70 eller 80 km.t. på landevej/motorvej
Fra : Jaks

Dato : 29-06-04 19:53

Hej Ng.

Ja så sidder man der - bedst som man troede at man kun måtte køre 70 km.t
med CV på slæb, ja så kommer der en og påstår at man faktisk må køre 80
km.t - Hvordan er reglerne helt korrekt nu om dage??? (gerne med et link
direkte til et eller andet dokument, hvor det fremgår)

Mvh. Jaks

Fra : Claus Sørensen

Dato : 29-06-04 20:11

On Tue, 29 Jun 2004 20:53:24 +0200, "Jaks" <smukfyr@popme.dk> wrote:

> [...]
>km.t - Hvordan er reglerne helt korrekt nu om dage??? (gerne med et link
>direkte til et eller andet dokument, hvor det fremgår)

http://www.sikkertrafik.dk/11923e80/GSID/1052730

mvh
claus

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 29-06-04 23:00

Jeg ved ikke om det var trafikradioen jeg hørte, en betjent fra
færdselspolitiet, men han fortalte, at med en campingvogn, må du køre 80
km./t på motorvej og halvfjers på landevej og motortrafikvej.

Fra : Niels Schmidt Christ~

Dato : 30-06-04 09:25

Claus Sørensen <cs@santatdcadsl.dk> skrev:

>http://www.sikkertrafik.dk/11923e80/ GSID/1052730
>

>mvh
>claus

Ja, det er jo meget godt at vide, men er der så nogen der kan
fortælle mig hvilke regler der gælder i Tyskland, da vi for første
gang skal med CV hertil.
mvh
Niels

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-06-04 10:04

Hej

> Ja, det er jo meget godt at vide, men er der så nogen der kan
> fortælle mig hvilke regler der gælder i Tyskland,

Jeg har forsøgt at samle regler om hastighed/papirer osv på
www.campingstuff.dk
hvis du prøver dette link, og vælger et land skulle du gerne få en del
oplysninger om dette land.
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=Feriepapirer
--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Søren

Dato : 01-07-04 08:08

"Jaks" <smukfyr@popme.dk> wrote in message
> [...]
> km.t - Hvordan er reglerne helt korrekt nu om dage??? (gerne med et link
> direkte til et eller andet dokument, hvor det fremgår)

Du må køre 80 på autobanen, men det er også muligt at få lov til at køre
100, Tempo 100, hvis du får bil og CV godkendt til det. Jeg er ikke helt
klar over hvor og hvordan det foregår. Men jeg ved at CV totalvægt ikke må
overstige 75% af bilens egenvægt. Og at du skal til Tyskland for at få
godkendelsen, der vistnok kun gælder nogle få år.
Men bortset fra det så følg hastigheden i højre side og lad være med at
overhale, med mindre dem foran er ved at gå helt istå.. Det vil jeg mene er
det mest sikre.