Campingpas i Østrig
Fra : Beach

Dato : 29-06-04 02:10

Skal man egentlig bruge noget i stil med scandinavisk campingpas hvis vi
skal bruge en 3 ugest tid i de Østrigske alper?

--
->Yours Faithfully<-
//Allan

Fra : Beach

Dato : 01-07-04 00:53

Beach wrote:
> Skal man egentlig bruge noget i stil med scandinavisk campingpas hvis vi
> skal bruge en 3 ugest tid i de Østrigske alper?

Er i alle sammen allerede rejst eller???

--
->Yours Faithfully<-
/Beach

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-07-04 04:49

"Beach" <news@freestyle.dk> wrote in message

> Er i alle sammen allerede rejst eller???

Næh - men det er tæt på. Kører til Kärnten i Østrig på torsdag.

Mht. campingpas, så er østrigerne ikke "strikse" hvad det angår. Flere
pladser spørger slet ikke efter det!

Jeg vil dog imidlertid anbefale at du anskaffer et internationalt
campingpas, idet det indeholder en ansvarsforsikring for de eventuelle
skader du måtte påføre andres grej!

--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-07-04 21:31

"Beach" <news@freestyle.dk> skrev i en meddelelse

> Er i alle sammen allerede rejst eller???
>
> --
De gange jeg har været i Østrig, måtte jeg aflevere det internationale
campingpas ved ankomsten. I følge DCU gælder det nordiske kun i de nordiske
lande. Det er derfor de udsteder et internationalt, hvis man skal andre
steder.
Jeg mangler så bare forklaring på, hvorfor man tidligere udstedte et
medlemskort/campingpas som gjaldt alle steder, men nu i stedet udleverer et
skandinavisk, som man så skal opgradere.
Men det må vel formentlig være billigere for dem på en eller anden måde.

Kurt

Fra : Beach

Dato : 02-07-04 00:40

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> skandinavisk, som man så skal opgradere.
> Men det må vel formentlig være billigere for dem på en eller anden måde.

OK, jeg smutter ind og køber et Internationalt på mandag.
Takker for hjælpen, var helt bange for at i allerede var kørt

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-07-04 11:47

Kurt B. Andersen wrote:

> ... I følge DCU gælder det nordiske kun i de
> nordiske lande.

Du har ret i, at DCU har oplyst det - men endnu en gang er det en forkert
oplysning, der kommer fra DCU!

Jeg har uden problemer brugt det scandinaviske kort i Østrig og Tyskland.

Læs mere om de forskellige kort og hvad de kan bruges til her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

> Men det må vel formentlig være billigere for dem på en eller anden
> måde.

Mit gæt er også, at det drejer sig om økonomi...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk