Maxtor Dia.Max hardd. vil ikke detekt...
Fra : ttt

Dato : 29-06-04 20:50

Min nyindkøte Maxtor DiamondMax Plus 8 40 GB
vil ej detekteres af mit ASUS TUSL2-C Intel 815EP chipset... ?

Den BIOS version jeg har nu, vil kun detekt... HD med LBA på 24 bit...

DiamondMax Plus 8 er på LBA 48 bit...

Jeg har forsøgt alle komb. muligheder... men nej...ingen detekt...

Jeg forsøgte med at hente det såkaldte HD diagnosticeringsprogram:
PowerMax og prøve om det kunne detekt... DM Plus 8 men nej det samme...

Jeg har forsøgt med alle jumper-settings på HD - også den der hedder: Cap
Limit ?

Er der en bestemt setting som skal anvendes til detektering - hvad hedder
setting'e
i givet fald ?og hvordan skal kablet ( første eller sidste connector )
anvendes ?

Findes der ikke en lille fiks utility fra Maxtor til at omgås BIOS'en uden
at skulle
flashe den til en nyere ? Kan ikke selv lige finde noget ?

Altså sådan at BIOS og det fremtidige styresystem kan anvende disken,
med en LBA på 24 bit selvom den er på 48 bit ???

På forhånd tak

Mvh.
Tom

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 30-06-04 00:56

Bios version 1012 inderstøtter 48 bit LBA

---