Rejseforsikring
Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 29-06-04 18:07

Hej alle

Er der nogen her i gruppen der har erfaring med
campingforsikring i Europæisk rejseforsikring,
har lige fået et tilbud på 325,00 kr. pr. år

Hilsen Hans Kurt

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 29-06-04 18:24

"Hans Kurt Larsen" <ccc87905@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Er der nogen her i gruppen der har erfaring med
> campingforsikring i Europæisk rejseforsikring,
> har lige fået et tilbud på 325,00 kr. pr. år

Hej

Dækker den mere end din indboforsikring ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 29-06-04 18:57

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:cbs8dv$2983$1@news.dansketelecom.com...
> "Hans Kurt Larsen" <ccc87905@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Dækker den mere end din indboforsikring ?

Efter hvad vi har fået af vide skulle den dække hjemtransport af CV og bil
hvis man ikke kan kører den hjem på grund af sygdom eller man
kommer til skade

MVH
Hans Kurt

Fra : Sten Bo

Dato : 30-06-04 19:04

Hans Kurt Larsen wrote:
> [...]

> Efter hvad vi har fået af vide skulle den dække hjemtransport af CV
> og bil hvis man ikke kan kører den hjem på grund af sygdom eller man

Har heller ikke erfaring - men her der er mere end det første svar i
sagen, så alligevel.

Man får, hvis nedbrud allerede inden ferien begyndes, stillet en
erstatningsbil og CV til rådighed. DVS, at man er sikker på at lomme
afsted - også hvis, som mine venners bil gjorde i forgårs, smadrede
motoren. en uge inden ferien. Jeg tvivler på at indboforsikringen er
til hjælp her.

Kik på de 2 brochurer hos firmaet og kik så på betigelsernne i egen
forsikring - husk herunder at kikke på dækningen via det røde sos kort.
Der kræver kasko på bil (og camping) og hvor evt. rep. af bilen skal
vare over 3 dgn inden man får stillet erstatningsbil til rådighed. (Men
SOS virker bare - i hvert fal i Norge - hvor man ved synet af det røde
kort sprang som trolde - og fik os afsted i nye biler på et par timer.)

SOS
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsoplysningen/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Ferie/Ferie/Rodt%20kort%20bilag.aspx

http://www.europaeiske.dk/pdf/brochurer/C210brochure.pdf

http://www.europaeiske.dk/pdf/betingelser/149.pdf (21 sider)
sidste omtaler en massse ting man gør klogt i at huske inden ferien. Og
altså også en masse tips der ikke lige har noget med forsikring at
gøre - men måske med til at man kommer tilbage i god behold ( uden
forsikringsudgifter )

Hilsen Sten Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 30-06-04 19:15

Sten Bo wrote:
> [...]
> rådighed. (Men SOS virker bare - i hvert fal i Norge - hvor man ved
> synet af det røde kort sprang som trolde - og fik os afsted i nye

Ja altså, vi fik nye biler med det samme, da rep bestemt ikke kunne
klares på 3 dage. (Vores biler blev senere erklæret totalskadet.)

Vi havde også lidt kispus med indkvarteringen - vi boede temmelig
afsides - behøvede bil - og skulle derfor i ventetiden ha være
indkvartere lokalt.
Billigst at gi os en bil, så vi kunne klare os. De skulle først
afleveres 2 dage efter ankomst Danmark.
Bukker og takker.

Hilsen

Fra : Sten Bo

Dato : 01-07-04 06:16

Hans Kurt Larsen wrote:
> Hej alle
>
> Er der nogen her i gruppen der har erfaring med
> campingforsikring i Europæisk rejseforsikring,
> har lige fået et tilbud på 325,00 kr. pr. år
>
> Hilsen Hans Kurt

Hejsa
Det her fik mig til at tjekke mulighederne.

Vi har lige tegnet Falck basis på vores bil og er nu kommet i tvivl om
det var det vi skulle ha haft. Der er kasko på både bil og CC sådan at
vi nok, via SOS kortet skal komme hjem igen hvis det værste skulle ske.

Egentlig ville jeg hellere ha haft FDM med vejhjælp; camping og så ha
overvejet Europæiske.

Men her er et par links og priser. Dækningen er selvfølgelig meget
forskellig, så det er ikke helt nemt.

Først om det grønne ansvarsforsikrings kort. Kik på
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsoplysningen/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Ferie/Ferie/Gron%20kort.aspx
Det var nyt for mig, at man _ikke_ behøver at ta det grønne kort med i
EU - dog bedst for at ubdgå vrøvl og forbistringer.

og det røde SOS kort, hvis der er kasko på bilen og camping køretøjet
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringsoplysningen/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Ferie/Ferie/Rodt%20kort%20bilag.aspx

Så var http://www.europaeiske.dk/pdf/brochurer/C210brochure.pdf

Der dækker det, der ikke dækkes af SOS og dersom man ikke har kasko,
dækker i samme udstrækning. Må være en fordel
Det nye er bl.a. også, at man udover dækningen på turen kan få
erstatningsbil og campingkøretøj hvis der er nedbrud inden ferien.
Hertil er der også tilknitten noget pivat ansvar og andre sager jeg ikke
lige ved om vi har i forvejen. F.eks. via Campingpasset

Falck tilbyder også udlandsdækning ved super og plus abonnent - samt et
DCU tilbud - http://www.falck.dk/fritid og har en masse tips på,
http://www.falck.dk/privat/gode_rad_om_bilferien.htm

FDM har også gang i noget, kik på
http://www.fdm.dk/public/fdmfordele/dah/vejhjaelp.asp

Endelig er der Dansk Autohjælp http://www.dah.dk ( benyttes af FDM) der
også dækker i udlandet.

Lidt besværligt at hitte rundt i. Har man kasko er der altid SOS i
baghånden. Det er dog ikke alle der kaskoforsikrer campingkøretøjet og
så risikerer man at stå uden SOS hjælp til det. Her er der dog nogen
dækning hos Europæiske så kassen kan komme hjem alligevel.

Falck Plus abonnent til 770 og camping for 571 Kr.1341 (via DCU 1275)

FDM - med vejhjælp 515 + 285 og camping 198 Kr. 998

Dansk Autohjælp 525 og camping 198 Kr. 723

Europæiske Camping Kr. 325 og efterfølgende år Kr. 275

Hilsen Sten bo

Fra : LD

Dato : 04-07-04 01:42

> Det var nyt for mig, at man _ikke_ behøver at ta det grønne kort med i
> EU - dog bedst for at ubdgå vrøvl og forbistringer.

Hvilket også er noget vrøvl. Er du i Spanien er det nemmeste at vise
kortet til den sure betjent, i stedet for at skulle have ordbogen frem,
og bliver du først impliceret i en bilulykke, kan du være heldig at det
går nemt, eller du kan være uheldig...

I flere af de nye EU-lande SKAL du stadigt have kortet med, ellers kan
du blive tvunget til at købe en lokal forsikring el., skulle du blive
stoppet
af de blå blink.