trådalger.
Fra : Lillian

Dato : 30-06-04 14:46

Hvis der er nogle af jer der døjer med trådalger kan vi stærkt anbefale en
lille fisk der hedder.ARGUS i løbet af en uge var vi helt fri for alger og
der var ellers så mange at det kneb med at se de andre fisk så den er meget
effiktiv.

--
OZ1KLX og OZ9C.
Lillian og H:C:Hansen

Fra : KS

Dato : 30-06-04 15:03

"Lillian" <oz1klx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille fisk der hedder.ARGUS i løbet af en uge var vi helt fri for alger og
> der var ellers så mange at det kneb med at se de andre fisk så den er

Er den også til udendørs damme - en havedam ?

Mvh KS

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-06-04 17:36

KS skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det tror jeg ikke at du skal satse på.

MÅSKE kan de klare sig i de lune sommerdage - men der bliver nok
hurtigt for koldt.

Og som Steen nævner, så er det en brakvandsfisk, der når den bliver lidt
større skal have noget der nærmer sig saltvand at gå i - men unger /
ungfisk klarer sig fint i ferskvand.....

Og de bliver ikke ved med at være små

Siamesisk algeæder er også god til trådalger - og "alge-rejer" er også
rigtigt gode.

Men heller ikke til en havedam, der hurtigt bliver for kold til dem.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-06-04 22:35

> Siamesisk algeæder er også god til trådalger - og "alge-rejer" er også
> rigtigt gode.

Kan da lige tilføje blå limia til listen - de er fantastiske som
algeædere... men de yngler s** som skidt

/Ole

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-06-04 15:25

Lillian wrote:
> [...]
> der var ellers så mange at det kneb med at se de andre fisk så den er meget

De er små, når de er - ja, små.
De vokser ret hurtigt til tider og bliver ca. 30-40cm.
Husk også at de skal have mere og mere rent havvand i akvariet jo ældre,
de bliver.

--
Steen Suder

Fra : Sanne

Dato : 30-06-04 18:24

> [...]
> lille fisk der hedder.ARGUS i løbet af en uge var vi helt fri for alger og
> der var ellers så mange at det kneb med at se de andre fisk så den er

Det lyder da godt...vi er nemlig i øjeblikket ret plaget af trådalger.
Men kan jeg finde den under det navn hos dyrehandleren.??
Kan nemlig ikke lige finde den på nettet.
mvh
Sanne