Varighed af hår der vokset ud på en Maine ~
Fra : Mette B

Dato : 30-06-04 17:17

Heysan katteelskere

Har et spørgsmål omkring erfaringer med, hvor lang tid det tager
kattepels at vokse ud efter det er blevet barberet af.

I Livas tilfælde var det gjort umiddelbart inden vi fik hende, fordi hun
havde lagt sig i et låg med maling, der så var tørret ind. De valgte at
barbere hele ryggen, da hun ville se mere symetrisk ud på den måde. Man
kan se det tydeligt på nogle af de billeder der er i mit album med Liva:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=812&folder=929&limit_start=0&limit_user=15

Det sidste billede viser hendes pels nu. Hun blev barberet cirka i
slutningen af april.

Jer der har haft evt. MCO til sterilisering, har I nogen erfaring med
hvor længe der går til det er fuldt udvokset igen?

Er ret spændt på hvilke aftegninger hun får med tiden som pelsen vokser
ud. Hun startede nemlig med at være helt hvid, og nu er hun sølv.

Miav og poteklask

Mette B

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 30-06-04 17:28

Hej Mette..

Det se meget, meget rigtigt ud, det skal nok komme, det tager sin tid!!
Husker jeg korrekt så kunne man efter tre måneder tydeligt se hvor dyrlægen
var gået ind gennem siden, da Dolly blev steriliseret!

Hun ser sød ud, en rigtig kælepotte!!

Hilsen
Pia
www.meekocoons.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-06-04 20:05

"Mette B" <justice_dkKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er ret spændt på hvilke aftegninger hun får med tiden som pelsen vokser
> ud. Hun startede nemlig med at være helt hvid, og nu er hun sølv.

Jeg har en mco som bliver løveklippet. Dvs alt undtagen hoved, krave, poter
og hale bliver klippet ned til 0,5 cm.
Det vokser ud på 8-9 måneder, lidt afhængig af årstiden.

Hilsen

Fra : Vibeke

Dato : 30-06-04 22:01

"> Jeg har en mco som bliver løveklippet. Dvs alt undtagen hoved, krave,
poter
> og hale bliver klippet ned til 0,5 cm.

Hvad er årsagen til at den bliver det?

Jeg har netop idag været nødt til at barbere en del af min MCO's bagerste
hofte, og det ser jo ikke ligefrem kønt ud - og der blev brokket meget
undervejs - men mon ikke det er rart for katten. Sådan går det når man er
for lang tid væk på ferie og ikke kan komme til bunds bagefter.

Den havde også lidt problemer sidste år, men jeg håber da ikke det er en
årlig tilbagevendende begivenhed.

Vibeke