrt plus man ikke kan se fjederen inden
man køber den, og sikkert ikke lige uden videre bytte den

Fra : Jimmy

Dato : 01-07-04 22:47

> det, men jeg gjorde det at jeg købte en af de der snoede spyd man kan
> sætte i jorden med en lang rød jernvire i til at lænke hunden i, og så
> tog jeg fjederen derfra, det er en rigtig god fjedder der sidder i

Hvad med denne: http://www.wild-game.dk/butik/produkter/stor/fjederL.jpg

Har ikke lige noget træ i nærheden, men måske konen kan overtales til at
sætte den fast i væggen

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 07:56

On Thu, 1 Jul 2004 23:47:23 +0200, "Jimmy"
> [...]

>Hvad med denne: http://www.wild-game.dk/butik/produkter/stor/fjederL.jpg
>
>Har ikke lige noget træ i nærheden, men måske konen kan overtales til at

ja jeg så tegninger på nettet på et tidspunkt af en anordning man
kunne sætte på en mur, en slags trekant af træ men borer op i vægen og
sætter fjedder i , det kan godt være at du skal hjælpe din kone lidt
syntes jeg med mindre hun er vandt til at stå med slagboremaskiner
og bore i mursten osv

har lige været inde og se fjederen den ville jeg ikke vælge, den kan
nemlig vippe fra side til side det kan den anden ikke, så jeg tror
ikke at den vil holde så lang tid, desuden har den anden lukkede ender
så man kan skille den ad og sætte ringe i begge ender, lidt svært at
forklare, har lige prøvet at finde et billede af den men det er vist
ikke så nemt, men jeg brugte en del tid på at undersøge det og det er
den bedste fjedder det vil du også se når du en dag ser et af de spyd
" dem med rødt gummi på wiren" , det er bare ærgeligt at spyd og wire
skal købes og ikke bruges for at få fjederen !

jeg eksperimenterede en del inden det lykkes her der knækkede en del
ringe osv man skal også have det rigtige spændebånd til at lukke rebet
sammen om ringen der skal side i fjederen, og min hund vejer altså kun
ca 20 kg men når de først hænger der og laver ryk med hele kroppen så
kommer der rigtig mege vægt på, jeg ved ikke hvad din hund vejer men
sikkert mere end det ikke ?

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : Jimmy

Dato : 02-07-04 08:39

> [...]
> sætter fjedder i , det kan godt være at du skal hjælpe din kone lidt
> syntes jeg med mindre hun er vandt til at stå med slagboremaskiner

Hmm ja ok - Det jeg mente var at jeg skulle have tilladelse til at sætte den
op, men dit forslag om at hun gør det er nu slet ikke tosset.

> har lige været inde og se fjederen den ville jeg ikke vælge, den kan
> nemlig vippe fra side til side det kan den anden ikke,

Ah ok - Så må jeg til et byggemarked og se.
De havde ikke nogen i Maxsoe i går.

> [...]
> ca 20 kg men når de først hænger der og laver ryk med hele kroppen så
> kommer der rigtig mege vægt på, jeg ved ikke hvad din hund vejer men

Han vejer 22-23 kilo, og kan trække igennem.
Jeg fik en god bidepølse i går i Maxsoe - En slags kraftigt tæppe med lim
på, der var rullet sammen. Jeg legede trækleg med ham i en 7-10 minutter
uden at han gav op, hvilket var ret cool.

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 08:57

On Fri, 2 Jul 2004 09:39:23 +0200, "Jimmy"
> [...]

>op, men dit forslag om at hun gør det er nu slet ikke tosset.

>Ah ok - Så må jeg til et byggemarked og se.

jeg købte vist min i en bonniedyrehandel, men fru maxøe kan jo
bestille den hjem sikkert lidt billigere

,jeg kan spare dig for turen til byggemarked der har de den nemlig
ikke ! har selv været i bauhause silvan og haraldnyborg og kigge, det
eneste sted de har den er hos visse dyrehandlere, og den sidder vist
kun på de spyd med den røde wire !

> [...]
>på, der var rullet sammen. Jeg legede trækleg med ham i en 7-10 minutter
>uden at han gav op, hvilket var ret cool.

,ja de elsker det, hvad er han for en race ?

Fra : Jimmy

Dato : 02-07-04 09:02

> ,ja de elsker det, hvad er han for en race ?

Amstaff, Rottweiler, Islandsk Fårehund, Labrador.
Ligner primært en Amstaff med lang pels.

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 09:27

> [...]

>Hmm ja ok - Det jeg mente var at jeg skulle have tilladelse til at sætte den
>op, men dit forslag om at hun gør det er nu slet ikke tosset.

,hehe det kunne jo godt være at hun var jord&betonarbejder men ja
de skal vel også lære det når de jo kræver af os andre at vi også skal
lave mad

> [...]
>på, der var rullet sammen. Jeg legede trækleg med ham i en 7-10 minutter
>uden at han gav op, hvilket var ret cool.

min gamle Staff kunne bide sig fast i rebet og så tog jeg ham over
skulderen og gik rundt og ordnede alt muligt med den hånd jeg havde
fri *lo* folk skulle lige have set det, han hang der nogle gange i
½time grrrrr omme på ryggen han ville ikke give op heller, jeg gav op
når rebet skar for meget i nakken

Fra : Jimmy

Dato : 02-07-04 09:52

> [...]
> fri *lo* folk skulle lige have set det, han hang der nogle gange i
> ½time grrrrr omme på ryggen han ville ikke give op heller, jeg gav op

Meget skægt, men når rebet hænger fast i et træ og hunden ikke kan få det
ned må det da opleves som et nederlag for den.

Fik den rebet ned fra træet hver gang?

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 10:20

On Fri, 2 Jul 2004 10:52:27 +0200, "Jimmy"
> [...]

>Meget skægt, men når rebet hænger fast i et træ og hunden ikke kan få det
>ned må det da opleves som et nederlag for den.

han har aldrig fået revet rebet ned efter at jeg fandt ud af at få fat
i de rigtige ringe og spændebånd, det at han bliver ved selv om han
ikke får fat i rebet kaldes "gamenes" at være game, ikke mange hunde
har det, lige meget, men _meget_ kort sagt går det ud på ikke at give
op og fokusere 100% på det den laver, nogle ville måske kalde det
byttedrift, men det kan aligevel ikke helt sammenignes med det at være
"game" din hund har det sikkert også fra den del der er amstaff, men
det er ikke et nederlag men en udfordring

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 21:49

> [...]

>gå rundt i baghaven og ikke have meget menneskelig kontakt.
>
>Jeg overvejer at forstærke plankeværket på det sted, hvor den prøver

husk en ting når du snakker med din nabo, ikke begynde at snakke om at
det er en farlig race eller dræberhund eller ligende det er noget
der får ejere af sådanne hunderacer til at stejle hvis de ikke er i
godt humør i forvejen ! sådan har jeg det skam også selv !man er
jo kun menneske, og hvis man er ireteret i forvejen og der kommer en
og ævler løs om dræberhunde osv så koger man let over, så det skal du
undgå det er naturligt for denne hund at være agrasiv overfor
andre hunde og især overfor andre hunde af samme køn, så det du skal
gå efter at opnå er enten at få ham til at lave en hundegård til
hunden "som jeg mener at han burde" eller forstærke hegnet, eller at
prøve at aktivere hunden eventuelt ved at give den et reb over en gren
i et træ eller ligende så den har noget at lege med, hvis du er
intereseret kan jeg finde links frem med billeder osv

det er faktisk ret søde hunde, selvom det sikkert ikke ser sådan ud
inde fra din side af plankeværket, hunden skal bare behandles/hånteres
rigtigt, det er et stort ansvar at have sådan en hund uden tvivl ! men
den eneste måde du opnår noget på er ved at blive gode venner med
naboen og snakke fornuftigt om det !

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-04 00:21

On Wed, 30 Jun 2004 08:48:30 -1200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>i et træ eller ligende så den har noget at lege med, hvis du er
>intereseret kan jeg finde links frem med billeder osv

Jeg har ingen fordomme mod pit bulls, en af mine gode venner har en
pragtfuld tæve, god med deres børn og venlig over for fremmede.

Så jeg vil ikke begynde at diskutere "dræberhunde" med ham, de fleste
hunde kan blive aggressive, hvis de er understimulerede i den grad.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : All@n

Dato : 30-06-04 23:03

Lars Ehlers wrote:
> [...]
> gå rundt i baghaven og ikke have meget menneskelig kontakt.
>
> Jeg overvejer at forstærke plankeværket på det sted, hvor den prøver

Du sætter dig stille og roligt i din gyngestol på terassen med din .45'er i
hånden. Når nabohunden så bryder igennem plankeværket, sætter du et par
velplacerede kugler midt mellem øjnene på den. Du ved jo hvor den vil bryde
igennem, så du ved hvor du skal placere dine skud.
Det er måske synd for hunden, da det som du selv siger, ikke nødvendigvis er
hundens skyld, men ejerens. Hunden lærer ikke en skid af det, den er jo død,
men det gør ejeren forhåbentlig.
Personligt ville jeg til *enhver* tid gøre alt for at beskytte min egen
hund, *især* hvis der er fare for at hunden bliver flået i stumper og
stykker af en anden hund. Også hvis det indebærer at den angribende hund må
lade livet.

All@n

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-06-04 23:39

"All@n" <please@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> bryde
> igennem, så du ved hvor du skal placere dine skud.

Se det er humor , men lige min tanke.

--
Hilsen Martin.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-04 00:13

On Thu, 1 Jul 2004 00:02:39 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

> [...]
>hund, *især* hvis der er fare for at hunden bliver flået i stumper og
>stykker af en anden hund. Også hvis det indebærer at den angribende hund må

Jeg er mest bange for en nabokrig af større proportioner, hvis jeg
sætter en kugle i naboens hund. På den anden side set, så har jeg
naturligvis ret til at beskytte min familie, mig selv og vores hund!

Så jeg tror, at jeg bruger tricket med vandslangen først, jeg har en
fornemmelse af, at det vil virke efter hensigten.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : All@n

Dato : 01-07-04 00:29

Lars Ehlers wrote:

> Jeg er mest bange for en nabokrig af større proportioner, hvis jeg
> sætter en kugle i naboens hund. På den anden side set, så har jeg
> naturligvis ret til at beskytte min familie, mig selv og vores hund!

Ja, det er så en risiko, det med nabokrigen. Men som du selv skriver, så har
du til enhver tid ret til at beskytte alt levende omkring dig. Man ka' måske
prøve at tænke lidt videre. Hvad nu hvis din hund og dine børn er ude på
samme tid ? Jeg ved selvfølgelig ikke om du har børn, men i mit eksempel har
du. NÅ !
Den angribende hund bryder igennem plankeværket og går i struben på din
hund. Det er overstået i løbet af 2-5 sekunder. Inden du overhovedet når at
reagere, ligger dit barn på jorden med den angribende hund's kæber om
halsen. Står du så i det tilfælde og sprøjter på den angribende hund med din
haveslange ?
Det er så bare et tænkt senarie. Hvis det nu var mig, så ville jeg placere
de kugler i den angribende hund, uanset hvad. Hunden befinder sig på din
grund og vil angribe din hund, og måske også dig og din familie.

> Så jeg tror, at jeg bruger tricket med vandslangen først, jeg har en
> fornemmelse af, at det vil virke efter hensigten.

Vandtricket vil måske virke præventivt i et stykke tid, men nabohunden vil
enten finde et andet sted, hvor den vil forsøge at bryde igennem, eller den
vil simpelthen vænne sig til at få vand hver gang den prøver at bryde
igennem. Husk på at det er langt fra alle hunde som er bange for vand.
Nabohunden vil måske blive forskrækket de første par gange, men når den har
fundet ud af at det egentlig er ret ufarligt, det der kommer ned ovenfra,
vil den sq være ret ligeglad. Tænk på at den har set sig ret så gal på din
hund, og den derfor vil gøre næsten hvad som helst for at komme ind til din
hund for at fare på din hund.

All@n

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-04 04:32

On Thu, 1 Jul 2004 01:29:03 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

> [...]
>samme tid ? Jeg ved selvfølgelig ikke om du har børn, men i mit eksempel har

Vi har en baby på vej, så ja, det er en bekymring! Jeg har aldrig
spekuleret over skydevåben til at beskytte familien (har altid boet i
rolige kvarterer), jeg har udelukkende brugt min Glock .45 i en
skytteforening og har aldrig haft ammunition hjemme.

> [...]
>de kugler i den angribende hund, uanset hvad. Hunden befinder sig på din
>grund og vil angribe din hund, og måske også dig og din familie.

Jeg har tænkt de samme tanker og har været meget ophidset over de
mulige situationer, der kan opstå. Selvom jeg aldrig har skudt på en
levende ting (udelukkende på "gun ranges"), så er jeg ikke i tvivl om,
hvordan jeg ville reagere.

> [...]
>hund, og den derfor vil gøre næsten hvad som helst for at komme ind til din

Jeg prøver med de simple metoder først, men jeg vil overveje, hvordan
det hele udvikler sig. Vandslangen er måske effektiv i begyndelsen,
men som du selv siger, så er det måske ikke afskrækkende nok i
længden. Jeg er selv ved at pisse i bukserne, når jeg kan høre en
vildt ophidset og snerrende pit bull et par meter væk! Stedet, hvor
den kan komme ind er forholdsvist begrænset, højst 3-4 meter langt,
men det er tilfældigvis lige der, hvor jeg har tomat- og chiliplanter,
så jeg er der meget tit.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 06:08

> [...]
>den kan komme ind er forholdsvist begrænset, højst 3-4 meter langt,
>men det er tilfældigvis lige der, hvor jeg har tomat- og chiliplanter,

,,hvor faen er det at du bor, siden at du kan have chilliplanter ?
nå men jeg syntes at du skulle lave en forstærkning at hegnet istedet
for at gå og være nervøs for hvad der kan ske, måske vil der koste dig
lidt penge som det nok ville være rimmeligt at naboen havde betalt,
men ikke alt er rimmeligt, og det er jo trods alt kun penge, og at
betale et mere sikkert hegn på 4meter til din egen have for at føle
dig mere sikker er vel en meget god indvistering ikke ?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 06:10

> [...]
>halsen. Står du så i det tilfælde og sprøjter på den angribende hund med din

,,,,,,,,haha det er jo så usandsynligt, med mindre naboens hund
virkelig har en brist i psyken, for Pibullen vil generelt være lige så
glad for børn som Golden vil ! piten kan have en naturlig agrasivitet
overfor andre hunde "især af samme køn" og det betyder absolut ikke at
den skulle være agrasiv over for børn ! de skeldner knivskarpt ! det
ved jeg der er en verden til forskel på disse to former for
agrasivitet, dog skal jeg ikke kunne sige hvad det gør ved sådan en
hund at være lukket ude i en have altid, og hvis den sjældent har
kontakt med mennesker så er det altså ikke godt.

> [...]
>hund, og den derfor vil gøre næsten hvad som helst for at komme ind til din

,,ingen tvivl om at du har ret i at når den har set sig sur på hunden
igennem hegnet igennem længere tid, og hvis den keder sig i dens egen
have vil den prøve at komme igennem hegnet !

men her mener jeg stadig at det er bedre at forebygge istedet for at
helbrede ! altså det er bedre at komme i dialog med naboen, med
henblik på at finde en løsning, end det er at sætte sig parat med en
pistol ! for at undgå en meganabokrig er det altid bedst at snakke
sammen.

Fra : All@n

Dato : 01-07-04 12:35

Punish the deed, not the breed wrote:
> [...]
> hund at være lukket ude i en have altid, og hvis den sjældent har
> kontakt med mennesker så er det altså ikke godt.

Nej Punish, det er langt fra usandsynligt. Det er meget muligt at Pitbull'en
er glad for børn under normale omstændigheder, men her er altså ikke tale om
normale omstændigheder. Her er der tale om en hund, som angriber en anden
hund. Du ved, ligeså godt som mig, at når hunden først er kommet op i de
"gear", så er den pisseligegald med hvor og hvem den bider. Og så er det
flintrende ligegyldigt om det er en Pitbull eller en hvilken som helst anden
hunderace der angriber. Er barnet i nærheden, ka' barnet ligeså godt
risikere at blive bidt, som den hund der egentlig skulle angribes ka'
risikere at blive bidt.

> ,,ingen tvivl om at du har ret i at når den har set sig sur på hunden
> igennem hegnet igennem længere tid, og hvis den keder sig i dens egen
> have vil den prøve at komme igennem hegnet !

Yep, og ligeså snart den er igennem, er den bedste måde at stoppe den på et
par velplacerede kugler. Sq hellere en død fremmed hund end at ens egen hund
og måske børn bliver skambidt.

> [...]
> henblik på at finde en løsning, end det er at sætte sig parat med en
> pistol ! for at undgå en meganabokrig er det altid bedst at snakke

Klart at det er bedst at snakke sammen. Jeg ville da også langt hellere
forstærke det plankeværk end risikere at hunden bryder igennem og når at
forvolde en del skade.

All@n

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 14:27

"All@n" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej Allan

Jeg tror på, at Punish problem er, at han har så pæne og gode tanker om
Pitbull, og slet ikke kender dem, når først hjernen er slået fra.
Jeg håber da på, at han får lov til, at blive ved med at have det indtryk,
og aldrig lærer den anden side. Men hvis naboens hunde, ikke er af den søde
og rare slags, hvad jeg gætter på de ikke er, for havde de været det, ville
Lars nok ikke være så betænkelig ved dem, at han overvejede at anbringe sin
kanon ved havedøren.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 14:42

On Thu, 1 Jul 2004 13:35:18 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

> [...]
>hund. Du ved, ligeså godt som mig, at når hunden først er kommet op i de
>"gear", så er den pisseligegald med hvor og hvem den bider.

,,,,Nej det er ikke korekt ! mange hunde gør som du siger , nemlig at
kamme over når de er oppe at slås og dermed bidder de i alt hvad der
er i nærheden . Men ikke denne race den har en meget stærkere psyke
end andre hunderacer har, og den skeldner knivskarpt imellem hvad den
bidder i ! Faktisk er disse kamphunderacer avlet til _ikke_ at bide i
mennesker, alle dem der bed mennesker var for farlige at have i piten
og blev derfor aflivet og hvis der havde været avlet på den blev avlen
også aflivet, så efter en lang avlshistorie havde de sorteret dem fra
der bed mennesker "maneater" blev de kaldt og som sagt blev de aflivet
på stedet hvis de bed et menneske ! så nej de er ikke pisseligeglade !
de skeldner knivskarpt, selvfølgelig kan der være eksemplarer fra
disse racer der bidder mennesker men så er de enten syge eller blevet
opdraget til det, eller mishandlet ! generelt ville sådan en hund
aldrig kamme over, grunden til at andre racer gør det når de slås og
man skal passe på at de ikke bidder en osv, er at deres psyke ikke er
fremavlet til at være stærk i sådan en situation, derfor bliver de
bange, og handler i panik ! en hund med en stærk psyke vil hele tiden
være afbalanceret selv om den er blevet bidt 100 gange af en anden
hund i en hundekamp, så der er stor forskel på de egenskaber
hunderacerne har.

Fra : Zeus

Dato : 01-07-04 22:44

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
(Snip)
> [...]
> være afbalanceret selv om den er blevet bidt 100 gange af en anden
> hund i en hundekamp, så der er stor forskel på de egenskaber

Det er dog den største gang savlende vrøvl jeg længe har læst! Vil du dermed
påstå at en Pitbull har en bedre og stærkere psyke end alle andre
hunderacer? Og at den vil stoppe med at angribe når den har flået en anden
hund? Gu vil den den da ej! Den vil blive ved med at angribe indtil intet
levende står op. Der er en god grund til at Pitbull er forbudt i
størstedelen af Europa, og heldigvis for det! Stod det til mig, burde alle
Pitbullhunde i denne verden knaldes ned som de sindsyge dyr de er. Og lad
venligt være med at komme med en masse bavl om at det er ejernes skyld
altid. Pitbull er og bliver en psykopat blandt hunde, *netop* fordi den er
avlet til at være psykopatisk.

*Zeus*

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-07-04 07:41

"Zeus" <fuckall@spam.com> wrote in message

> [...]
> venligt være med at komme med en masse bavl om at det er ejernes skyld
> altid. Pitbull er og bliver en psykopat blandt hunde, *netop* fordi den er

kan ikke være mere enig

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 07:44

>Det er dog den største gang savlende vrøvl jeg længe har læst! Vil du dermed
>påstå at en Pitbull har en bedre og stærkere psyke end alle andre
>hunderacer?

,,,,,,,,,hvad slåskamp angår ja ! der er jo altså en grund til at det
blæiver kaldt for en kamphund ! det er altså ikke bare fordi den er
god til at slås og er hårdfør osv, psyken er det aller vigtigeste, og
det er der avlet utroligt meget på .

Og at den vil stoppe med at angribe når den har flået en anden
>hund? Gu vil den den da ej! Den vil blive ved med at angribe indtil intet
>levende står op.

,,,,,det er ikke rigtigt ! jeg kan fortælle dig at alle de gange jeg
har været på Landbohøjskolen med min forige hund der var meget syg,
der snakkede jeg altid med lægerne professorne osv om disse
hunderacer, og fin mange gange at vide at de aldrig var blevet bidt af
en pit eller de andre bull&terrier-racer men utroligt mange gange af
labradors schæfere osv, ikke at jeg prøver at sige at den ene hunde
race er bedre end andre, men hvad smerte angår så skal der _ekstremt_
meget til før en rigtig kamphunderace kammer over og går i panik og
bidder mennesker, det skal der ikke med andre hunderacer, som de
fortalte at de plejede at give mundkurv på inden forskellige
undersøgelser

Der er en god grund til at Pitbull er forbudt i
>størstedelen af Europa, og heldigvis for det!

,,,,,,,,,,,nej det er der faktisk ikke ! grunden til at de er forbudt
i Tyskland er at 2 stk ejet af en kriminel mand der havde
mundkurvspåbud og snorpåbud på hundene som han ikke overholdt og
samtidig blev der fundet narkotika i maven på hundene under
opduktionen ! men disse 2 hunde slog en 6årig dreng ihjel, og ja det
er frygteligt, men som de fleste kan se var det en ekstremt dårlig
hundeejer der ejede dem, og uden tvivl havde han skylden for at det
skete !

2 år efter skete det samme en 6årig dreng blev bidt ihjel af 2
rotweilere også i Tyskland men denne gang blev racen ikke forbudt, da
det jo for tyskerne var sværre at forbyde en tysk race frem for at
forbyde de engelske og amerikanske racer

> [...]
>venligt være med at komme med en masse bavl om at det er ejernes skyld
>altid. Pitbull er og bliver en psykopat blandt hunde, *netop* fordi den er

,det er jo en holdning du har lov til at have, men holdningen er også
tegn på at du ikke har den store lyst til at sætte dig ind i sagerne
før du udtaler dig ! de hunde der bidder flest herhjemme er labradors
! er de så også psykopatiske ? skal de så ikke også forbydes ?

det er nemlig ejeren der har ansvaret for hunden !

og de er ikke avlet til at være psykopatiske, de er avlet til at slås
med andre hunde og til at være gode til det, det er ikke mere
psykopatisk end når nogle mennesker går til boksning eller karate.

Det er alt alt for simpelt at sige at de bare er psykopatiske og skal
knaldes ned, prøv dog at forstå lidt om hundene istedet for at have så
fjendsk en holdning, som du aligevel ikke får noget ud af, ud over at
du personligt får afreageret. Forståelse for den enkelte hunderace er
vejen frem !

Fra : Zeus

Dato : 02-07-04 21:39

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
(Snip)
> [...]
> før du udtaler dig ! de hunde der bidder flest herhjemme er labradors
> ! er de så også psykopatiske ? skal de så ikke også forbydes

Det er da soleklart at Labrador indtager en førsteplads over hundebid, når
det er en af de mest populære racer i DK. Den sørgelige førsteplads har både
Golden og Schæfere også haft "æren" af at have. Igen en ret dårlig
sammenligning.

> og de er ikke avlet til at være psykopatiske, de er avlet til at slås
> med andre hunde og til at være gode til det, det er ikke mere
> psykopatisk end når nogle mennesker går til boksning eller karate.

Du har det med at drage nogen ret underlige sammenligninger. Du kan sgu da
aldrig sammenligne en hund der er fremavlet til at slås, med mennesker som
går til kampsport.

> [...]
> fjendsk en holdning, som du aligevel ikke får noget ud af, ud over at
> du personligt får afreageret. Forståelse for den enkelte hunderace er

Jeg prøver virkelig på at fatte hvad det facinerende ved en Pitbull skulle
være, og søger jeg dybt inde i mig selv, kan jeg ikke se noget som helst
facinerende eller charmerende ved en Pitbull. Den er og bliver en
psykopatisk hund i mine øjne.

*Zeus*

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 07:22

On Fri, 2 Jul 2004 22:39:27 +0200, "Zeus" <fuckall@spam.com> wrote:

> [...]
>aldrig sammenligne en hund der er fremavlet til at slås, med mennesker som

,jammen så er det nok fordi du aldrig har gået til kampsport ! min
pointe er at når du træner kampsport/kampkunst så for at blive god så
gælder det altså ikke bare om at gå fuldstændig amok og smadre løs på
alt og alle og være helt ude af kontrl vel man lærer faktisk at
kontrolere sig selv i de fleste stilarter ! det skal man hvis man vil
være god , sådan er det også med hunde hvis en hund slås og ikke har
kontrol over sig selv går i panik osv så er den ikke fokuseret på hvad
den laver og så taber den, derfor er der i høj grad blevet avlet på
hunde med stærk psyke og på dem der havde egenskaberne til at være
afbalancerede i en presset situation, og bla derfor bliver disse
kamphunderacer meget sjældent angstbidere, og meget sjældent går de
amok på mennesker.

> [...]
>være, og søger jeg dybt inde i mig selv, kan jeg ikke se noget som helst
>facinerende eller charmerende ved en Pitbull. Den er og bliver en

,,,,,har du været inde og læse siden det link jeg postede ? har du
nogen sinde været på besøg hos en med en pitbull ? og her snakker jeg
altså om en normal person, ikke Ali nede fra centret eller pusheren
fra Christania , hvis en normal person eller familie opdrager sådan en
hund rigtigt så er det faktisk en rigtig sød hund, tro det eller lad
være.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 10:49

> [...]
>venligt være med at komme med en masse bavl om at det er ejernes skyld
>altid. Pitbull er og bliver en psykopat blandt hunde, *netop* fordi den er

Vær venlig at læs siden nedenunder der findes mange andre ligende
sider der er skrevet af kloge mennesker, så hvis du syntes at jeg er
en ireterende person eller bare ikke bryder dig om det jeg har skrevet
så giv andre en chanse for at overbevise dig.

http://www.hunde-info.dk/kamph.shtml

Kamphundeoverfald og -drab på mennesker er et socialt problem. Ejerne
af de kamphunde, som har overfaldet og dræbt mennesker, er unge
bisser, småkriminelle, narkohandlere, alfonser, skinheads m.fl..
Kamphundeproblemet løses ikke med et forbud mod kamphunderacerne.
Forbyder man kamphunderacerne, vil andre racer bare tage over. Og da
der ikke findes farlige hunderacer, er man lige vidt ved, at andre
racer tager over. Et andet problem er, at der i Danmark årligt aflives
omkring 10.000 hunde angiveligt p.gr.a aggressionsproblemer. Disse to
problemer bør betragtes adskilt, og løses hver for sig.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-06-04 23:31

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vores nabo har to pit bulls gående i baghaven,

Det første jeg her snubler over er at PitBull er forbudt i landet!

....men det er muligt du mener Amstaff?

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-06-04 23:38

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> "Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det første jeg her snubler over er at PitBull er forbudt i landet!
>
> ...men det er muligt du mener Amstaff?

Hæ hæ jeg mener at Lars bor i SF i USA, med mindre han self er
flyttet til DK igen ?.

--
Hilsen Martin.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-04 23:57

Hej Lars

Du kunne jo opføre et tæt hegn, lige inden for det oprindelige, så tæt, så
man ikke kan se mellem dem, og fortælle naboen, at du følte det var
nødvendigt at beskytte din hund, så imellem hegnene, er der et meget
kraftigt elekrisk hegn. Det kunne måske få ham til at forstærke sin side af
hegnet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-04 04:18

On Thu, 1 Jul 2004 00:57:05 +0200, "Benny Mortensen"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>nødvendigt at beskytte din hund, så imellem hegnene, er der et meget
>kraftigt elekrisk hegn. Det kunne måske få ham til at forstærke sin side af

Hehe, god ide!

Jeg har været ude og kigge på plankeværket igen, jeg skal lige en tur
i byggemarkedet og købe et par 2x4 tommer træ, det burde klare
forstærkningen indtil videre.

Og vandslangen er klar!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 04:29

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Husk nu det var en forstærkning ind mod hundene, og ikke en trappe, så du
kua se naboens datter solbade ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-06-04 23:57

On Thu, 1 Jul 2004 00:30:45 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>Det første jeg her snubler over er at PitBull er forbudt i landet!
>
>...men det er muligt du mener Amstaff?

Nej, Pit Bulls er ikke forbudt her, hvor jeg bor.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-04 00:02

> Nej, Pit Bulls er ikke forbudt her, hvor jeg bor.

Hæ det tænkte jeg nok, kan huske dig fra dfb.
Du kører mustang og din "sig" giver jo også et hint
--
Hilsen Martin.