Suzuki Baleno 1,6 GLX St.Car
Fra : TG4600

Dato : 29-06-04 07:41

Hej grupper

Er der nogen der på stående fod kan hjælpe mig med lidt info om subject, som
camping trækker? Jeg har fået fortalt at den må trække 1200 kg - men KAN den
også det, uden at gå helt i knæ. Umiddelbart fornemmer jeg ikke at den har
så meget trækkraft, men jeg har ikke haft noget på krogen...

Er der nogen der kender Egenvægt/Totalvægt for subj.?

På forhånd tak

/TG

Fra : Henrik V.H.

Dato : 29-06-04 09:09

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så meget trækkraft, men jeg har ikke haft noget på krogen...
>
> Er der nogen der kender Egenvægt/Totalvægt for subj.?

Havde en for nogle år tilbage. Dog ikke en St.car.
Den trak fin og flot både en gammel MKP der vejede 1600 kg. (Det fandt jeg
først ud af efter vi var kommet hjem fra Holland)
Jeg har været på lossepladsen med en trailer med 1600 kg last. (ups)

Vi var både i Luxemburg, Frankrig, Østrig og Ungarn med den. Der var ingen
problemer med en lovlig vogn.
Dog havde den det bedst i 4 gear. I 5. ville den ikke rigtigt accellererer.

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-04 18:14

On Tue, 29 Jun 2004 10:08:33 +0200, Henrik V.H. wrote:

> [...]
> ingen problemer med en lovlig vogn.
> Dog havde den det bedst i 4 gear. I 5. ville den ikke rigtigt

Når den ikke rigtig vil acc. i 5g. er det nok til, at jeg vil mene den
ikke er særligt egnet.

Jeg har kørt en Saab 900 2,0 130HK årgang 97 med 1400kg på krogen...
jeg må nok sige... jeg ønsker IKKE en mindre motor til det arbejde...
tværtimod!

Det hænger jo selvfølgelig også sammen med hvor man har sine
præferencer.

Hvis du har det fint med ikke at kunne bruge 5g. så er det jo okay. Jeg
kunne bare ikke leve med det hvis det var noget jeg skulle gøre ofte.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik V.H.

Dato : 30-06-04 08:59

">
> [...]
>
> Hvis du har det fint med ikke at kunne bruge 5g. så er det jo okay. Jeg
> kunne bare ikke leve med det hvis det var noget jeg skulle gøre ofte.

Nu er det ikke sådan at jeg altid vil/skal køre i 5. gear.
Jeg kører i det gear der giver den ønskede kørsel.
Selv om jeg kørte i 4. gear, når der var en stigning, eller jeg skulle
overhave, eller accelererer, så havde jeg en benzinøko på ca 12 km/l.

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-04 18:05

On Wed, 30 Jun 2004 09:58:44 +0200, Henrik V.H. wrote:

> [...]
> når der var en stigning, eller jeg skulle overhave, eller accelererer,
> så havde jeg en benzinøko på ca 12 km/l.

Fin økonomi (!). Eller rettere.. den er VOLDSOM fin.. er du sikker?

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 30-06-04 19:44

> Fin økonomi (!). Eller rettere.. den er VOLDSOM fin.. er du sikker?

Der er jo stor forskel på forbrug fra den ene chaufør til den anden, jeg
tror godt Henrik kan have ret. Jeg har selv harft en Nissan Primera 1,6, den
gik yderst sjældent under 12 km/l, lige for tiden har jeg en Suzuki Grand
Vitara 2,0 benzin, den kører 9,8 km/l. Sidste år trak min kammerat med sin
Mazda 626 DITD, min båd til Sverige, den kørte ved den lejlighed 13 km/l,
den samme tur kørte vi forrige år med samme båd, men med en Ford Mondeo 1,8
foran, det gav et forbrug på 11,4 km/l, så jeg tror på at kørermåden betyder
virklig meget.

Hilsen
Henning

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-04 20:03

On Wed, 30 Jun 2004 20:43:45 +0200, Henning Mikkelsen wrote:

> [...]
> 13 km/l, den samme tur kørte vi forrige år med samme båd, men med en
> Ford Mondeo 1,8 foran, det gav et forbrug på 11,4 km/l, så jeg tror på

Den betyder meget enig.

Men en lille 1,6 med over et ton på krogen og 12 km/l ?? Det lyder
ønsketænkning i mine ører

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 29-06-04 10:22

Hvad med at se på jeres registreringattest, der står der tydeligt, hvor
meget den må trække med bremser og hvor meget den må trække uden bremser!!!

Hvor svært kan det være???

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-06-04 10:28

Karl-Heinz Hansen wrote:
> Hvad med at se på jeres registreringattest, der står der tydeligt,
> hvor meget den må trække med bremser og hvor meget den må trække uden
> bremser!!!

Noget er, hvor meget den må trække, noget andet er, hvor meget den kan
trække...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 29-06-04 14:23

Karl-Heinz Hansen wrote:
> Hvad med at se på jeres registreringattest, der står der tydeligt,
> hvor meget den må trække med bremser og hvor meget den må trække uden
> bremser!!!
>
> Hvor svært kan det være???

Hvad med om du læste spørgsmålet inden du svarede.

Hvor svært kan det være Karl-Heinz?

Ebbe.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-04 18:12

On Tue, 29 Jun 2004 11:22:15 +0200, Karl-Heinz Hansen wrote:

> Hvad med at se på jeres registreringattest, der står der tydeligt, hvor
> meget den må trække med bremser og hvor meget den må trække uden
> bremser!!!
>
> Hvor svært kan det være???

Dit indlæg lader vi lige stå et øjeblik... fnis..

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-06-04 12:39

> [...]
> så meget trækkraft, men jeg har ikke haft noget på krogen...
>
> Er der nogen der kender Egenvægt/Totalvægt for subj.?

Hvis motoren er en direkte udvikling af den 1300 det ligger i den "gamle"
WagonR1,3 så et det en af de bedste små motore jeg har kørt. ikke så meget
kraft helt fra bunden men rigeligt til at lunte rundt i byen. Når man så kom
op over 3500 så tog fanden ved den lille motor, så kune den mase.
Jeg kunne forstille mig at 1,6 motoren har lige mere power fra bunden.

Tobias

Fra : Henrik V.H.

Dato : 30-06-04 09:00

> Hvis motoren er en direkte udvikling af den 1300 det ligger i den "gamle"
> WagonR1,3 ....
> Tobias

Den Baleno jeg havde, fik jeg noget tid før der var en Wagon R !

Henrik

Fra : Søren

Dato : 01-07-04 14:22

> [...]
> også det, uden at gå helt i knæ. Umiddelbart fornemmer jeg ikke at den har
> så meget trækkraft, men jeg har ikke haft noget på krogen...

op ad stejle hældninger kommer den på arbejde, og 5 gear skal du nok ikke
forvente for meget af. Men den burde kunne klare det. Husk at det kræver BE
kørekort, hvis du ikke har det må du kun køre 1050 kg.
Prøv selv at se på
http://berekening.caravantrekker.nl/basis/trekkrachtrapport.php