Andre browsere - hvad er der
Fra : PerX ...

Dato : 28-06-04 19:06

Hvad er der af andre browsere ud over MSIE - hvor "tabbed browsing"
enten ikke findes, eller kan slås fra?

Fra : John

Dato : 28-06-04 19:24

"PerX ..." skrev i en meddelelse

> Hvad er der af andre browsere ud over MSIE - hvor "tabbed browsing"
> enten ikke findes, eller kan slås fra?

Der er mange at vælge imellem:
http://www.snapfiles.com/freeware/misctools/fwbrowser.html

Her i huset bruger vi MyIE2. Du bestemmer jo selv, om du vil bruge
tab-funktionen.

Mvh John

---

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 28-06-04 19:40

John wrote:

> [...]
> http://www.snapfiles.com/freeware/misctools/fwbrowser.html
>
> Her i huset bruger vi MyIE2. Du bestemmer jo selv, om du vil bruge

MyIE2 er et selvstændigt program, der benytter sig af MSIE's browser
funktionalitet. Man er stadig sårbar overfor de samme fejl og problemer
der plager MSIE. Det samme er tilfældet med f.eks. Avant Browser.
Personligt ville jeg anbefale Mozilla Firefox.

/Kristian Nejsum

--
Using Mozilla Thunderbird 0.7

Fra : PerX ...

Dato : 30-06-04 00:01

In article <40e06609$0$23868$14726298@news.sunsite.dk>, completely-
useless-email-address@equally-useless-domain.com says...

> MyIE2 er et selvstændigt program, der benytter sig af MSIE's browser
> funktionalitet.

Men det er meget sødt, bortset fra tabben ;)

> Man er stadig sårbar overfor de samme fejl og problemer
> der plager MSIE. Det samme er tilfældet med f.eks. Avant Browser.
> Personligt ville jeg anbefale Mozilla Firefox.

Der er flere ting jeg ikke kan lide ved den, bla at den lægger config
filer i my documents (dens font valg er også negative)

Fra : Martin Poulsen

Dato : 30-06-04 08:45

PerX ... wrote:

> Der er flere ting jeg ikke kan lide ved den, bla at den lægger config
> filer i my documents (dens font valg er også negative)

Er du sikker på det? Min Firefox ligger konfigurationsfilerne i
%APPDATA%\Mozilla\Firefox\. Et meget fornuftigt valg efter min mening.

--
Martin

Fra : PerX ...

Dato : 30-06-04 14:31

In article <cbtqm0$6jj$1@news.net.uni-c.dk>, t0gv1t902@sneakemail.com
says...

> Er du sikker på det?

Mja, ikke helt, den ligger i
C:\Documents and Settings\<bruger>\Application Data\Mozilla\Firefox -
men jeg ser ikke den store forskel på 'my documents' og 'documents and
settings'

> Min Firefox ligger konfigurationsfilerne i %APPDATA%\Mozilla\Firefox\

Ok, hvordan kan du set det, og kan du ændre det? Måske har jeg overset
noget.

>Et meget fornuftigt valg efter min mening.

Et fuldstændigt tåbeligt valg efter min mening. Der scorer MYIE2 nogle
point ved at gemme det i sin install skuffe.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 30-06-04 14:52

PerX ... wrote:

> Mja, ikke helt, den ligger i
> C:\Documents and Settings\<bruger>\Application Data\Mozilla\Firefox -
> men jeg ser ikke den store forskel på 'my documents' og 'documents and
> settings'

Okay, kunne ikke forstå hvis den var blevet lagt i My Documents.

> Ok, hvordan kan du set det, og kan du ændre det? Måske har jeg overset
> noget.

Det kan jeg se ved at gå ind i mappen. %APPDATA% er bare en variabel for
samme sti som du skrev ovenover. Så vidt jeg husker, kan man vist angive
en sti til konfigurationsfilerne som argument til firefox.exe, så den
vil kigge efter dem i den angivne mappe.

> Et fuldstændigt tåbeligt valg efter min mening. Der scorer MYIE2 nogle
> point ved at gemme det i sin install skuffe.

Nu kender jeg ikke meget til MyIE2, men det lyder som en dårlig idé, at
gemme i sin egen mappe. I et miljø med flere brugere, skal der enten
være installeret en MyIE2 for hver bruger, eller også skal de dele
indstillinger med hinanden og dermed have skriverettigheder til samme
mappe. Sikkerhedsmæssigt temmelig tåbeligt efter min mening.

--
Martin

Fra : PerX ...

Dato : 02-07-04 14:43

In article <cbug7d$cj5$1@news.net.uni-c.dk>, t0gv1t902@sneakemail.com
says...

> Det kan jeg se ved at gå ind i mappen.

Øh, hvilken mappe? Hvordan?

> [...]
> en sti til konfigurationsfilerne som argument til firefox.exe, så den
> vil kigge efter dem i den angivne mappe.

Hm, ok, måske står der noget i readmen.

> [...]
> indstillinger med hinanden og dermed have skriverettigheder til samme
> mappe. Sikkerhedsmæssigt temmelig tåbeligt efter min mening.

Det er jo netop det, jeg har ikke et flerbruger system, jeg har et flere
windows system, og det er forbesværligt hvis alt config fis skal være
installeret der i stedet for hvor programmet er installeret. Desuden har
jeg små c paritions, så det holder ikke hvis for mange programmer
forsøger at lægge dere stads der ud. Jeg syntes det er trist så mange
programmer bare laver den på den måde.

Der er et ftp server/client program på sourceforge, hvis navn jeg
desværre ikke lige kan huske, som gør det smukt - hvis der er en config
fil i det lokale directory bruger den det, ellers går det til profiler.

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 20:34

John skriblede:

> ---

Ved siden af uret er der et ikon med 4 farver på (gul, sort, grøn og rød )
Højreklik og vælg "Run AVG Control Center" vælg faneblad "E-mail Scanner"
fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på
OK så er det væk

--
/Gevaldi

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-04 20:51

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på

tak til de påståede højere magter for copy'n'paste

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 20:49

Ivan V. Klattrup skriblede:

> tak til de påståede højere magter for copy'n'paste

Du er godt nok hurtig, men jeg håber ikke
du vil sige din sekvens har væksthøjde :)

Men helt ærlig, det er skisme ved at være
ret træls at læse de intetsigende linier, som
med et par tastetryk jo let kan fjernes...IKK'

--
/Gevaldi

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-04 21:07

> Men helt ærlig, det er skisme ved at være
> ret træls at læse de intetsigende linier, som
> med et par tastetryk jo let kan fjernes...IKK'

Fuldstændig enig

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-04 21:00

Gevaldi wrote:

> [...]
> fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på

Det er ikke for at kritisere eller noget - men hvorfor er folk glade for
at trykke "Apply og derefter på OK"? Hvis du trykker OK, får du det
samme. Og hvis du trykker Apply og så lukker vinduet med Alt-F4 eller
krydset i hjørnet, får du også det samme.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 20:55

Anders Lund skriblede:

> [...]
> det samme. Og hvis du trykker Apply og så lukker vinduet med Alt-F4
> eller krydset i hjørnet, får du også det samme.

Bill Gates siger vi skal gøre det i den
korrekte rækkefølge...Thats why :D

--
/Gevaldi

Fra : ASKF

Dato : 28-06-04 21:44

Anders Lund ytrede sig i <40e078b1$0$23871$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>samme. Og hvis du trykker Apply og så lukker vinduet med Alt-F4 eller
>krydset i hjørnet, får du også det samme.

Jeg gør det af gammel vane, fordi jeg tidligere har oplevet programmer
hvor det var nødvendigt at trykke Apply før ændringer blev accepteret.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : PerX ...

Dato : 29-06-04 23:59

In article <40e06246$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> Der er mange at vælge imellem:
> http://www.snapfiles.com/freeware/misctools/fwbrowser.html

Ah, det var jo en sjov liste (selvom der er mange "tabs" :)

> Her i huset bruger vi MyIE2. Du bestemmer jo selv, om du vil bruge
> tab-funktionen.

nej, det gør jeg jo netop ikke fordi den ikke kan slås fra. Hvis man
vælger at åben en link i et nyt "vindue" eller shift clicker, så bliver
den jo åbne i en tab.