Smøring af lynlås
Fra : Erling Nielsen

Dato : 29-06-04 17:30

Er der nogen der ved hvad man smører en lynlås med.
Vi har lige købt et nyt solsegl til vores Camplet, som skal lynes på
forteltet. Som sagt, lynlåsen går meget trægt

Fra : Henning Holm

Dato : 29-06-04 20:21

"Erling Nielsen" <eh222@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvad man smører en lynlås med.
> Vi har lige købt et nyt solsegl til vores Camplet, som skal lynes på
> forteltet. Som sagt, lynlåsen går meget trægt

Aldi har/har haft noget Silikon oil,det er perfekt til lynlåse og skinner
til fortelte på campingvogne....

God Sommer...hvis vi får en.....

--
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 30-06-04 00:33

Jeg havde samme problem, og ville helst ikke bruge silikone, jeg blev rådet
til at forsøge med en spray til imprægnering, da silikone kan fedte og lave
skjolder på teltet. Jeg syntes det lød lidt skørt, men havde en dåse
imprægnering og prøvede, -det hjalp.
Havde det ikke været effektiv ville jeg nok før jeg brugte silikone have
forsøgt mig med et gammel husråd nemlig - gnid lynlåsen med en rest
stearinlys uden farve, det er yderst effektiv, løber ikke, skjolder ikke.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Niels Schmidt Christ~

Dato : 30-06-04 09:17

Nu er hovedbestanddelen i imprægneringsmiddel lige netop silicone.
Så mon ikke Aldi's vidundermiddel kan bruges på samme vis. Jeg
bruger det selv til nøjagtig det samme.

Mvh
Niels

Fra : S.B.

Dato : 03-07-04 08:25

"Bente Jørgensen" <bente.jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøgt mig med et gammel husråd nemlig - gnid lynlåsen med en rest
> stearinlys uden farve, det er yderst effektiv, løber ikke, skjolder ikke.

Jeg bruger bivoks, det virker helt fint og så er det, for mig, gratis

Søren

Fra : Sten Bo

Dato : 03-07-04 10:24

S.B. wrote:
> [...]
> meddelelse news:40e1fc35$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg bruger bivoks, det virker helt fint og så er det, for mig, gratis

Næsten uden forbindelse-

Hjælpen er måske tætte end man aner.

Min gamle far spurgte altid om vi ville bytte lidt næsefedt for en klat
ørevoks. Men han var også en af de
økonomiske lystfiskere og smurte tit stangsamlingen - der dengang var af
metal - ved at gnide den om snudeskaftet.

Og så er det ingen gang løvn.

Kaldes det kultur eller baggrundsviden - utroligt med nyttigt arvegods.

Hilsen Sten Bo

Fra : mrd

Dato : 30-06-04 20:24

Vi bruger Isabella imprægnering (sprayflaske) - det er perfekt, lynlåsene
kører bare, og det er meget nemt lige at spraye på...

Hilsen
Dorthe

Fra : Ole

Dato : 01-07-04 09:49

"Erling Nielsen" <eh222@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<0b3ce3ea956667bb0e39cd730358203a.115068@mygate.mailgate.org>...
> Er der nogen der ved hvad man smører en lynlås med.
> Vi har lige købt et nyt solsegl til vores Camplet, som skal lynes på
> forteltet. Som sagt, lynlåsen går meget trægt

Se mit svar på www.campingguiden.dk
mvh
Ole

Fra : Erling Nielsen

Dato : 04-07-04 06:50

> [...]

> Vi har lige købt et nyt solsegl til vores Camplet, som skal lynes på
> forteltet. Som sagt, lynlåsen går meget trægt

Vi vil prøve med siliconespray, da vi jo har sådan en flaske stående.
Og forøvrigt tak for alle svarene.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-07-04 18:35

Erling Nielsen wrote:
> "Erling Nielsen" <eh222@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Vi vil prøve med siliconespray, da vi jo har sådan en flaske stående.
> Og forøvrigt tak for alle svarene.

Pas på at det ikke er en type der fedter - prøv evt. på andet stykke
stof først. Skal gerne tørre usynligt op.

Hilsen Sten Bo

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 05-07-04 20:33

Vi bruger den imprægneringsspray som Isabella sælger - og det fungerer
fremragende på lynåsene. Og så ødelægger det jo ikke teltet, da det er
beregnet til at sprøjte på teltet.