Erfaringer med akvarieimporten.dk
Fra : metall

Dato : 30-06-04 10:34

Hej NG.
Overvejer at importere nogle fisk via akvarieimporten.dk.
Nogle der har erfaringer med denne side samt kvaliteten af fiskene?
På forhånd tak for hjælpen!
Allan Andersen

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-06-04 20:25

"metall" <metall@SLET.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Overvejer at importere nogle fisk via akvarieimporten.dk.
> Nogle der har erfaringer med denne side samt kvaliteten af fiskene?

Siden er nede, så med mindre du har skrevet forkert i adressen, er det
lidt svært at kigge på det.

Carsten

Fra : metall

Dato : 30-06-04 21:20

Sorry - akvarieimport.dk.
Tyder på, at du ikke har handlet via siden, Carsten, men tak for
korrektionen!

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-07-04 10:42

> [...]
> Overvejer at importere nogle fisk via akvarieimporten.dk.
> Nogle der har erfaringer med denne side samt kvaliteten af fiskene?

Har lige kigget lidt på hans side, og priserne pr. fisk er der vist ikke
noget ivejen med, men der er noget som jeg slet ikke forstår!
Hvem bestemmer hvilken prisklasse fiskene tihører?? Jeg kan med bedste
vilje ikke se det nogen steder.
Hans priser på foderer helt hen ivejret! Han vil have kr. 509,- for en
spand med 10 liter.
Samme mængde og mærke fåes til under det halve hos Avifauna.
Der er heller ikke nogen steder nævnt et ord om hvem det er som står bag,
hverken med telefon nummer eller adresse. Det eneste som
leder en lidt på sporet et er en email adresse, men det er vist ikke nok i
henhold til loven.

Og for lige at træde lidt mere i det, så burde han nok lige få en til at
gennem se det han skriver, der er stavefejl i, samt rod i billederne flere
steder.

Carsten

Fra : metall

Dato : 01-07-04 18:20

Hej Carsten.
Er helt enig - siden er meget urotodoks opbygget og grammatikken ikke
gennemarbejdet, men hvis fiskene er billige og kvaliteten iorden......
Prisen pr fisk er opgivet og under "varebestilling" er angivet følgende:
Antal fisk i prisklasse.
! - 1 euro 20 stk. fisk
1 - 2 euro 10 stk. fisk
2 - ! euro 5 stk. fisk
Dvs hvis man bestiller 20 stk af en art til under en euro er det den
gældende pris der er anført på siden. Hvis mindre pålægges 50 % i
pristillæg.
Nå, men håber andre har erfaringer - ellers må man vel bare prøve sig
frem.....
Tak for kritikken, Carsten.
Mvh Allan

Fra : kha

Dato : 08-07-04 10:30

> Der er heller ikke nogen steder nævnt et ord om hvem det er som står bag,

Domænenavn: akvarieimport.dk
DNS: akvarieimport.dk
Registreret: 2004-02-16

Registrant:

Handle: HD3242-DK
Navn: Hans Danielsson
Adresse: Mosevangen 3
Postnr. & by: 8700 Horsens
Land: Danmark
Telefon: +45 75602134

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-07-04 17:35

"kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Domænenavn: akvarieimport.dk
> DNS: akvarieimport.dk
> Registreret: 2004-02-16
>

> Registrant:
>
> Handle: HD3242-DK
> Navn: Hans Danielsson
> Adresse: Mosevangen 3
> Postnr. & by: 8700 Horsens
> Land: Danmark
> Telefon: +45 75602134

Hvor fandt du det henne??

Carsten

Fra : Lars Wiberg

Dato : 08-07-04 17:51

"Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> wrote in message

> "kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> bag,

> Hvor fandt du det henne??

Det kommer fra et domæneopslag hos dk-hostmaster.

--
Lars

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-07-04 20:01

"Lars Wiberg" <slartie@southendfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer fra et domæneopslag hos dk-hostmaster.

Det kunne jeg næsten se, men det er ikke godt nok. Det skal stå på siden
hvem der står bag og hvilken adresse firmaet er registreret på.

Carsten

Fra : Lars Wiberg

Dato : 09-07-04 18:04

> Det kunne jeg næsten se, men det er ikke godt nok. Det skal stå på
siden
> hvem der står bag og hvilken adresse firmaet er registreret på.

Så længe man driver virksomhed under bagatelgrænsen (50.000 om året), så
mener jeg ikke du har pligt til at oplyse noget ud over dit telefon nummer.

Hvis man derimod kommer over grænsen, så skal man jo have momsregnskab, SE
nummer og resten af svineriet.

Jeg kan også godt begynde at sælge fisk uden at være en registreret
virksomhed.

--
Lars