Størrelse på transporttaske
Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 28-06-04 23:30

Hejsa,

Jeg går og kigger efter en transporttaske til den kommende misser Det er
en norsk skovkat, og jeg får den når den når sin dejlige alder på 12 uger.

Mit spørgsmål går så på, hvor stor en transporttaske skal være...?
Naturligvis jo større, desto bedre - men man skal jo også lige kunne bære
skidtet

For eksempel en taske på : 14" Width: 8.5" Height: 9" - vil være for lille,
ikke?

Lad mig høre eksperterne

// Yoc.

Fra : Helle

Dato : 28-06-04 23:58

"Søren Aa. Møller" <yocal@60696867.dk> wrote in message
> [...]
> skidtet
>
> For eksempel en taske på : 14" Width: 8.5" Height: 9" - vil være for

Hej Søren.

Tillykke med din kommende kat. Hvor skal du have den fra? Norske skovkatte
er dejlige. Håber du ved det kræver en del pelspleje ift. en alm. huskat.
Jeg vil ikke anbefale en transporttaske men en KASSE.

Mvh Helle

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-06-04 05:09

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er dejlige. Håber du ved det kræver en del pelspleje ift. en alm. huskat.
> Jeg vil ikke anbefale en transporttaske men en KASSE.

Hej.

Jeg har hørt flere sige at kassen helst skal være så LILLE som muligt, fordi
så føler kattene sig mere trygge.

Jeg har selv en billig transportkasse som er købt for noget i retningen af
100 kr. hos Harald Nyborg, det er deres mindste og billigste model, og den
er min kat ganske tilfreds med. Der er rigeligt med plads, men nu er min kat
altså også ret lille og tynd. Især i starten var den meget glad for kassen
og lå ofte derinde i flere timer ad gangen. Den smuttede lige ud og tissede
og så tilbage i den dejlige kasse igen. Jeg havde ikke gjort noget ved
kassen overhovedet - det var ikke fordi der var et blødt tæppe el.lign. der
trak.
MEN MEN MEN det skal siges at vi har ikke prøvet at være ude at køre med
katten i kassen, så det kan jo være katten ændrer mening efter den første
køretur.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 29-06-04 12:38

www.dk-skindbjerg.dk - Skal over og vælge en i midten af næste måned

> Norske skovkatte
> er dejlige. Håber du ved det kræver en del pelspleje ift. en alm. huskat.

Yepper

> Jeg vil ikke anbefale en transporttaske men en KASSE.

....på baggrund af?

// Søren

Fra : Jane

Dato : 29-06-04 15:10

Søren Aa. Møller skrev i

> ...på baggrund af?

Personligt kan jeg være mere sikker på at katten ikke
bliver klemt hvis der falder noget ned på kassen, og
så virker det også som om katten kan lide et fast
underlag.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 16:10

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver klemt hvis der falder noget ned på kassen, og
> så virker det også som om katten kan lide et fast

Nu findes der jo flere forskellige transporttasker, der er beregnet til
katte og hunde.

Den taske jeg har, har fast underlag, er afstivet, så tasken ikke kan "falde
sammen" om katten, mulighed for at sætte katten fast med sele, så kræet ikke
kan smutte i utide, god at bære på, og kan klare dyr op til 10 kilo.
Derudover har den net på tre sider, åbning foroven og i den ene ende, og i
den anden ende er der en lomme.

Her i vinters har jeg lagt et stykke liggeunderlag i, så det ikke blæste og
trak ind fra siderne. Det nød Mis vældig godt af.

Tasken måler 55 cm x 30 cm x 30 cm. Mis vejer lige knap 7,5 kilo. Han trives
ganske fint i sin taske. Han er slet ikke til at få ind i en trasportboks,
uanset hvad størrelse denne har.

Jeg købte min hos Avifauna for knap et år siden. Det ser ikke ud til, at de
har den længere. Men zooplus.de har den:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPID%3D9314%26PG%3D138

Tina

Fra : Jane

Dato : 29-06-04 19:14

Tina skrev i <news:40e18661$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Nu findes der jo flere forskellige transporttasker, der er beregnet
> til katte og hunde.

Ja, mon ikke. Hvis jeg havde penge købte jeg den her:
http://catsplay.com/kittywalk_suv_stroller.php3

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Helle

Dato : 29-06-04 19:30

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Ja, mon ikke. Hvis jeg havde penge købte jeg den her:
> http://catsplay.com/kittywalk_suv_stroller.php3
>
> Jane
> --
> æbleskrog.dk

Ej, hvor er den sjov!! Den er da genial!

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 06:36

Søren Aa. Møller wrote:
> [...]
> bære skidtet
>
> For eksempel en taske på : 14" Width: 8.5" Height: 9" - vil være for

Hej

Tillykke med din nye mis !!

Jeg ville absolut vælge Atlas 20 eller 30 - de fås i enhver velassoreret
dyrehandler.
Det er en hård transport kasse, og ikke en taske.

Lad kassen stå fremme der hjemme, så missen kan bruge den som en slags hule,
så den vænner sig til den, og ikke er bange for den, når I skal bruge den.

Held og lykke

MVH

Tina

Fra : Denise

Dato : 29-06-04 09:13

> [...]
> skidtet
>
> For eksempel en taske på : 14" Width: 8.5" Height: 9" - vil være for

Hej
Som de andre skriver, vælg en hård transportkasse. Da skovkatte ikke hører
til verdens mindste skal du nok regne med at skulle bruge en stor kasse, når
den er fuldvoksen. Men du kan jo starte med at købe en lille og så investere
i en større, når den tid kommer. Skal kassen bruges til bil/tog ture,ville
jeg nok købe en stor med det samme, så er der plads til vand/madskåle og
måske en lille tissebakke.
Kasser kan fås hos dyrehandlere eller på katteudstillinger, hvor udvalget
plejer at være ret stort.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 09:27

> [...]
> skidtet
>
> For eksempel en taske på : 14" Width: 8.5" Height: 9" - vil være for

Lad være med at overkøbe dig pga kattens størrelse. En kat der bliver
transporteret har mere brug for at putte sig end at strække benene ... med
mindre du altså skal rejse på længere ture.
En stor transportkatte vejer mere, katten ligger sig og trykker sig i den
ene ende, den bliver umulig at bære. Så hellere en mindre, som man kan bære
og katten føler sig sikker i.
Det er min erfaringe med mco katte. Bruger ´sjældent de store kasser jeg
har.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-06-04 16:11

On 2004-06-29 00:30:08 +0200, "Søren Aa. Møller" <yocal@60696867.dk> said:

> [...]
> en norsk skovkat, og jeg får den når den når sin dejlige alder på 12 uger.
>
> Mit spørgsmål går så på, hvor stor en transporttaske skal være...?

Vi bruger en Atlas 20. Den virker rigeligt stor, men.. Jeg har brugt
størrelsen mindre - lige til jeg prøvede at skulle hjem fra dyrlægen
med en bedøvet kat. Da opdagede jeg, hvor laange de er i afslappet
tilstand! Den største af mine katte kunne næsten ikke være der og lå
med næsen trykket fast ind i tremmerne foran i kassen. Det syntes jeg
ikke var et rart syn, derfor købte jeg nummeret større.
--
Knus fra Ann R