Yamaha taber gassen
Fra : Anders Aarup

Dato : 29-06-04 20:39

Hej

Jeg har en Yamaha 25 hk fra '95. Den har indtil videre fungeret
upåklageligt.
Nu har den 3 gange efter nogen tids sejlads tabt gassen. Den går ned på
noget der ligner tomgang og vil ikke tage mere gas. Hvis man sidder og
fedter lidt med chokeren kan man få den til at tage noget der ligner en
trediedel gas.

Problemet går kun over ved at slukke motoren og vente. Herefter kan der
sejles som normalt
Indtil videre er benzinfilter renset, karburator væske i tanken, og nu køres
der på en frisk omgang benzin.

Nogen gode forslag?

Mvh Anders
der ikke har lyst til at ro hjem...specielt ikke når det er dragevejr som
idag

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-06-04 20:45

Anders Aarup wrote:
> [...]
> sejles som normalt
> Indtil videre er benzinfilter renset, karburator væske i tanken, og nu køres

Tilstoppet ventilation til benzintanken - det lille hul (eller skrue) i
tankdækslet.

/carsten

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 29-06-04 22:15

Manglende olie "autolube"

Leon

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> Tilstoppet ventilation til benzintanken - det lille hul (eller skrue) i
> tankdækslet.
>
> /carsten

---

Fra : Anders Aarup

Dato : 30-06-04 11:16

2 gode forslag, men der er luft til tanken og olie på.
Tanken med autolube systemet har strejfet mig, men der plejer også at være
en akustisk alarm plus lys i en lille lampe..

glemte at skrive igår at hvis jeg sejler i tomgang (mens problemet er der)
og så giver gas, går den lidt op i omdrejninger for så at falde tilbage til
ujævn forhøjet tomgang.

Kan det være benzinpumpen der ikke kan levere nok når den bliver varm?

Der er kølevands stråle og den er ikke særligt varm.

mvh
Anders Aarup

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 30-06-04 15:48

"Anders Aarup" <aarup-FJERN_DETTE@writeme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Anders
> der ikke har lyst til at ro hjem...specielt ikke når det er dragevejr som

Hej Anders

Efter dine forklaringer lyder det for mig, som om motoren får for lidt
benzin.
Du skulle nok prøve at gennemgå hele brændstofsystemet, f.eks. er der hul
igennem slangen, er der "snask" i tanken, efter gammelt benzin, hvis du
aldrig har skiftet benzinslangen, mener jeg også at den kan være ved at gå i
opløsning, prøv at checke filteret en gang mere.

Held og lykke med det

MVH
Henning