MS Windows
briani 27239
Ønsker at frakoble pegeplade på bærbar
Fra : Jesper

Dato : 28-06-04 20:17

Davs,

Kan nogen sige mig om jeg kan frakoble den pegeplade, der udgør
musefunktionen i min bærbare - altså er der et sted i f.eks. kontrolpanelet
hvor man kan gøre det. Jeg vil hellere arbejde med en ekstern mus og
pegepladen forstyrrer min cursorposition når jeg skriver i Word.

MVH

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 20:21

Jesper skriver:

> Kan nogen sige mig om jeg kan frakoble den pegeplade, der udgør
> musefunktionen i min bærbare - altså er der et sted i f.eks. kontrolpanelet
> hvor man kan gøre det.

Enten kan du gøre det i BIOS ellers skal du disable driveren til selve
touchpad'en

> Jeg vil hellere arbejde med en ekstern mus og
> pegepladen forstyrrer min cursorposition når jeg skriver i Word.

Kender det godt, man slapper af i tommeltotten og vupti man skriver oppe
midt i teksten

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 28-06-04 20:33

> [...]
> hvor man kan gøre det. Jeg vil hellere arbejde med en ekstern mus og
> pegepladen forstyrrer min cursorposition når jeg skriver i Word.

Hvis alt andet svigter.... Har din bærbare et PS/2-musestik? Når det
benyttes, disabler man normalt touchpad'en.

Hilsen Michael

---
Udgående mail er checket for virus af AVG-antivirus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-06-04 21:15

Michael wrote:
> Har din bærbare et PS/2-musestik?
> Når det benyttes, disabler man normalt touchpad'en.

Ikke på de bærbare jeg har set / sælger.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-06-04 20:40

"Jesper" <nospam@whitehouse.gov> wrote:

>Kan nogen sige mig om jeg kan frakoble den pegeplade, der udgør
>musefunktionen i min bærbare

Prøv at kigge i BIOS....

<mlr>

Fra : Thomas

Dato : 28-06-04 22:19

Bare sæt musen til, enten i et ps2 stik eller i usb'en. Så kører det. Jeg
tror ikke at det nødvendigt at frakoble dimsen i midten. I hvert fald ikke
på min.
Hilsen
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-04 05:27

Thomas skrev:

>Bare sæt musen til, enten i et ps2 stik eller i usb'en. Så kører det. Jeg
>tror ikke at det nødvendigt at frakoble dimsen i midten. I hvert fald ikke
>på min.

Du misforstår. Han kan sagtens sætte en eksterne mus til, men han
*vil* af med stavepladen i midten fordi den generer - og jeg
forstår ham til fulde.

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 29-06-04 08:11

Ok - på den måde. Den kan godt drille.
Thomas

Fra : Mads

Dato : 29-06-04 09:06

On Mon, 28 Jun 2004 21:16:47 +0200, "Jesper" <nospam@whitehouse.gov>
wrote:

> [...]
>hvor man kan gøre det. Jeg vil hellere arbejde med en ekstern mus og
>pegepladen forstyrrer min cursorposition når jeg skriver i Word.

Hej

Må jeg foreslå programmet "Virtual Touchpad Cover"
http://www.downseek.com/download/4195.asp
Det er vist løsningen på dit problem

Desværre er det et shareware program og jeg ved ikke
om der findes et gratis program med samme funktion.

mvh Mads