"Snask" i øjnene
Fra : EnjoyNews

Dato : 30-06-04 10:53

Hejsa alle

Vi har 2 westier. Den lille er kun 3 mdr og er begyndt om morgenen at have
noget grønt snask i øjet ?? Jeg vidste godt at de kunne have alm. søvn i
øjet, men dette er grønt ??

Nu har jeg så også opdaget lidt hos den anden som er 9 mdr..

Hvad tror I det kan være og smitter det ? siden den anden lige pludselig
også har det ? det kan nemt fjernes, men det virker ikke rigtigt med farven

Kærligst Heidi

Fra : Finn Andersen

Dato : 30-06-04 11:29

Hej Heidi.

jeg ved ikke hvad det lige er, men min egen hund har haft noget lige
sådan.(men et godt bud vil være noget betændelse af en eller anden avart)

men jeg tag og bade hans øjne i kamille te, nogen gange om dagen. og jeg må
sige at det hjalp, han har da ikke haft det siden.

Så held og lykke

Finn

--
Med Venlig Hilsen

Finn Andersen

Fra : qfha

Dato : 30-06-04 16:16

"EnjoyNews" skrev d. 30-06-04 10:53 dette indlæg :
> [...]
pludselig
> også har det ? det kan nemt fjernes, men det virker ikke rigtigt med

-------------

Det er øjenbetændelse og det smitter. Du kan tage det i opløbet med en
afkølet og nylavet kamillete. Brug vatrundeller og sørg for ikke at
tørre i mere end et øje med hver, pga. smittefaren. Minimum morgen,
middag og aften. Kan du ikke slå det ned i løbet af et par dage må du
til dyrlægen og få noget øjensalve. Men tag det alvorligt.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 30-06-04 20:40

> [...]
> middag og aften. Kan du ikke slå det ned i løbet af et par dage må du
> til dyrlægen og få noget øjensalve. Men tag det alvorligt.

Tusind tak for svaret.
Jeg vil få renset deres øjne med kamillete.

Det kommer dog kun engang i mellem.. ikke hver dag.. men det skræmmer mig
alligevel når jeg ser en mintgrøn farve snask i mine pigers øjne ..

Endnu engang tak.

Heidi

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-06-04 16:48

> [...]
pludselig
> også har det ? det kan nemt fjernes, men det virker ikke rigtigt med

Heidi !

Tjek det lige af med Shadow - han ved alt !

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/