hunde forsikringer?
Fra : René

Dato : 29-06-04 08:37

hvis vi beslutter os for at købe en hvalp er der så nogen der kan anbefale
nogen forsikringer. Tænker især på sygeforsikringen?

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Pwh

Dato : 29-06-04 10:04

René wrote:
> hvis vi beslutter os for at købe en hvalp er der så nogen der kan
> anbefale nogen forsikringer. Tænker især på sygeforsikringen?

Jeg har haft gode erfaringer med http://www.hundesygekassen.dk/
Der har jeg 2 hunde og 1 kat forsikret.

/Jens

Fra : Poul Erik Rise

Dato : 29-06-04 15:46

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message news:<40e13098$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Jeg har haft gode erfaringer med http://www.hundesygekassen.dk/

Hmm. Jeg kan selvfølgelig ikke benægte dine gode erfaringer, men jeg
har ikke haft tilsvarende. Bl.a. ændrede de forsikringsbetingelserne
uden at orientere om det.

Hvis man går ind på forsikringsankenævnets hjemmeside, vil man også
se, at der er mange andre der ikke har lige så gode erfaringer med dem
som dig. De gider ikke engang at svare på henvendelser fra nævenet.

Mit råd er "Hold fingerne væk" og find et andet sted.

Det er for øvrigt ikke et rigtigt forsikringsselskab, men en forening.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Pwh

Dato : 29-06-04 17:10

Poul Erik Rise wrote:
> [...]
>
> Hmm. Jeg kan selvfølgelig ikke benægte dine gode erfaringer, men jeg
> har ikke haft tilsvarende. Bl.a. ændrede de forsikringsbetingelserne

De sendte da pænt et brev til mig da de ændrede forsikringsbetingelserne
ved at dele det op i 2 forskellige klasser, så man havde mulighed for at
vælge den dyre eller den billige løsning.

> Hvis man går ind på forsikringsankenævnets hjemmeside, vil man også
> se, at der er mange andre der ikke har lige så gode erfaringer med dem
> som dig. De gider ikke engang at svare på henvendelser fra nævenet.

Ja det lyder jo ikke betryggende. det må jeg da prøve at chekke på
forsikringsankenævnets hjemmeside. Jeg har nu kun fået penge fra dem
1 enkelt gang til min kat, men der kom det aftalte beløb til tiden helt uden vrøvl.

> Mit råd er "Hold fingerne væk" og find et andet sted.

Har du virkelig haft så dårlige erfaringer med dem.

> Det er for øvrigt ikke et rigtigt forsikringsselskab, men en forening.

Det er vel i bund og grund ligegyldigt, bare de betaler det de skal.

/Jens

Fra : Poul Erik Rise

Dato : 01-07-04 10:23

"Pwh" wrote:
> De sendte da pænt et brev til mig da de ændrede forsikringsbetingelserne
> ved at dele det op i 2 forskellige klasser, så man havde mulighed for at
> vælge den dyre eller den billige løsning.

Men de glemte at meddele, at de ændrede forsikringsbetingelserne, så
der pludselig var 2 års karanstid med nedsat erstatning. Jeg havde en
hund der sprang korsbåndet 14 dage før de 2 år var gået, så jeg fik
den nedsatte erstatning.

Det havde så været i orden, hvis ordningen havde været i kraft, da jeg
tegnede forsikringen, så havde jeg kunnet vælge fra, men når man så
laver sådan en ændring, så den også kommer til at gælde allerede
tegnede forsikringer, så må man som minimum forvente at få besked

Jeg skrev et brev til bestyrelsen ang. sagen, på opfordring fra en
sekretær i foreningen. De gad ikke engang at svare.

> Det er vel i bund og grund ligegyldigt, bare de betaler det de skal.

Tjaah. Det kan jo diskuteres. Når det er en forening, så er det en
generalforsamling der bestemmer hvad der skal dækkes. Det vil sige at
du selv har indflydelse ved at du kan stille op, men problemet er, at
det er svært at vide hvornår generalforsamlingen afholdes.

Citat efter hukommelsen (der ikke altid er for god): Indkaldelse til
generalforsamling foretages i et af de store dagblade i oktober
kvartal.

Der står ikke hvad det er for et dagblad, så hvis du skal holde alle
de store dagblade i et kvartal for at finde ud af hvornår de holder
den. Det er vist ikke særlig demokratisk.

Desuden ville et rigtigt forsikringsselskab normalt ikke ændre i
forsikringsbetingelserne uden at orientere deres kunder.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Pwh

Dato : 01-07-04 15:39

Poul Erik Rise wrote:

> [...]
> der pludselig var 2 års karanstid med nedsat erstatning. Jeg havde en
> hund der sprang korsbåndet 14 dage før de 2 år var gået, så jeg fik

Det var såmænd heller ikke for at forsvarer dem, jeg kunne se på
ankestyrelsens side at de også havde modtaget en del kritik for det.
Men om den "smutter" fra deres side er helt nok til at skrive til andre
at de skal holde sig langt væk, det synes jeg er at skyde over målet.

/Jens (som vil fortsætte som kunde hos dem)

Fra : x Vuf x

Dato : 01-07-04 22:39

Angående hundeforsikring, påstod en eller anden, at nogle
selskaber KUN ville forsikre DKK-hunde.
Jeg spurgte: "Hvilke?" men fik aldrig svar.

Kunne det måske lade sig gøre at få svar nu?

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 22:42

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Angående hundeforsikring, påstod en eller anden, at nogle
> selskaber KUN ville forsikre DKK-hunde.
> Jeg spurgte: "Hvilke?" men fik aldrig svar.
>
> Kunne det måske lade sig gøre at få svar nu?

Hej Sonja

Det er ikke noget jeg har hørt, så jeg håber da at det var en AND.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 01-07-04 23:40

Thu, 1 Jul 2004 23:42:27 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Det er ikke noget jeg har hørt, så jeg håber da at det var en AND.

Ja, jeg har nu heller aldrig hørt det før, og netop derfor
ville jeg gerne, at hun svarer mig!

Fra : Pwh

Dato : 29-06-04 17:38

Poul Erik Rise wrote:
> [...]
> se, at der er mange andre der ikke har lige så gode erfaringer med dem
> som dig. De gider ikke engang at svare på henvendelser fra nævenet.

Jeg har nu været inde og chekke på
http://www.ankeforsikring.dk/Ankenaevn/find_kendelser/Soegeresultat.aspx
Hundesygekassen har da godt nok et par sager liggende der, men ikke noget
der skræmmer mig væk som kunde, topscoren er da Alm Brand som har flere
sager end Hundesygekassen hos ankenævnet.

/Jens

Fra : Finn Andersen

Dato : 29-06-04 20:58

Hej Jens.

jeg har en hund som, jeg har en udviget forsikring på. det skal jeg ha
ellers må jeg ikke bruge han det jeg gør. hvad skal jeg så gøre hvis der
sker noget med ham????

--
MVH

Finn

Fra : Karina.

Dato : 29-06-04 16:46

> Jeg har haft gode erfaringer med http://www.hundesygekassen.dk/
> Der har jeg 2 hunde og 1 kat forsikret.
>
> /Jens

Jeg har også kun gode erfaringer med den sygekasse, har/hade både min
første og nuværende hund syg- og ansvars forsikret der. De gange jeg
har haft brug for sygekassen har jeg ingen problemer haft og altid
fået god, venlig og fair behandling

Vh.Karina.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-06-04 17:27

"Karina." <1kgc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første og nuværende hund syg- og ansvars forsikret der. De gange jeg
> har haft brug for sygekassen har jeg ingen problemer haft og altid

Hej Alle

Kan kun tilslutte mig, har heller ikke haft problemer med dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : René

Dato : 30-06-04 09:50

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> "Karina." <1kgc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Alle
>
> Kan kun tilslutte mig, har heller ikke haft problemer med dem.
>
> M.V.H.....Benny..

Hundesygekassen dækker kun sygdom eller hvordan? så skal man vel til at have
ansvarsforsikring andet sted?
mit eget forsikringsselskab vil dække hunden for 1400 incl forsikring og
sygeforsikring + at den dækker racerelaterede sygdomme. Det lyder vel
egentlig ok eller hva?

rene

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-04 13:42

"René" <æøå@æøå.æøå> skrev i en meddelelse

> [...]
> mit eget forsikringsselskab vil dække hunden for 1400 incl forsikring og
> sygeforsikring + at den dækker racerelaterede sygdomme. Det lyder vel

Hej Rene

Den kan også forsikres sammen med sygeforsikringen i Hundesygekassen, jeg
kan ikke huske om de også har udvidet hunde forsikring, altså den med
figurantdækning o.s.v....

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus

Dato : 30-06-04 18:49

> hvis vi beslutter os for at købe en hvalp er der så nogen der kan anbefale
> nogen forsikringer. Tænker især på sygeforsikringen?
Jeg bruger nykredit til begge mine hunde og har netop fået udbetalt
forsikringspenge i forbindelse med vokseværk på den ene uden problmer, jeg
fik dække det fulde beløb, naturligvis fratrukket selvrisikoen på 700,-

Jeg betaler ca. 1200/stk om året dette er for følgende
ansvar
udvidet ansvar &
Sygeforsikring.

Klart anbefalesværdigt
/Claus

Fra : Karina.

Dato : 01-07-04 08:32

"René" <æøå@æøå.æøå> wrote in message news:<40e11c2e$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> hvis vi beslutter os for at købe en hvalp er der så nogen der kan anbefale
> nogen forsikringer. Tænker især på sygeforsikringen?

Hej igen.

En ting jeg ikke fik sagt er, at når du vælger sygeforsikring så sørg
for at den er LIVSVARIG! Mange forsikrings selskaber forsikre kun
hunde til de er 9 - 10 år og hvad så hvis din hund bliver 11 år og
skære sig i poten??
Selskaberns agument når jeg har ringet og spurgt var at der kommer
mange alderdoms betinget sygdomme og det er for at ungå dem, når jeg
så spørger om sår i eksv. poterne efter glasskår (ret beset ikke
alderdomsbetinget*S*) bliver de temmeligt tavse - såå, se efter at din
hund kan forblive forsikret livet ud

Vh.Karina.

Fra : René

Dato : 01-07-04 08:46

jeg kan se hundesygekassen ikke dækker racerelaterede sygdomme, men det gør
mit eget forsikringsselsskab. Men det tilbyder dog ikke livsvarigt
medlemsskab som hundesygekassen gør. Hva er så bedst at gå efter?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 13:24

> [...]
> mit eget forsikringsselsskab. Men det tilbyder dog ikke livsvarigt
> medlemsskab som hundesygekassen gør. Hva er så bedst at gå efter?

Hej René

Det er måske værd, lige at bide mærke i, at ordet forsikring, vist ikke er
nævnt nogen steder. Men ordet " Sygekasse " og derfor gælder der nogle
andre regler.

Det er rigtigt, at der blev lavet nogle ændringer, jeg kan ikke huske om det
var sidste, eller forrige år. Men ikke det store i betingelserne, men der
blev indført en gruppe mere, som havde bedre dækning, end den eksisterende,
og selvfølgelig deraf lidt dyrere.

Der kan til begge, tegnes både almindelig, som vel i grove træk, er
tilsvarende en udvidet ansvar, og så kan der tegnes en udvidet forsikring.
Helt præcist, hvad der er til forskel på dem, har jeg ikke lige sat mig ind
i.

Race relaterede sygdomme, nej man kan ikke bygge en Pekingeser om, den har,
og vil altid have problemer. Men det går jeg ud fra, at folk der vil have
sådan en, er ganske udmærket klar over, og derfor også er villig til at
påtage sig de udgifter, som hundens bygningsfejl måtte medføre.
Du kan heller ikke forsikre din bil mod fabrikationsfejl. Det skal
garantien dække . Jeg kan nu ikke huske om der står noget om race
relaterede sygdomme, men aldersbetingede sygdomme er ikke dækket.

Med hensyn til GF, fremgår det ret tydeligt af reglerne, at det sker hvert
år i Januar, og medlemmerne indkaldes skriftligt, mindst hvert andet år.
Ikke for at det skal virke som reklame for Danmark, men her har du jo
chancen for, selv at være en af dem der bestemmer reglerne, for du kan jo
selv indsende forslag til GF, og selv deltage, og tillige selv opstille som
kandidat til bestyrelsen.

Men jeg ved ikke om betingelserne ligger på deres hjemmeside, men ellers er
jeg da sikker på, at de gerne sender et eksemplar til dig. Men jeg syntes
at betingelserne er rimelige, og det koster jo ikke mere end ca 4 softice om
måneden, både at have den i sygekasse, og forsikret. Så jeg syntes, at der
er en rimelig dækning, til små penge, men det er en afgørelse du skal
træffe.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-07-04 10:38

On 1 Jul 2004 00:31:40 -0700, 1kgc@mail.dk (Karina.) wrote:

> [...]
>så spørger om sår i eksv. poterne efter glasskår (ret beset ikke
>alderdomsbetinget*S*) bliver de temmeligt tavse - såå, se efter at din

alm.brand dækker hele livet ! det var den bedste jeg kunne finde der
dækker hele hundend liv, selv om forsikringerne blev meget foringet da
de blev lavet om for et års tid siden

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.