Info om trafik over NetExpress2 router
Fra : M@ds

Dato : 05-05-01 16:16

Hej

Jeg har flere maskiner på mit net, og ville gerne hører om det var muligt at
se den totale trafik over min NetExpress2 router.
Jeg har nogle gange behov for at hente store datamængder, og så er det lidt
irriterende for de andre brugerer hvis deres mail pludselig bliver langsom.
Og det er lige lidt besværligt at rende rundt i huset og hører om nogen
bruger internet.

Kan MRTG bruges, og har nogen erfaringer med det?

Hilsen
M@ds
mads@iname.com

Fra : Lenny

Dato : 05-05-01 17:25

> [...]
lidt
> irriterende for de andre brugerer hvis deres mail pludselig bliver

Brug en download manager, som feks. Getright. Her kan du sætte et maksimum
på dine downloads, feks 5-10 kb under max speed, så skulle der også være
plads til mails og news. www.getright.com

Lennart

Fra : Jens

Dato : 05-05-01 17:31

"M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger internet.
>
> Kan MRTG bruges, og har nogen erfaringer med det?

Jeg kan klart anbefale SNMP Traffic Grapher (http://leonidvm.chat.ru/). Med
den kan du se den aktuelle belastning af linien.
Det kræver dog at du kan aktivere SNMP i din NE2 router. Det går jeg ud fra
at du kan, men ved det dog ikke med sikkerhed.

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-01 00:00

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> wrote in message

> [...]
ud fra
> at du kan, men ved det dog ikke med sikkerhed.

Ok, lyder spændende...

Er det noget man uploader til routeren, eller sådan noget?

Eller skal der stå en server, og kigge dataerene igennem?

eller hvordan fungere ellers programmet?

Takker, Bjarke

Fra : Jens

Dato : 06-05-01 16:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller skal der stå en server, og kigge dataerene igennem?
> eller hvordan fungere ellers programmet?

Download og prøv ! Programmet kører på din PC og du kan se "live" belastning
af linien.

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-01 19:58

> Download og prøv ! Programmet kører på din PC og du kan se "live"
belastning
> af linien.

også selvom, at der er andre der belaster den?

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 08:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> "Jens" <jjonsson@get2net.dk> wrote in message

> belastning
>

> også selvom, at der er andre der belaster den?

NE2 routeren understøtter IKKE SNMP, så programmet vil ikke virke (desværre,
ville ellers også have sat en MRTG op over trafikken på routeren)

mvh
Michael

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-05-01 12:21

"Michael" <Michael@php-guru.com> wrote:

>NE2 routeren understøtter IKKE SNMP

Det er da utænkeligt. Selv de billigste skod-routere, jeg har set, har
understøttet SNMP. Men du har sikkert ret.

Hvad med syslog - understøtter den det?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Christen Stephansen

Dato : 12-05-01 16:13

> Det er da utænkeligt. Selv de billigste skod-routere, jeg har set, har
> understøttet SNMP. Men du har sikkert ret.

SpeedStream 2601 er ikke en af de billigste skod-routere. SpeedStream 2601
er _den_værste_gang_lort_ jeg længe har set. Det er den mest uholdbare
løsning at tilbyde nogen som helst.

Ja, nu måtte jeg altså bare ytre min mening om "madkassen".

/Christen Stephansen

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-05-01 17:45

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:

>SpeedStream 2601 er ikke en af de billigste skod-routere. SpeedStream 2601
>er _den_værste_gang_lort_ jeg længe har set. Det er den mest uholdbare
>løsning at tilbyde nogen som helst.

Hm. Er du ikke så godt i gang med at overtræde din tavshedspligt, at
du lige så godt kan løbe linen ud og konkretisere det lidt?

Jeg har efterhånden fået følgende stykket sammen fra diverse
utilfredse kunders indlæg:

- ingen snmp.

- problemer med autonegotiation af 100 Mbit.

- taber pusten ved åben konfig og høj hastighed.

- utilstrækkelig plads til NAT-entries.

Er der mere?

Noget kunne tyde på, at jeg lige så godt kan sørge for at få en
PPPoE-klient til Linux fundet frem til d. 15/6.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 12-05-01 17:58

> Hm. Er du ikke så godt i gang med at overtræde din tavshedspligt, at
> du lige så godt kan løbe linen ud og konkretisere det lidt?

Tavshedspligten er ikke så afgørende her. Men jeg havde forventet der ville
blive givet information højere oppe fra. Jeg har f.eks. ikke svaret på Allan
Olesens indlæg i tele.internet.adsl af netop den årsag.

Men man skulle vist være ved at teste ny firmware. Ikke at jeg tror det
hjælper meget ...

> [...]
>
> - ingen snmp.
>
> - problemer med autonegotiation af 100 Mbit.
>
> - taber pusten ved åben konfig og høj hastighed.

Er det ikke nok?

Der mangler CLI.

> Noget kunne tyde på, at jeg lige så godt kan sørge for at få en
> PPPoE-klient til Linux fundet frem til d. 15/6.

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide.

/Christen Stephansen

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-05-01 18:30

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:

>Jeg har f.eks. ikke svaret på Allan
>Olesens indlæg i tele.internet.adsl af netop den årsag.

Hvem er han?

>Er det ikke nok?

Joda, men ikke noget, der kan overraske nogen, der har set de Eicon
Diva ISDN-modemer, som samme firma i sin tid langede over disken.

>Der mangler CLI.

Det er almindeligt på skodroutere. Men derfor er det irriterende
alligevel. Jeg er i hvert fald ofte ved at miste besindelsen, når jeg
skal navigere rundt i menuerne på den D-link DI206, som jeg til daglig
er belemret med.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 12-05-01 19:41

> Hvem er han?