Bruge Nokai 6100 som modem ??
Fra : Jan

Dato : 29-06-04 20:55

Hejsa

Vi skal til Østrig på ferie til sommer og tænker på at tage en bærbar med
med Microsoft AutoRoute på og vil gerne kunne gå på internettet via
mobiltelefon.

Min kone har en Nokia 6100 kan den klare det og hvordan eller kan min nye
Nokia 6230 evt. klare det og hvordan.
Min kone har Telmore abonnement ???

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 10:13

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiltelefon.
>
> Min kone har en Nokia 6100 kan den klare det og hvordan eller kan min nye

Hej Jan,

a begge telefoner kan sagtens gøre det via ir porten download modem driverne
fra www.nokia.dk, og find et internet dial-up abonnement f.eks.
www.get2net.dk, til orientering kan TDC basis internet ikke ringes op fra
mobiltelefon.

Mvh.

DJ

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-07-04 06:58

Hej Jan.

Jan wrote:
> [...]
>
> Min kone har en Nokia 6100 kan den klare det og hvordan eller kan min
> nye Nokia 6230 evt. klare det og hvordan.

Hvis I skal ikke være "online" hele tiden, men kun nogle få minutter for
at se hvor I er og hvilken vej I skal tage, kunne det betale sig at
vælge "E-Plus" netværket i Tyskland og laver et dataopkald til det tyske
nummer 123100, brugernavn "eplus", ingen password. Det koster "kun"
noget omkring kr 1,50 per minut.

Hvis I da har aktiveret HSCSD hjemme hos Telmore (kr 50,-
aktiveringsgebyr?), kan I bruge dette nummer med HSCSD endda (med op til
43,2 kbit/s i download).

God ferie.

--
Rainer Schöbe (Germany)