Proxy? A hva' for noget?
Fra : Henrik Borcher

Dato : 05-05-01 15:32

Davs NG'ere!

Der var en 'mand' forbi mig som snakkede og idéen mht til sætte en
proxyserver op. Det jeg hørt ordet før, men det er vidst også det. Han sagde
at hvis vores computere i hjemmet alle kører 'igennem' den inden de
forbindes til nettet vil der kun blive opgivet ÉN udgående IP-adresse - men
bliver der ikke kun det hvis jeg har ADSL med fast IP?

Men for at vende tilbage til emnet - hvad kan denne bruges til? Vil det være
muligt at sende filer fra alle computere (som det ikke er hvis ikke portene
på min Cisco 677 er åbnet)og bruger ICQ til at modtage filer?

Hvis dette er muligt, hvordan skal den så forbindes så alle computerne kører
gennem denne før internettet?

Mvh

Henrik Borcher
newbie @ server stuff!