T28s. God eller skidt?
Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 05-05-01 17:54

Jeg har lige set på wannasave's tilbud om en Ericsson T28s til en
plovmand, og ville lige kontrollere jeres erfaringer med den.
Er det noget kram eller er jeg bedre tjent med en Siemens M35i ?

T28s har ikke så lange batteritider - kun 100 timers standbytid, er det
noget man mærker ift. Nokia og de andre, som påstår at have 240 timer?
Eller er det bare gas det hele?
Jeg har aldrig haft en mobilos, så jeg spørger måske lidt dumt.

Og hvad med Telia som udbyder. Har de god dækning i København, eller
kommer man til at ringe til dobbelt pris fordi man bruger TDC's net hele
tiden?

Del venligst jeres visdom med mig.
Mvh
Kenneth

Fra : H@M

Dato : 05-05-01 19:00

Kan du sige 55 timers standby

Fra : Ulrich

Dato : 08-06-01 11:46

Well....

min holder i ca. 90-100! Du må være uheldig!

MVH
Ulrich

Fra : H@M

Dato : 08-06-01 15:55

Batteri til T28s model BUS-10 har 55 timers standby
så det er ikke noget med at jeg er uheldig

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-05-01 20:55

Det er rigtigt at t28s ikke har den mest imponerende standbytid, men bortset
fra det, synes jeg du får virkelig 'meget' tlf for pengene, når man ser hvad
du ellers kan få på markedet (især for 500,-)!!

Jeg nævner i flæng: Vibrator, stemmestyret opkald, Tetris og 7-kabale, hvis
man er til den slags.
Derudover er den utroligt lille, vejer ingenting og smager af kylling

Af bagsider kan det nævnes, at displayet desværre ikke er så stort, hvis man
er fan af sms-beskeder. Ligeledes synes selv at tastaturet er lige lovligt
'plastik-agtigt' og irriterende, hvis man skal skrive meget sms. Måske bare
en smagssag (?).

Til sidst kan nævnes, at t28s'eren har plads til utroligt mange sms'er og
telefonnumre i hukommelsen. Dette er ret lækkert, synes jeg selv. Og det
savnede jeg da også kraftigt, da jeg erhvervede mig en Nokia3310 i stedet.

Mht Telia kan jeg desværre ikke være behjælpelig, da jeg ikke har haft de
store erfaringer der. Held & lykke, Kenneth...
Med venlig hilsen
Claus Rolsted
___________________________
email: rolsted@worldonline.dk
icq: 91028400
___________________________

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-05-01 07:32

>Af bagsider kan det nævnes, at displayet desværre ikke er så stort, hvis
man
>er fan af sms-beskeder.

Smag og behag - jeg synes det er tydeligste display på markedet (læs: bedste
kontrast) ligeledes ikke mange reflektioner pga. at det buer indad.

>Ligeledes synes selv at tastaturet er lige lovligt
>'plastik-agtigt' og irriterende, hvis man skal skrive meget sms. Måske bare
>en smagssag (?).

Kvaliteten på tastaturet er udmærket! - og irriterende?:
Prøv engang at lære at bruge "volumen knap" sammen med SMS - så kan du
faktisk klare dig med lige så få tastetryk som på Nokia med ordbog !
Du vil skrive:
B: volume "op" OG 2
C: volume "ned" OG "2"

Eks: "Hej Claus"
tast:
volume op og 4
volume op og 3
* (skift til små bogstaver)
5
1 (mellemrum)
* (skift til store bogstaver)
volume ned og 2
volume ned og 5
* (skift til små bogstaver)
2
volume op og 8
volume ned og 7, tryk 2 gange på 7

Det er faktisk meget mere enkelt end det ser ud - trust me.

/jan

Fra : Erik Einum

Dato : 07-05-01 13:24

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev
> Eks: "Hej Claus"
> tast:
> volume op og 4
> volume op og 3
> * (skift til små bogstaver)
> 5
> 1 (mellemrum)
> * (skift til store bogstaver)
> volume ned og 2
> volume ned og 5
> * (skift til små bogstaver)
> 2
> volume op og 8
> volume ned og 7, tryk 2 gange på 7
>
> Det er faktisk meget mere enkelt end det ser ud - trust me.

Smart løsning! Men utifra din forklaring over (plassering av "* (skift til
store bogstaver)") så skriver du her: "HEj CLaus"

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-05-01 22:29

Erik Einum skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Smart løsning! Men utifra din forklaring over (plassering av "* (skift til
>store bogstaver)") så skriver du her: "HEj CLaus"

Nope! Erik, du er fejl på den! Men du har jo også "kun en Nokia"
dejlig phon' iøvrigt - selv om den er lidt stor.

T28s:
- når du HAR skrevet bogstavet ændre du fra store til små EFTER
indtastning....!
dvs. du skriver: "HE", taster på * og display skifter til "He" og fortsætter
med j = "Hej"

Tak for dine mange gode og seriøse indlæg! Bliv ved med det! - du ved rigtig
meget om produkterne.

mvh. Jan

Fra : Erik Einum

Dato : 08-05-01 03:36

> Nope! Erik, du er fejl på den! Men du har jo også "kun en Nokia"

> dejlig phon' iøvrigt - selv om den er lidt stor.

Vel, så lenge det ikke er antenne på den, så overlever jeg at den er litt
for lang!

> [...]
> indtastning....!
> dvs. du skriver: "HE", taster på * og display skifter til "He" og

My bad! Greit når man er vant til det, men ulogisk i mine øyne, både på PC,
og også på en gammeldags skrivemaskin må man da trykke SHIFT/CAPS LOCK _før_
man trykker bokstaven - det er der Nokia har hentet sin inspirasjon!
Men som sagt, når man er vant til det....

> Tak for dine mange gode og seriøse indlæg! Bliv ved med det! - du ved
> rigtig meget om produkterne.

Nåååh! Jeg er bare en vanlig bruker, men er litt nerd når det gjelder
mobiler, hadde bl.a. logomulighet på min 6150 lenge før det ble en farsott,
og NetMonitor skaffet jeg meg også på samme tlf mens LogoManager var i
versjon 1.0 beta 1 eller 2. Hadde riktignok hørt og lest en del om det før
der. Bestlite nytt SIM-kort og oppgraderte 6150 til ny SW ene og alene for å
ha SIM ToolKit-mulighet. Har kun testet de få tjenestene som er der, men
aldri brukt det. Men man skal jo selvsagt ha den ekstra menyen!

Nå går jeg bare og venter på at NetCom (en av de to norske operatørene med
eget nett) skal slippe et program til forhandlerne som installerer ennå en
Service-meny i Nokia-telefonene. Dette er en avansert NetMonitor
(signalstyrke-delen), og brukes av operatøren og forhandlerne for å sjekke
dekningen. Jeg har en kamerat i en NetCom-butikk som har lovet meg å få
tilgang på jobb-PCen når dette kommer. Jeg har selvsagt ingen bruk for
menyen, men er det tilgjengelig, så skal jeg ha det!

Jeg bruker den norske mobilgruppa no.it.telekom.mobil flittig, og har lært
mye der. I de senere månedene har det vært litt nedgang i trafikken der,
mens det har økt kraftig på denne. Likevel føler jeg at det er mer "støy"
her, samme spørsmål om og om igjen, og masse om unlocking (inntil den nye
gruppen kom). Kort sagt så er det forskjell på kvantitet og kvalitet, så for
de av dere som har tilgang på den gruppen anbefales den på det sterkeste!

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-05-01 07:08

Kenneth Ahn Jensen skrev i meddelelsen <3AF4303A.25D7CE57@itu.dk>...
>Jeg har lige set på wannasave's tilbud om en Ericsson T28s til en
>plovmand, og ville lige kontrollere jeres erfaringer med den.
>Er det noget kram eller er jeg bedre tjent med en Siemens M35i ?

-T28s har meget ren og god lyd, fylder intet, en mobilos du kan have med
alle steder - synd den skal sælges for så lidt ( har selv haft min i over et
år - og er stadig glad for den - har også Nokia 6210, men foretrækker T28s
pga. størrelse og lyden)

> [...]
>Eller er det bare gas det hele?
>Jeg har aldrig haft en mobilos, så jeg spørger måske lidt dumt.

Hvad har du brug for / lægger størst vægt på?
Nokia har sine klare fordele (de 240 timer holder ikke) - Ericsson nogle
andre fordele!
T28s standby: min holder ca. 1 - 2 dage, bruger den meget, men glæd dig over
at det tager under een time at oplade den
Der kan fåes større batteri til den (op til 10,5 timers taletid.!!)

>Og hvad med Telia som udbyder. Har de god dækning i København, eller
>kommer man til at ringe til dobbelt pris fordi man bruger TDC's net hele

Telia dækker godt i København, og du kommer IKKE til at betale dobbelt pris
i TDC's net - da Telia Roamer på Sonofon
Prøv at tænk lidt anderledes: du betaler lav pris hos Telia - og "normal"
pris når den roamer på Sonofon
"Pesimisten: Mit glas er halvtomt.
- Optimisten: Mit glas er halvfyldt"
Hold evt. øje med displayet inden du ringer op - viser om den er i Telia's
eller i Sonofon's net.
Hvis du "fanger" svensk net får du det stadig til DANSKE Telia priser!!

Vælg det abon. du er bedst tjent med!
- hvis du som ny "mobilos-bruger" gerne vil kende dine omkostninger løbende
er det tilbudte abon. udmærket (Conto 100) den vil give dig en daglig SMS,
med saldo på forbrug i indeværende måned, så får du ingen overraskelser.
Du får 100kr forbrug inkluderet i abon.
minutpris: Telia: 2,25 / Sonofon: 3,50 (ingen opkaldsafgift!)
SMS: Telia: 50 øre / Sonofon: 1,00kr

Link til priser:
http://www.telia.dk/pr_gsm1800/priser_abonnementer_cashkort.htm

Jeg mener at der findes evt. mere attraktive abon. former - også hos Telia -
kend dit forbrug/behov.
BEMÆRK: det er ikke nødvendigt at du tager det tilbudte abon. - Du kan også
vælge andre: "Conto 200" eller "300", "Telia Classic" (80 kr./md. til 80
øre/min. eller "Telia Classic Plus" 125kr./md. til 50 øre/min.)

>Del venligst jeres visdom med mig.

Visdom? Du vil høre lige så mange meninger som der er mennesker herinde -
Det er op til dig at vurdere - god fornøjelse.
Jan