DKK - DHL
Fra : Camilla - M&M

Dato : 28-06-04 18:54

Hej!

Hvad er jeres oplevelser med DHL?

Hvad er skidt ved dem? Hvad er godt ved dem?

Hvad er forskellen på DHL og DKK?

Hilsen Camilla

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 28-06-04 19:10

"Camilla - M&M" <nul@nuk.nul> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvad er jeres oplevelser med DHL?
>
> Hvad er skidt ved dem? Hvad er godt ved dem?
>
> Hvad er forskellen på DHL og DKK?
>
> Hilsen Camilla

DKK er DK's største kennelklub og annerkendt af FCI der er verdens største
sammenslutning af kennelklubber.

Rinnie
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 28-06-04 21:06

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 28-06-04 19:10 dette indlæg :

> "Camilla - M&M" <nul@nuk.nul> skrev i en meddelelse

> DKK er DK's største kennelklub og annerkendt af FCI der er verdens
> [...]

Ja - og DHL leverer pakker til hele verden.

DKK er altså en kennel klub - DHL et pakketransportfirma.

Mere du vil vide ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 28-06-04 21:48

Mon, 28 Jun 2004 20:10:20 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:

>DKK er DK's største kennelklub og annerkendt af FCI
>der er verdens største sammenslutning af kennelklubber.

DHL deler pladsen som DK's 2. største med DRU (som ikke
anerkendes af ret mange mere) og tilsluttet eller anerkendt af UCI,
der er verdens 2.-største sammenslutning af kennelklubber.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Gitte

Dato : 28-06-04 22:15

> DHL deler pladsen som DK's 2. største med DRU (som ikke
> anerkendes af ret mange mere)

Troede det var omvendt, ved da at DRU har opsagt alt samarbejde med DHL fra
1/6 og flere og flere rent faktisk kender DRU og anerkender dem, viser mine
erfaringer fra venner/bekendte og træningspladser.
Ligesom DHL gerne vil tage hunde fra DRU i deres avlsprogram men ikke
omvendt, så det er vist tegn på DRU anerkendes mere end DHL ?

Ved da at DRU høre under ACE , men der er ikke opført nogen steder jeg finde
de skulle høre under UCI som DHL gør det , men jeg kan tage fejl ?

MVH
Gitte

Fra : x Vuf x

Dato : 28-06-04 23:09

Mon, 28 Jun 2004 23:15:10 +0200, "Gitte" <dk.sacala"fjernmig"@mail.dk> wrote:

>Troede det var omvendt, ved da at DRU har opsagt alt samarbejde med DHL fra
>1/6 og flere og flere rent faktisk kender DRU og anerkender dem, viser mine
>erfaringer fra venner/bekendte og træningspladser.

Dér ta'r du fejl. I Jylland er DRU ganske rigtigt mere udbredt og kendt.
De er ældre end DHL, men derfor dog ikke mere anerkendt! Med andre ord er det
ikke flere og flere, men færre og færre, da de går over til DHL i stimevis!
DHL forsøgte samarbejde med DRU, hvilket ikke lykkedes. DHL kom faktisk med
samme opsigelse. Om det lige var samtidigt, står lidt uvist for mig, da jeg jo
ikke er i DHL's bestyrelse.

>Ligesom DHL gerne vil tage hunde fra DRU i deres avlsprogram men ikke
>omvendt, så det er vist tegn på DRU anerkendes mere end DHL ?

Nej det er det ikke. At DRU ikke vil anerkende DHL's hunde/bøger, er noget
ganske nyt. DRU's certifikater anerkendes ikke længere af DHL, så man kan ikke
udstille i DRU og tro, at man kan bruge certet til nogetsomhelst!

>Ved da at DRU høre under ACE, men der er ikke opført nogen steder jeg finde
>de skulle høre under UCI som DHL gør det , men jeg kan tage fejl ?

Hvad er ACE? Jeg ved ikke hvad der står nu, men tidligere stod der i DRU's
bøger, at de var underlagt UCI.

Fra : Gitte

Dato : 29-06-04 09:53

> Hvad er ACE?

http://a.c.e.site.voila.fr/

mvh
Gitte

Fra : Louise

Dato : 29-06-04 13:23

DKK = Danmarks første og største stambogsførende klub. De andre DRU,
DHL, PKK og hvad de ellers hedder er løsgængere og enhver kan jo
så sætte sig ned og etablere en "stambogsførende" klub selv ligesom
det er gjort med DRU og DHL. Jeg som opdrætter anerkender kun DKK, men
det betyder desværre ikke at alle DKK opdrættere er gode og alle de
andre er skod; helt så sort/hvidt er det ikke.

DKK står klar med proffesionelle konsulenter indenfor forskellige
områder (avl, adfærd, lovgivning osv) ligesom de har kredse med
forskellige tilbud (træning, skuer, hundeferier og andre
arrangementer) bredt ud over hele landet.

DKK hører under FCI, som er den internationale sammenslutning for
racehunde og dem, der afholder alle de store udstillinger og
konkurrencer, hvor kun FCI-hunde (altså for Danmark : DKK) kan
deltage.

Iøvrigt har man i DKK en støtte som hvalpekøber, hvis man ryger i
uenigheder med sin opdrætter om feks fejl på hvalpen/sygdom og de står
for at udstede krav til avlsdyr afhængigt af racens eventuelle
problemer.

Jeg kender ikke de andre stambogsførende foreninger så dybt, men jeg
har flere gange oplevet at folk, der er blevet smidt ud af DKK
begynder at opdrætte i de andre forbund og det taler ikke til deres
fordel (foreningernes) at de tager imod sådanne opdrættere.

Fra : x Vuf x

Dato : 29-06-04 14:35

29 Jun 2004 05:22:42 -0700, Louise wrote:

>Jeg som opdrætter anerkender kun DKK, men det betyder
>desværre ikke at alle DKK opdrættere er gode og alle
>de andre er skod; helt så sort/hvidt er det ikke.

Endelig en indrømmelse! *s*

>Iøvrigt har man i DKK en støtte som hvalpekøber, hvis
>man ryger i uenigheder med sin opdrætter om feks fejl
>på hvalpen/sygdom og de står for at udstede krav til
>avlsdyr afhængigt af racens eventuelle problemer.

Man har i DHL den samme støtte, og står man med en race,
hvor DHL ikke har et program, så har man som ansvarlig
opdrætter omtanke nok til selv at følge de forskellige
avlsrestriktioner. Garantier givet på hvalpene, blander
DKK sig ikke i, om de bliver overholdt. Det er op til
den enkelte opdrætter selv, at holde sin del af aftalen.

Lige her gi'r jeg dig medhold.

Fra : Eifelvuf

Dato : 29-06-04 16:56

"x Vuf x" skrev d. 29-06-04 14:35 dette indlæg :

> [...]
>
> Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
> som du vil, din gud skal behandle dig...

Til orientering.

Flere hundeklubber der beskæftiger sig med træning af vuffere, ønsker
alene hunde der har stambog fra DKK.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tjinca

Dato : 29-06-04 18:38

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Til orientering.
>
> Flere hundeklubber der beskæftiger sig med træning af vuffere, ønsker
> alene hunde der har stambog fra DKK.

....Ligesom nogle forsikringsselskaber kun optager hunde med DKK stambog i
deres hundesygekasse.

Tjinca

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 00:03

Tue, 29 Jun 2004 19:37:36 +0200, Tjinca wrote:

>...Ligesom nogle forsikringsselskaber kun optager hunde
>med DKK stambog i deres hundesygekasse.

Den skal du vist lidt længere ud på landet med!

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 00:03

Tue, 29 Jun 2004 15:56:10 GMT, Eifelvuf wrote:

>Til orientering.

>Flere hundeklubber der beskæftiger sig med træning af vuffere,
>ønsker alene hunde der har stambog fra DKK.

Flere...aha...Altså ikke alle..?..eller hvad? ;-D

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-04 07:51

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
> Flere hundeklubber der beskæftiger sig med træning af vuffere, ønsker
> alene hunde der har stambog fra DKK.

Mon ikke det er specialklubberne (DRK, DTK etc.) under DKK du mener ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-06-04 17:31

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> 29 Jun 2004 05:22:42 -0700, Louise wrote:
>
> Lige her gi'r jeg dig medhold.

Hvilken hundeklubber er det i øvrigt DKK annerkender overflyttelse fra?

Jeg ved de ikke gør fra CKK... Men hvilken flere?

Rinnie
-Der jo bare kunne kigge på DKK's side...

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-06-04 17:37

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved de ikke gør fra CKK... Men hvilken flere?

Så mener jeg oven i købet CKC!

Kan desværre ikke lige finde på DKK's hjemmeside hvilken kennelklubber de
ikke godkender overførsel fra.

Rinnie

Fra : Tjinca

Dato : 29-06-04 18:35

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> "x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken hundeklubber er det i øvrigt DKK annerkender overflyttelse fra?

Jeg er ikke 100% sikker, men så vidt jeg husker at have læst i "Hunden", så
lempede de reglerne for 1-2 år siden således, at en DRU hund godt kan
"anerkendes", hvis den på en 3 udstillinger bliver godkendt af en 2
forskellige dommere.

Tjinca

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-06-04 18:57

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> lempede de reglerne for 1-2 år siden således, at en DRU hund godt kan
> "anerkendes", hvis den på en 3 udstillinger bliver godkendt af en 2

Man kan få hund overført fra andre kennelklubber, men dog ikke få anerne
ført med da DKK har erfaring med at hundene på stambøgerne til tider ikke
passer. Hunden skal efterfølgende avlsgodkendes. Det gøres, så vidt jeg
forstod på det der står, ved at hunden bliver indkaldt til bedømmelse for at
seom den overholder racestandarten.

Er ved at finde ud af hvilken Kennelklubber det er de ikke godkender... Har
en DKK'er i den anden ende af nettet lige nu...

Fra : Snasse

Dato : 29-06-04 21:06

> [...]

> lempede de reglerne for 1-2 år siden således, at en DRU hund godt kan
> "anerkendes", hvis den på en 3 udstillinger bliver godkendt af en 2

*Klip fra email jeg har modtaget fra DKK*

For at få en hund overført fra DRU til DKK skal den originale stambog
indsendes til DKK. Hvis opdrætteren af hunden ikke er udelukket af DKK kan
hunden overføres uden angivelse af aner. Hunden starter altså forfra på
blanke papirer. Dens papirer fra DRU inddrages og returneres ikke.
For at hunden kan indgå i avl i DKK skal den opfylde de til enhver tid
gældende avlsrestriktioner for racen.
Som medlem af DKK (et medlemskab koster kr. 325,00) koster det kr. 350,00
at få hunden overført.

*klip slut*

--
Susanne
www.vufferne.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 00:06

Tue, 29 Jun 2004 18:30:53 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:

>Hvilken hundeklubber er det i øvrigt DKK annerkender overflyttelse fra?

Det ved jeg ikke, og det var da vist heller ikke på tale.
De anerkender fra alle småklubber og vil så ha' folk til at betale for
en stambog/tavle UDEN aner! Dette er der faldet dom for, er ulovligt!

>Jeg ved de ikke gør fra CKK... Men hvilken flere?

Hedder den ikke CKC? Den er ikke anerkendt nogen steder.

Fra : Louise

Dato : 30-06-04 21:34

> [...]
> DKK sig ikke i, om de bliver overholdt. Det er op til
> den enkelte opdrætter selv, at holde sin del af aftalen.

Til det første...det gør en ansvarlig opdrætter i DKK også og en
ordentligt opdrætter kontrollerer også mere end hvad der kræves.
Avlsrestriktionerne er ofte for vage.

TIl det andet...jo, DKK har flere gange gået ind i sager om
tilbagebetaling af penge for hvalp og opdrætteren risikerer (og det er
også sket) at blive smidt ud af DKK for en periode af feks et par år
eller for good. Så det er IKKE op til den enkelte opdrætter at
overholde kontrakten.

Venlig hilsen Louise

www.malinoise.dk

Fra : Gitte

Dato : 29-06-04 15:17

> [...]
> uenigheder med sin opdrætter om feks fejl på hvalpen/sygdom og de står
> for at udstede krav til avlsdyr afhængigt af racens eventuelle

Hmmm ja kan da kun sige da vi mistede vores grand danois hvalp lige før hun
blev 6 mdr. af arvelig betinget sygdom , var de ikke til meget hjælp,
hvilket rystede os, det er nu 3½ mdr. siden og stadig er der ingen afgørelse
trods flere andre også har klaget over denne opdrætter, som vi desuden
fandt på DKK´s hvalpeliste, så hmm min erfaring er ikke enstående, så der er
generelt lige så mange dårlige opdrætter under DKK som under DRU, DHL og
hvad de hedder, da DKK startede op var de vel også løsgængere eller hvad ?

Hvad gør DKK mere vellidt end andre , min erfaring deres str. og alder intet
andet, men tror en del af de andre også er dybt seriøse og som sagt så er
der brådne kar i alle grupperne , men bestemt også seriøse opdrættere,
desuden høre bla. DRU jo under ACE og der er der også mulighed for at
turnere rundt til shows i en hel del af verden, hvis det er der lysten er.

MVH
Gitte

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-06-04 18:47

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message news:<40e05f71$0$23879$14726298@news.sunsite.dk>...

> DKK er DK's største kennelklub og annerkendt af FCI der er verdens største
> sammenslutning af kennelklubber.
>
> Rinnie
> http://www.flatcoated-retriever.dk

Ja, som den største forening giver Dansk Kennel Klub uligheder som man
ikke har i de mindre foreninger. Man kan ved udstillinger opleve:
At betale for at komme ind.
At de første deltagere begynder at gå 10 minutter efter at
udstillingen er åben.
At dommeren sparker din hund hvis den ikke står stille under
tandvisning (Odense kongrescenter, August 2003)
En indædt fjendtlig atmosfære mellem deltagerne inden for visse -ikke
kun nogle få- racer. Den rigtige bemærkning på rette sted, og der
starter et masseslagsmål.
At en udstiller der ikke er tilreds med hundens resultat spontant
sælger hunden på udstillingen, eller simpelthen bare går og lader
hunden passe sig selv.
Foruden alle mulige og umulige nedværdigende bemærkninger om hinandens
hunde udstillerne imellem.

Det oplever man ikke i DRU, DHL, og DDH. Så det er helt klart at de
mindre foreninger ikke kan byde på samme muligheder som DKK.

Hvalpe stambogsført i DKK giver dig en garanti i form at en
købskontrakt. Når du på tre år har måttet aflive tre hunde i alderen
omkring et år på grund af en uhelbredelig arvelig sygdom, og du har
indsendt alle de fornødne papirer til DKK, uden nogensinde at høre et
svar så må du ikke spørge hvad pokker den garanti egentlig var værd
-du risikerer et sagsanlæg for injurier eller bagvaskelse!:).

Hilsen Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 19:18

On 30 Jun 2004 10:47:04 -0700, SLETTESnemoris@yahoo.com (Kim
Christensen) wrote:

> [...]
>udstillingen er åben.
>At dommeren sparker din hund hvis den ikke står stille under
>tandvisning (Odense kongrescenter, August 2003)

det er forhåbentligt kun et enkeltstående tilfælde ! sidst jeg kiggede
på en af deres udstillinger var der nu ingen der sparkede ! hvad var
det så for en hund ? hvad gjorde ejeren ? jeg ved godt hvad jeg havde
gjordt hvis jeg havde været ejeren !

>En indædt fjendtlig atmosfære mellem deltagerne inden for visse -ikke
>kun nogle få- racer.

ikke inden for min race og det er enda selv om nogle eller flere er
fyldt med tatoveringer og kan se mean ud jeg syntes sku at det var
hyggeligt, og stor forståelse for at ens hund ikke vil gnubbe sig op
af en anden hund af samme køn, så jeg genkender det slet ikke, alle
var flinke med min race, dog var der nogle der gik lige lovligt meget
op i præmier osv men sådan er det vel sådan et sted

Den rigtige bemærkning på rette sted, og der
>starter et masseslagsmål.

,hehe ja det kunne jeg faktisk godt forestille mig med dem der stod og
pudrede deres små fornemme hunde, gav dem hårspray osv hehe nå men de
syntes sikkert også at vi andre var latterlige

>At en udstiller der ikke er tilreds med hundens resultat spontant
>sælger hunden på udstillingen, eller simpelthen bare går og lader
>hunden passe sig selv.

,,,,,,,så skulle man miste retten til at eje en hund hvis man gjorde
sådan noget, jeg har desværre også hørt om det.

> [...]
>svar så må du ikke spørge hvad pokker den garanti egentlig var værd
>-du risikerer et sagsanlæg for injurier eller bagvaskelse!:).

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 21:31

Wed, 30 Jun 2004 06:18:08 -1200, Punish wrote:

> [...]
>var flinke med min race, dog var der nogle der gik lige lovligt meget
>op i præmier osv men sådan er det vel sådan et sted

Ok, så var det ikke alle racer alligevel.

>så skulle man miste retten til at eje en hund hvis man gjorde
>sådan noget, jeg har desværre også hørt om det.

Hørt om det? Jeg har set en storavler kyle hunden ind i udstillngsburet
fulgt af eder og forbandelser. Ja, hun SMED den virkeligt ind. Det kan
vel ikke undre, at de 3 andre papilloner, der var inde i buret, blev
endnu mere nervøse, end de var i forvejen!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 22:04

On Wed, 30 Jun 2004 22:31:13 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>vel ikke undre, at de 3 andre papilloner, der var inde i buret, blev
>endnu mere nervøse, end de var i forvejen!

hvor sygt ! jeg er glad for at jeg ikke havde set sådan noget, for så
skulle jeg virkelig have sat mig selv på en prøve, for ikke at følge
efter hende og stjæle/befri hendes hunde fra hende og sørge for at hun
ikke havde lyst til at købe nogle nye igen ! total svineri hundene er
jo fremavlede/indavlede misfostre i forvejen og så skal de oven i
købet lide under at være ejet af den slags mennesker puha jeg er
glad for at jeg ikke ser sådan noget

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 22:52

Wed, 30 Jun 2004 09:03:33 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

>hundene er jo fremavlede/indavlede misfostre i forvejen

Hvad mener du lige med dét?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-06-04 23:28

> Hvad mener du lige med dét?

Det han mener er at han ikke har sat sig nok ind i forskellen mellem en god
og en dårlig opdrætter!

Rinnie

Fra : x Vuf x

Dato : 01-07-04 00:16

Thu, 1 Jul 2004 00:28:18 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Det han mener er at han ikke har sat sig nok ind i
>forskellen mellem en god og en dårlig opdrætter!

Der var tale om papilloner. De er vel ikke alle
indavlede og hvad han ellers skrev?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-04 07:47

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> vel ikke undre, at de 3 andre papilloner, der var inde i buret, blev
> endnu mere nervøse, end de var i forvejen!

Hvad sagde hun så da du kommenterede det over for hende ?

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 21:20

30 Jun 2004 10:47:04 -0700, Kim Christensen wrote:

>Ja, som den største forening giver Dansk Kennel Klub uligheder som man
>ikke har i de mindre foreninger. Man kan ved udstillinger opleve:
>At betale for at komme ind.

At udstillerne har godbider og/eller pibedyr med i ringen, reder hunden
i ringen og holder hoved og hale løftet på hunden inde i ringen og på bordet.

>At de første deltagere begynder at gå 10 minutter efter at
>udstillingen er åben.
>At dommeren sparker din hund hvis den ikke står stille under
>tandvisning (Odense kongrescenter, August 2003)

At dommeren ta'r dem så hårdt i testiklerne, så de bider dommeren.
Hvilket gi'r et KIB for de fleste racers vedkommende.

>En indædt fjendtlig atmosfære mellem deltagerne inden for visse -ikke
>kun nogle få- racer.

Indenfor ALLE racer.

> [...]

>svar, så må du ikke spørge, hvad pokker den garanti egentlig var værd
>-du risikerer et sagsanlæg for injurier eller bagvaskelse!:).

Du har set lyset!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 22:06

On Wed, 30 Jun 2004 22:20:10 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>At dommeren ta'r dem så hårdt i testiklerne, så de bider dommeren.
>Hvilket gi'r et KIB for de fleste racers vedkommende.

,,,,,,det er vel løgn, er der nogle der gør det ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-04 23:54

> At dommeren ta'r dem så hårdt i testiklerne, så de bider dommeren.
> Hvilket gi'r et KIB for de fleste racers vedkommende.

Hej Sonja

Man kunne jo næsten savne et ekstra kort til deltagerne, hvor de bedømmer
dommeren.
Jeg har da i hvert fald en dommer som jeg ville give dumpekarakter.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 01-07-04 00:19

Thu, 1 Jul 2004 00:53:50 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Man kunne jo næsten savne et ekstra kort til deltagerne,
>hvor de bedømmer dommeren.
>Jeg har da i hvert fald en dommer som jeg ville give dumpekarakter.

Hehe...God idé! Desværre er dommerens ord inappellabel også i DKK,
så der kunne ikke klages. Det var, den dag, flere af de små racer,
det gik ud over!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-06-04 22:14

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man kan ved udstillinger opleve:
> At betale for at komme ind.

Der er ingen der tvinger dig til at besøge en udstilling!

> At de første deltagere begynder at gå 10 minutter efter at
> udstillingen er åben.

Og det har hvad med DKK at gøre...?

> [...]

> hunden passe sig selv.

Og det har hvad med DKK at gøre?

> Foruden alle mulige og umulige nedværdigende bemærkninger om hinandens

Hvad du har nævnt ind til nu har med udstillere at gøre og ikke DKK...

> Det oplever man ikke i DRU, DHL, og DDH. Så det er helt klart at de
> mindre foreninger ikke kan byde på samme muligheder som DKK.

Nogen speciel grund til at du har været i så mange klubber?
Du har ikke overvejet at det blot er tydeligere på DKK-udstillinger da de er
større, mere besøgte og mere brugte af netop ekstremt målrettede opdrættere?
Fjendtligheden opdrættere imellem kunne jo ha' noget at gøre med at nogen
ikke acceptere at andre opdrættere ødelægger en races ry ved at avle knapt
så sunde hvalpe eller at opdrættere sælger hvalpe som de udemærket ved ikke
dur' til det de bliver solgt som til nye uvidende hvalpekøbere! Dem, har jeg
i hvert fald intet til overs for og skænker dem ikke så meget som et smil!

> [...]
> svar så må du ikke spørge hvad pokker den garanti egentlig var værd
> -du risikerer et sagsanlæg for injurier eller bagvaskelse!:).

DKK kan så heller ikke give garanti bygget på manglende brug af hovedet i
forbindelse med hvalpekøb! Hvis opdrætteren ved salg af hvalpen på nogen
måde kunne vide at hvalpene ville blive syge så har du en sag. Hvis
opdrætter derimod ikke kunne vide det og altså har handlet i bedste mening
så er der ikke noget at komme efter. S*** happens!

Så det jeg konkluderer ud fra det du skriver er at du enten har købt hvalpe
3 gange hvor opdrætteren ikke på nogen måde kunne vide at hvalpene ville
blive syge, eller også har du ikke undersøgt linierne godt nok inden du fes
ud og handlede... Altså købt hvalp med hovedet under armen hele 3 gange!

Der er nemlig korrupte og feje opdrættere i alle foreninger!

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-07-04 22:28

>Der er ingen der tvinger dig til at besøge en udstilling!

Ah spændende! Der er mange opdrættere inden for DKK der i deres
såkaldte købskontrakt indvæver klausuler om deltagelse i så og så
mange udstillinger -en klausul der i reglen først præsenteres når man
er på vej ud af døren med hvalpen. Hvad jeg selv skulle på en DKK
udstilling? Irritere nogen - se nedenfor!

> Og det har hvad med DKK at gøre...?

At DKK faktisk har en ordning om at udstillingen først må forlades kl
12, en ordning som DKK selv ser meget stort på. Er man kommet for at
se en bestemt race som jeg gjorde i Odense 2003 så var alle deltagere
inden for racen gået kl 10.15 Det irriterer mig at betale entre for at
modtage en ydelse (se på hunderacer!) som jeg så ikke får fordi de
"heldige" kan skride så hurtigt (de "uheldige" er dem der skal blive
heeelt til BIS !)

>Og det har hvad med DKK at gøre?

At dommeren var og fortsat er autoriseret af DKK - og at DKK
konsekvent sidder enhver kritik af den art overhørig.

>Og det har hvad med DKK at gøre?

At de værste af slagsen i reglen er DKK opdrættere,
bestyrelssesmedlemmer i specialklubber, eller andre der er med til at
tegne DKK på anden måde end som almindelig menigt medlem, uden
opdræt.!

>Og det har hvad med DKK at gøre?

At DKK og andre har regler om at handel med hunde på udstilliger er
forbudt! Igen en regel som ingen interesserer sig for. Der skal ellers
ikke så meget til at DKK starter disciplinærnævnet, oftest er det hvis
nogen kritiserer noget eller nogen. Man er ligeglad med om kritikken
er berettiget, men lukker munden på den klagende med repressalier.

Forøvrigt stod jeg engang ved den forkerte ring på den forkerte
udstilling, hvor en ambitiøs hundeejer prompte afhændede sin hund på
grund af at den ikke fik 1.pr+cac, men "kun" en 2.præmie. Gæt hvem der
luskede ud fra den udstilling med en hund som han ikke havde da han
kom? Jeg har ham skam endnu. Også selv om han på et tidspunkt hentede
en trediepræmie. Sjovt nok fik han to måneder senere 1pr.+cac, så
bedømmelserne varierer meget i DKK. De andre nævnte foreninger er
faktisk mere enige i deres kritikpunkter af ham.

>Nogen speciel grund til at du har været i så mange klubber?

Ja, som lokalpatriot besøger jeg de klubber der gider arrangere noget
i min landsdel - sønderjylland, syd for kongeåen. Det drejer sig om
DRU og DDH der regelmæssigt har noget her i landsdelen, også nu og da
DHL. Sjovt nok er landets største ikke særlig synlig i det
sønderjydske landskab hvad udstillinger angår. Når jeg så alligevel
har været på en DKK udstilling ind imellem så er det alene for at
irritere den tidligere ejer af min hund, den eftertragtede 1pr+cac har
jeg
nu.

>Du har ikke overvejet at det blot er tydeligere på DKK-udstillinger
da de er
>større, mere besøgte og mere brugte af netop ekstremt målrettede
opdrættere?

Eller at der er større økonomiske interesser på spil...?!

> [...]
har jeg
>i hvert fald intet til overs for og skænker dem ikke så meget som et

I en specialklub for en fransk hyrdehund er det nu lige omvendt. Der
er det medlemmer og opdrættere der kritiserer en bestemt opdrætterduo
der får ørerne i maskinen. Her er fjendtligheden meget tydelig, men
det skyldes ligeså meget den meget aktive opdrætterduo som sidder
tungt på bestyrelsen for samme klub. Det er vel næppe noget
enestående.

Faktisk har jeg lyst til en gang at leje en stand på en udtilling - i
nærheden af den ring hvor disse hunde skal bedømmes. Jeg vil sælge
lagkager med masser af flødeskum. På rette tidspunkt vil jeg nævne
rette ord, som jeg kender for denne races vedkommende. Så får vi et
lagkageslagsmål som i en gammel Gøg og Gokke film. Hvis de finder ud
af hvem jeg er så må jeg være forberedt på at tage min del af
lagkagerne.
Det ene sted hedder kodeordet "fabrikken", et andet på udstillingen
sted kan jeg nok få lagkagerne til at flyve ved at nævne
"hjerteproblemer"

> [...]
mening
>så er der ikke noget at komme efter. S*** happens!

Hundene led af HD i meget svær grad. HD er arveligt... Inden for racen
(Westie) foretager man ikke HD undersøgelser, åbenbart ud fra den
antagelse at det ikke er nødvendigt. Bare sært at når køberen har
udfyldt det bjerg af papirer som skal til sådan en klagesag så hører
man ikke mere, heller ikke fra DKK, og helle rikke fra opdrætteren -
et udtryk for dårlig samvittighed?
Og en garanti der ikke fungerer i praksis, men er et godt
salgsargument.

> [...]
gange!

>Der er nemlig korrupte og feje opdrættere i alle foreninger!

Det er nu ikke mig der har købt de hunde (Westie), men en bekendt som
hver gang gik til en anden (DKK) opdrætter.. Nogen af dem er højt
estimerede opdrættere som er vældig flinke indtil skoen begynder at
trykke! Umiddelbart var mit første indtryk af de pågældende opdrættere
som jeg har set ikke på nogen måde alarmerende. Uden at kende det
eksakte antal westie opdrættere i DKK, så ville jeg være betænkelig
hvis jeg havde taget 3 nitter i træk blandt dem, og skulle til det
igen.

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 07:58

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> er på vej ud af døren med hvalpen. Hvad jeg selv skulle på en DKK
> udstilling? Irritere nogen - se nedenfor!

Er de blevet tvunget til at løbe hunden hos den opdrætter ?

> At dommeren var og fortsat er autoriseret af DKK - og at DKK
> konsekvent sidder enhver kritik af den art overhørig.

Påtalte du det overfor både dommer og DKK ?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 03-07-04 21:26

> [...]

> er på vej ud af døren med hvalpen. Hvad jeg selv skulle på en DKK
> udstilling? Irritere nogen - se nedenfor!

Ja, opdrætteren burde sige det allerede når du ringer og viser interesse for
kuldet og helt ærligt har jeg aldrig hørt om nogen der først siger det når
du skriver under på købskontrakten... Som i øvrigt ikke er såkaldt for jeg
har heller aldrig før hørt om folk der ikke kunne få hjælp med mindre det
var fordi der juridisk set ikke var hjælp at hente og der er reglerne ret
simple og beskrevet i DKK's købsaftaler. De kan jo ikke gardere sig imod
folk der ikke læser dem ordentligt igennem! -Din "i reglen" kan du vist ikke
udtale dig om efter som du enten kun hører om de få tilfælde eller har en
meget begrænset erfaring med det selv! Der er heller ingen der forbydder dig
at spørge! Det var det første jeg spurgte om da jeg købte Jenna og jeg kan
også sige dig at der kommer sådan en klausul på de bedste af hvalpene efter
Jenna!

> [...]
> 12, en ordning som DKK selv ser meget stort på. Er man kommet for at
> se en bestemt race som jeg gjorde i Odense 2003 så var alle deltagere

Jammen det er da ikke DKK der forlader udstillingen? De kan heller ikke se
om folk bare går ud for at sætte hunden i bilen eller om de går ud fordi de
vil køre!

> Det irriterer mig at betale entre for at
> modtage en ydelse (se på hunderacer!) som jeg så ikke får fordi de
> "heldige" kan skride så hurtigt (de "uheldige" er dem der skal blive
> heeelt til BIS !)

Jammen hvad så med at møde op når racen skal i ringen? Du kan ringe til DKK
og høre hvornår "din" race ca. skal på! DKK kan ikke gå og passe alle deres
medlemmer som en anden børnehavepædagog! De kan ikke altid stilles til
ansvar for hvad deres medlemmer gør!

> At dommeren var og fortsat er autoriseret af DKK - og at DKK
> konsekvent sidder enhver kritik af den art overhørig.

Du kan ikke klager over dommerens afgørelser i ringen, men du må altså gerne
klage overhans opførsel og behandling af hundene! Noget andet er at DKK
hører under FCI og dommeren er annerkendt af FCI så det er dem du skal se
surt på i det tilfælde og ikke DKK! Du kan jo evt. komme med navn på den
dommer!

> [...]
> bestyrelssesmedlemmer i specialklubber, eller andre der er med til at
> tegne DKK på anden måde end som almindelig menigt medlem, uden

Der er så mange flere i DKK at der naturligt også vil være flere af den
type! Det er utopi hvis du tror der ikke findes sådanne folk i de andre
foreninger! En anden forskel er også at der er så mange flere meget seriøse
opdrættere i DKK der virkelig kæmper for hundene og derfor også tydeligt
foragter dem der er ligeglade med sundhed og helhed! Jeg har selv aldrig
oplevet sådanne typer, men igen så er det ikke DKK's fejl! De er ikke
pædagogerne! Det er voksne folk der er medlem af deres forening og de kan
ikke gå rundt og passe folk som var de børn!

> At DKK og andre har regler om at handel med hunde på udstilliger er
> forbudt! Igen en regel som ingen interesserer sig for.

Helt ærligt så, igen, kan DKK ikke passe deres medlemmer i hoved og røv for
nu at sige det lige ud! Hvis man skal undgå at nogen sælger hundene på en
udstilling så skal hver udstiller mandsopdækkes af en DKK-medarbejder!!!

> [...]
> nogen kritiserer noget eller nogen. Man er ligeglad med om kritikken
> er berettiget, men lukker munden på den klagende med repressalier.

Helt ærligt så er du umulig at diskutere med, for du har gloet dig ond på
DKK og sprøjter om dig med anklager uden at se realistisk på det. Også
derfor der gik så længe inden jeg svarede for havde i første omgang
besluttet mig ikke at svare på dine håbløse angreb skrevet ud fra en meget
begrænset vbiden om foreningen! Jeg kender til flere eksempler hvor
anklager har vundet feks. i forbindelse med dårlig handel af hvalp mm. Der
er kenneler der er blevet udelukket pga. snyd osv. DKK gør hvad de kan men
kan ikke gardere sig imod brådne kar! Jeg kan ikke forstå at du anklager DKK
feks. for at du har måtte aflive 3 hunde! Anklag opdrætteren for bevidst at
ha' avlet syge hvalpe eller anklag dig selv for ikke at bruge din sunde
fornuft!

> [...]
> grund af at den ikke fik 1.pr+cac, men "kun" en 2.præmie. Gæt hvem der
> luskede ud fra den udstilling med en hund som han ikke havde da han

Okay, så er du ikke stort bedre idet du selv deltager i handel af hunde på
udstilling!

> [...]
> bedømmelserne varierer meget i DKK. De andre nævnte foreninger er
> faktisk mere enige i deres kritikpunkter af ham.

Ja, sådan er det! Læs race-standarterne så kan du se hvor deffiner-bare
de er! Derfor er det tit også smag og behag der spiller ind i bedømmelse af
hunde og hvordan dem ved siden af tager sig ud! Mine resultater ligger så
iøvrigt støt på trods af vi er blevet dømt af dommere fra mange forskellige
lande! Tit og ofte er der flere forskellige typer af en race. Eksempelvis
min race, Flatcoat, er der den "Svenske type" der er mere robust end den
Engelske mere ranglede type. Derfor kan man få noget forskellige
præmieringer! Jeg ved at med min Svenske hund skal jeg så vidt muligt holde
mig fra de Engelske dommere. (Da jeg så alligevel kom op ved en blev hun 1.
vinder ud af 57 tæver!). Kan så stadig ikke se at det er DKK's fejl! Det er
ikke dem der står og dømmer! Det er en FCI-annerkendt dommer! Du er virkelig
ude på lavt vand med dine anklager hvis jeg skal være ærlig!

> Ja, som lokalpatriot besøger jeg de klubber der gider arrangere noget
> i min landsdel - sønderjylland, syd for kongeåen.

Ja, jeg bor' så 7 km. nord for.

> Det drejer sig om
> DRU og DDH der regelmæssigt har noget her i landsdelen, også nu og da
> DHL. Sjovt nok er landets største ikke særlig synlig i det
> sønderjydske landskab hvad udstillinger angår.

Nej, de fordeler de udstillinger de har hvert år godt over hele landet!

> Eller at der er større økonomiske interesser på spil...?!

HAAAHahahahaha... Vis mig lige hvor den økonomiske interesse den er? ...med
mindre selvfølgelig vi taler røde tal!!

> [...]
> det skyldes ligeså meget den meget aktive opdrætterduo som sidder
> tungt på bestyrelsen for samme klub. Det er vel næppe noget

Så er det vel op til medlemmerne at vælte dem! Det er dem der stemmer dem
ind! Det er ikke DKK!

> [...]
> lagkageslagsmål som i en gammel Gøg og Gokke film. Hvis de finder ud
> af hvem jeg er så må jeg være forberedt på at tage min del af

Sådan er det også så mange andre steder! Jeg kan stille mig ud på den lokale
"ghetto" og råbe "Nummer 48 har lige stjålet sprit henne i nummer 43" og så
er hele gaden i slagsmål. "Dine" opdrættere er stadig ikke DKK's børn! Det
er vel ikke for meget forlangt at de folk der besøger en udstilling opfører
sig som voksne mennesker!

Er det i øvrigt også regeringens skyld hvis Hr. Jensen kører over for rødt
og dræber lille Lise???

> Det ene sted hedder kodeordet "fabrikken", et andet på udstillingen
> sted kan jeg nok få lagkagerne til at flyve ved at nævne
> "hjerteproblemer"

Ja og...? Det er DKK der har gejlet deres opdrættere op til det?

> Hundene led af HD i meget svær grad. HD er arveligt... Inden for racen
> (Westie) foretager man ikke HD undersøgelser, åbenbart ud fra den
> antagelse at det ikke er nødvendigt.

Special-klubben skal du så klage til, min gode ven!

> Bare sært at når køberen har
> udfyldt det bjerg af papirer som skal til sådan en klagesag så hører
> man ikke mere, heller ikke fra DKK, og helle rikke fra opdrætteren -
> et udtryk for dårlig samvittighed?

Jammen hvis ikke det er et krav så kan DKK ikke gøre noget ved det for der
er ingen der forbyder dig at kræve det inden du køber hunden når du ved
deter et udbredt problem inden for racen! Det er dig der ikke har set dig
for!

> Og en garanti der ikke fungerer i praksis, men er et godt
> salgsargument.

Jammen hvilken garanti??? Hvis der stod i købskontrakten at sælger hæftede
med refundering af beløb eller ny hvalp hvis hunden viste sig at ha C eller
over så er der en garanti, men ellers ikke! Jeg har den garanti på mine!
(Får en ny hvalp og får desuden lov at beholde den gamle!)

> Det er nu ikke mig der har købt de hunde (Westie), men en bekendt som
> hver gang gik til en anden (DKK) opdrætter..

....og har handlet med hovedet under armen når han ikke forlangte
HD-billeder!

> [...]
> eksakte antal westie opdrættere i DKK, så ville jeg være betænkelig
> hvis jeg havde taget 3 nitter i træk blandt dem, og skulle til det

Jammen der er stadig ingen der forbyder folk at tænke selv! DKK kan ikke
gardere sig imod dumhed _og_ sælgere er gerne vældig søde!!! Det er bare
ikke det man gør den rette handel på! Der er man nødt til at ha' facts på
bordet!

Rinnie
-Der synes dine angreb på DKK er så tynde og vattede at hun egentlig ikk kan
se hvorfor hun skal bruge tid på at forklare dig noget du jo nok selv burde
kunne se!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-04 07:46

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
> At dommeren sparker din hund hvis den ikke står stille under
> tandvisning (Odense kongrescenter, August 2003)

Hvis der var en dommer der gjorde det med min hund javde han en
politianmeldelse sekundet efter, og vel og mærke ikke en af Shadows udgaver
men en rigtig

> En indædt fjendtlig atmosfære mellem deltagerne inden for visse -ikke
> kun nogle få- racer. Den rigtige bemærkning på rette sted, og der
> starter et masseslagsmål.

Det er ikke min opfattelse.

> At en udstiller der ikke er tilreds med hundens resultat spontant
> sælger hunden på udstillingen, eller simpelthen bare går og lader
> hunden passe sig selv.

Helt uacceptabelt.

> Foruden alle mulige og umulige nedværdigende bemærkninger om hinandens
> hunde udstillerne imellem.

Stadig ikke min erfaring, måske retriver ejere er sødere ?
Ville måske se godt ud på en streamer:
"Retrieverejere er sødere !"

> Det oplever man ikke i DRU, DHL, og DDH. Så det er helt klart at de
> mindre foreninger ikke kan byde på samme muligheder som DKK.

Mon ikke man gør det ?

> [...]
> svar så må du ikke spørge hvad pokker den garanti egentlig var værd
> -du risikerer et sagsanlæg for injurier eller bagvaskelse!:).

Skulle vel (baseret på samme erfaringer fra et af mine familiemedlemmer)
aldrig være tale om Newf's ?

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-07-04 22:32

>Hvis der var en dommer der gjorde det med min hund javde han en
>politianmeldelse sekundet efter, og vel og mærke ikke en af Shadows
udgaver
>men en rigtig

Hvis det havde været min hund så ville den pågældende dommer ikke have
været i stand til at dømme flere hunde den dag. Godt for ham at jeg
ikke var tilmeldt, havde det været sådan var jeg kommet i hans ring.
Sikkert godt for mig også.

>Det er ikke min opfattelse.

Næ, hvis man f.eks. har arbejdet 10 år i et jernstøberi, så mærker man
heller ikke varmen og støjen så tydeligt mere....

>Stadig ikke min erfaring, måske retriver ejere er sødere ?
>Ville måske se godt ud på en streamer:
>"Retrieverejere er sødere !"

Hmm. For mig at se virker retrieverfolket som et meget lukket
folkefærd. Det er ikke dem der lader deres hunde komme hen og lege med
andre hunde. Ikke at jeg ikke kan lide retrievere, var engang ved at
købe en brugt flatter, men løb min vej da jeg hørte at han havde været
trænet i DcH. Hvis der kommer nogen med en labrador, så er jeg også
den der er skredet... En hundetræner som jeg vil være så hensynsfuld
ikke at nævne ved navn, kalder sorte lab'ere for discountrottweilere!
Nå, det var en sidebemærkning. Uretfærdigt over for rottweilerne.

>Mon ikke man gør det ?

Nu er jeg kommet en del i en af de nævnte foreniger, lidt i de to
andre, og endnu har jeg ikke oplevet optræk til den slags. Til gengæld
kan man der more sig over at der tit er en person der går rund og
snakker med visse hunde, og sådan lidt tilfældigt nuldrer dem i det
øre hvor de er tatoveret, i den anden hånd har hun en mulepose som ser
ud til at indeholde noget på størrelse med en bog, men som sikkert er
en chipskanner. Hvem hun eller hendes lige er? I hvert fald nogen man
siden kan se i tillidsposter ved DKK! Den gode hyrde der er ude og
søge efter vildfarne får! Jo, mens jeg stadig var medlem af DKK har
jeg da også lige fået en bemærkning om at jeg var faret vild til den
"forkerte" udstilling. Så forstår jeg bedre hvorfor DKK var så
forhippet på at få dansk hunderegister! Jeg tror også at jeg forstår
hvorfor DKK har så mange ansatte, hvis de ligefrem kører en form for
efterretningstjenseste. Det er ligesom i gamle dage med de sovjetiske
ambassader, der havde ret mange ansatte, set i relation til at USSR
ikke havde ret meget samkvem med landene hvor ambassaderne lå.

> Skulle vel (baseret på samme erfaringer fra et af mine familiemedlemmer)
> aldrig være tale om Newf's ?

Nej, det var West Highland White Terriere. De led alle af svær HD!

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 09:14

> [...]
> været i stand til at dømme flere hunde den dag. Godt for ham at jeg
> ikke var tilmeldt, havde det været sådan var jeg kommet i hans ring.

Jeg vil gå meget langt, men aldrig så langt som til selvtægt.

> -ikke

> Næ, hvis man f.eks. har arbejdet 10 år i et jernstøberi, så mærker man
> heller ikke varmen og støjen så tydeligt mere....

Vi har vores 1. hund, hun er 4 år og vi har været til under 10 udstillinger
og skuer så det er vist ikke hårdhudethed der tynger os.
Måske snarere at problemerne ikke er så udtalte i vores race / hundetype.

> hinandens

> Hmm. For mig at se virker retrieverfolket som et meget lukket
> folkefærd. Det er ikke dem der lader deres hunde komme hen og lege med
> andre hunde.

Sådan gør vi det nu engang til træning, det er der da ikke noget i galt med.

> Ikke at jeg ikke kan lide retrievere, var engang ved at
> købe en brugt flatter, men løb min vej da jeg hørte at han havde været
> trænet i DcH.

Nu blnader du lige pludselig DcH ind i det.

> Hvis der kommer nogen med en labrador, så er jeg også
> den der er skredet... En hundetræner som jeg vil være så hensynsfuld
> ikke at nævne ved navn, kalder sorte lab'ere for discountrottweilere!

Det er i hvert fald ikke en træner i DRK så.

> Nå, det var en sidebemærkning. Uretfærdigt over for rottweilerne.

Måske, jeg kender ikke meget til dem.

> [...]
> ud til at indeholde noget på størrelse med en bog, men som sikkert er
> en chipskanner. Hvem hun eller hendes lige er? I hvert fald nogen man

Konspirationserier i hundekredse, spændende

HD i så lille en race ?
Det bekræfter vel bare arveligheden.

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-07-04 22:20

> Jeg vil gå meget langt, men aldrig så langt som til selvtægt.

At smide dommeren ned i den sæk med hundeaffaldsposer - endelig med
hovedet først - ville være hvad hankunne have forventet af mig i et
sådant tilfælde. Nu var jeg bare tilskuer, og ser det ikke som min
pligt at lægge andet affald end mit eget i skraldespanden på DKK's
udstillinger. Jeg har heller ikke meldt hændelsen, dels fordi
vedkommende hundeejer er nærmere til at gøre det, og dels fordi jeg
ikke forventer noget af en klage til en organisation der ikke helt er
kommet sig over frustrationen over ikke at måtte klippe haler og ører
af visse hunderacer....

> Vi har vores 1. hund, hun er 4 år og vi har været til under 10 > > udstillinger og skuer så det er vist ikke hårdhudethed der tynger os.
> Måske snarere at problemerne ikke er så udtalte i vores race / > hundetype.

Hvis du har været til mindre specialklubskuer så er det heller ike så
slemt, det er de store udstillinger hvor det er værst. Og så de lidt
komplicerede specialklubber. Der er en af specialklubberne hvor man
skal have password for overhovedet at komme ind. Nu har de fået en
meget nedkogt hjemmeside der henviser til de samme fem opdrættere
snart ligemeget hvad man klikker på...

>Sådan gør vi det nu engang til træning, det er der da ikke noget i
>galt med.

Det er nu ikke til træning jeg tænker på. Der arbejder alle med deres
hunde, nej, det er mere i hverdagen.

været trænet i DcH.

> Nu blnader du lige pludselig DcH ind i det.

Jo, her på egnen træner de bidetræning, allerede anden gang man kommer
til træning. For bedre at kunne slå afdelingen i Åbenrå ved et eller
andet stævne. Jeg skal ikke have en hund er har lært bidetræning. Det
har ikkenget med alt det andet at gøre, bare for at vise at jeg ikke
generelt hader retrievere. Jeg bryder mig bare ikke om Labrador fordi
jeg til dato endnu ikkehar mødt en labrador der ikke rejser børster og
klaprer med gebisset, også uden at have lært det i DcH.

hensynsfuld
discountrottweilere!

> Det er i hvert fald ikke en træner i DRK så.

Nej, det er en af hund=ulv slagsen.

>Konspirationserier i hundekredse, spændende

Eller et tegn på paranoia?

> HD i så lille en race ?
> Det bekræfter vel bare arveligheden.

Og det kan man jo gøre noget ved.....

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-04 07:59

> [...]
> ikke forventer noget af en klage til en organisation der ikke helt er
> kommet sig over frustrationen over ikke at måtte klippe haler og ører

Dine argumenter er simpelt hen for langt ude.

> [...]
> skal have password for overhovedet at komme ind. Nu har de fået en
> meget nedkogt hjemmeside der henviser til de samme fem opdrættere

Vi har været til en af DKK's store int. udstillinger i Herning, og jeg kan
overhovedet ikke genkende din kritik, og det er overhovedet ikke fordi vi er
indspiste eller lign.
Hvad kompliceret er der ved specialklubber ?
Hvis der ikke var speciaklubber ville du sikkert brokke dig over et DKK ikke
kan magte så mange racer og derfor gør det dårligt.

> Det er nu ikke til træning jeg tænker på. Der arbejder alle med deres
> hunde, nej, det er mere i hverdagen.

Vores hund leger og snakker med alle de hunde som hun kan snakke med. Der er
enkelte andre tæver som hun ikke kan med, enten pga. hendes ego eller
den anden hunds ego.

> [...]
> til træning. For bedre at kunne slå afdelingen i Åbenrå ved et eller
> andet stævne. Jeg skal ikke have en hund er har lært bidetræning.

Jeg er heller ikke tilhænger at bidetræning, hvilket en tidligere debat
tydeligt viser

> [...]
> jeg til dato endnu ikkehar mødt en labrador der ikke rejser børster og
> klaprer med gebisset, også uden at have lært det i DcH.

Tag med til markprøvetræning eller prøve i DRK så skal du se en masse.

> hensynsfuld
> discountrottweilere!

> Nej, det er en af hund=ulv slagsen.

Fordomme.
Jeg siger hverken at lab'ere er klogere eller dummere en andre racer, min
holdning er at det er stort set altid søde og rare hunde.

> Eller et tegn på paranoia?

Det er også sandsynligt

> Og det kan man jo gøre noget ved.....

Ja, gennem specialklubben.
Ved at indføre avlsrestriktioner som at der kun må avles på A-C hunde eller
at afkommet skal have et HD-index over 100 etc.

Fra : Claus

Dato : 05-07-04 12:40

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
..

> [...]
> jeg til dato endnu ikkehar mødt en labrador der ikke rejser børster og
> klaprer med gebisset, også uden at have lært det i DcH.

Hej Kim.
Du har sørme fordomme om alt og alle hva. nu gider jeg normalt ikke
blande mig i mange af de her debatter men nu ramte du lige noget jeg ved
lidt om.
Hvad er det du har mod bidetræning.??

Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-04 10:39

"Camilla - M&M" <nul@nuk.nul> wrote in message
> Hej!
>
> Hvad er jeres oplevelser med DHL?

Leverer altid til tiden.

> Hvad er skidt ved dem? Hvad er godt ved dem?
>
> Hvad er forskellen på DHL og DKK?

Jeg troede det hed DRU eller ?

Fra : x Vuf x

Dato : 30-06-04 14:05

Wed, 30 Jun 2004 11:38:56 +0200, Christian B. Andresen wrote:

>Jeg troede det hed DRU eller ?

Danske Hundeejeres Landsforening

Fra : Jytte

Dato : 01-07-04 08:05

Nu har jeg udstillet rigtigt meget i DKK og i tilsvarende foreninger i
udlandet i mere end 20 år. Jeg har aldrig oplevet brutale dommere eller at
udstillerne begyndte at slås. Jeg har oplevet folk græde både af glæde og
skuffelse. Jeg har også oplevet at folk er blevet sure, men derfra og til at
slås er der jo et stykke vej.
Jeg har udstillet en 6 - 8 gange om året og udstiller stadigvæk selvom jeg
ikke opdrætter mere, så jeg har rimelig erfaring.
Jeg har opdrættet 54 kuld hvalpe i den forløbne tid alle med DKK stambog, og
DKK har aldrig sagt hvordan jeg skulle have mine hunde, den eneste vi har
haft besøg af fra DKK er tatovøren.

Selvfølgelig er der delte meninger om DKK, jeg er sikker på at den i denne
tråd omtalte rottweiler opdrætter ikke er begejstret.

Jeg kender ikke noget til de små klubber, men da vi jo lever i et frit land,
kan folk jo vælge hvor de vil høre til. For mig er det kun DKK der gælder.
På nær min første hund der var en blanding, har alle mine hunde gennem mere
end 30 år haft DKK stambog.

Venlig hilsen
Jytte

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-07-04 23:14

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message news:<40e3b7ae$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> På nær min første hund der var en blanding, har alle mine hunde gennem mere

Det er sjovt at dem der roser DKK til skyerne som the one and only
altid selv er opdrættere i samme klub! For mig virker denne selvros
lidt pinlig, men det må vel være ødvendig når man nu ikke kan få andre
til det?

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 00:23

> [...]

> altid selv er opdrættere i samme klub! For mig virker denne selvros
> lidt pinlig, men det må vel være ødvendig når man nu ikke kan få andre

Hej Kim

Hvordan kan det være mærkeligt. Langt de fleste vil vel næppe opleve nogle
problemer med deres sammenslutning, og vil derfor i grove træk være uvidende
om der sidder en lille flok og modarbejder F.eks DKK, og så starter sit
eget. Nogle elsker demokratiet, sålænge det går som de vil have det. Når
det går modsat, er det meget sværere at sige, at det er spillets regler, at
vi ikke kan få vores vilje, og så finde sig i det. Hvis du selv havde været
medlem et sted i 10 - 30 år, og været godt tilfreds, så skulle der vel også
en meget klar, og ubestridelig bevisførelse til, for at få dig til at skifte
klub, og du skulle selvfølgelig, grundlæggende være uenig med din
bestyrelse, og var du dette, så var du jo sikkert en af udbryderne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 09:15

> [...]
> altid selv er opdrættere i samme klub! For mig virker denne selvros
> lidt pinlig, men det må vel være ødvendig når man nu ikke kan få andre

Eller "bare" medlem i en specialklub under DKK, hvor der er rart at være og
dejligt at træne ?

Fra : Camilla - M&M

Dato : 01-07-04 18:56

Tak for alle svarene! Jeg kan høre at der både er for og imod DKK og DHL.

Hilsner om en god sommer

Camilla og vufferne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 22:41

"Camilla - M&M" <nul@nuk.nul> skrev i en meddelelse

> Tak for alle svarene! Jeg kan høre at der både er for og imod DKK og DHL.
>
> Hilsner om en god sommer
>
> Camilla og vufferne

Hej Camilla

Det vil der jo altid være. Som man plejer at sige i DK, der er X antal af
en type forening, med tendens til lidt flere, efter hver generalforsamling.

M.V.H.....Benny..

Fra : Louise

Dato : 02-07-04 11:29

Ja, jeg er jo så åbenbart en af de personer der

accepterer at dommeren sparker min hund og hiver den i løgposen så den
bider af smerte

går fra udstillingen kl 10.15 og ser højt på DKK's regler

står og friserer min hund og holder hovede og røv i vejret på den

smider den ind i et bur hvis den ikke vinder

avler syge hunde

ikke vil stå ved min garanti og ignorerer købeloven

øh, hvad var der ellers????

Jeg kan så kun sige til dette:

Hvis en dommer gjorde ting ved min hund, der forårsagede smerte eller
gene, så ville han få samme behandling. Nogle ville nok finde det
underligt hvis jeg neb dommeren i kuglerne eller skumlæberne eller
sparkede dem, men jeg tror jeg kunne finde på det, hvis det samme
skete for min hund. DET ER DET BARE IKKE.

Jeg går ikke på udstilling for at køre med det samme igen uanset
resultatet. Det er selvfølgelig nemt nok at sige når man altid vinder
og skal blive der til BIS

Jeg har sjældent et bur med. Jeg har mine hunde for glædens og
selskabets skyld og de vil gerne tilbringe tid med mig; derfor kommer
de normalt med rundt og ud at gå. Har de brug for at slappe af, så
sætter vi os i et hjørne på et tæppe og deler en sandwich.

Jeg er også så heldig (nej, det er faktisk 100% velovervejet) at jeg
har en kernesund, naturlig hund, der hverken skal stilles op, friseres
eller bades inden en udstilling. Den kommer med som den er, for det er
det, den er og skal bedømmes for. At andre så har en race der skal
ligne candy floss for at vinde synes jeg også er beklageligt for de
berørte racer, men DET FOREGÅR MIG BEKENDT I ALLE FORBUND og er mere
racebestemt end klub-bestemt.

Jeg har som sagt en hund, der er meget sund. Ingen specielle problemer
med sundheden og jeg startede med AA fotograferinger inden det
overhovedet blev anbefalet fra klubben. Jeg har aldrig haft problemer
med sygdomme hos hvalpe og den ene gang jeg har returneret penge for
en hvalp var det ikke engang jvf kontrakten, men simpelthen ud fra min
moral og forståelse for den situation hvalpekøberen var kommet i.

Jeg vil så til gengæld indrømme at jeg normalt aldrig sætter mine ben
på en DKK udstilling med hund, da jeg mener at deres dommere for de
små racer (racer med få hunde tilmeldt) er alt for dårlige og nærmest
er nødløsninger. Jeg gider ikke have mine hunde bedømt af en all round
dommer, der ikke har interesse for racen, men det samme kommer man nok
ud for i de andre forbund og jeg tvivler på det er unikt for DKK.

Jeg ville helllere vælte på cykel end købe hund fra et forbund, der
accepterer kenneler som importerer hunde/hvalpekuld fra udlandet til
videresalg, som feks den tidligere (?) kennel Kvalmely. Nogle vil nok
vide hvem der hentydes til.

Men vi er forskellige og jeg mener at hvis folk brugte deres sunde
fornuft, købte hunderacer der var sunde og naturlige og som ikke
skulle have udstående øjne, alt for megen hud, elendige vinkler osv
osv så ville mange ikke løbe ind i de sundhedsproblemer de gør. Hvis
de så ovenikøbet ville selektere i opdrætterne og kræve beviser for de
øvrige hundes sundhedstilstand og iøvrigt satte sig ind i racen og
kennelens ideologi istedet for at skulle have hund her og nu og helst
til billige penge, så ville endnu flere problemer være elimeneret.

Men jeg er jo bare en naiv og bedragerisk DKK-opdrætter, så mine ord
tæller nok ikke.

Venlig hilsen Louise (der ikke lægger skjul på noget og ofte får på
puklen over det, men heldigvis har brede skuldre)

www.malinoise.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 11:54

"Louise" <egdal@sporty.dk> wrote in message
> Jeg går ikke på udstilling for at køre med det samme igen uanset
> resultatet. Det er selvfølgelig nemt nok at sige når man altid vinder
> og skal blive der til BIS

LOL

> [...]
> ligne candy floss for at vinde synes jeg også er beklageligt for de
> berørte racer, men DET FOREGÅR MIG BEKENDT I ALLE FORBUND og er mere

Hvilken race er det tale om ?

> [...]
> accepterer kenneler som importerer hunde/hvalpekuld fra udlandet til
> videresalg, som feks den tidligere (?) kennel Kvalmely. Nogle vil nok

Hvor kan vi andre ikke få et navn ?

> Men jeg er jo bare en naiv og bedragerisk DKK-opdrætter, så mine ord
> tæller nok ikke.

LOL

> Venlig hilsen Louise (der ikke lægger skjul på noget og ofte får på
> puklen over det, men heldigvis har brede skuldre)

Har da trods alt skjult 2 ting i dit indlæg: racen og opdrætteren.

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 02-07-04 12:03

> Hvilken race er det tale om ?
> Har da trods alt skjult 2 ting i dit indlæg: racen og opdrætteren.

Ja, undskyld, jeg kunne ikke lade være Christian! Jeg synes det fremgår
tydeligt hvilken race Louise har
Mvh Charlotte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-04 13:12

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Ja, undskyld, jeg kunne ikke lade være Christian! Jeg synes det fremgår
> tydeligt hvilken race Louise har

Doh dumme mig (hvordan laver man en meget flov smiley ?)

Fra : Jytte

Dato : 02-07-04 12:05

> Hvilken race er det tale om ?

Hvis du kigger i bunden af Louises indlæg kan du se der står malinoise

Hilsen
Jytte

Fra : Louise

Dato : 03-07-04 11:40

Så har jeg da kun lagt skjul på en ting og det er den der frygtelige
"kennel"/hvalpefabrik. Jeg aner faktisk ikke om den eksisterer mere;
måske har ejeren klogeligt valgt at tage et nyt navn til sit
foretagende, men jeg undlader at nævne det gamle direkte Skulle jo
nødigt trues med politi, advokat, bål og brand som det er så fancy
herinde

Jeps; jeg har malinois; de har heldigvis ingen typiske
helbredsproblemer og jeg tror aldrig jeg har hverken børstet eller
vasket en hund pga en udstilling. What you see is what you get...

Louise

igen.... www.malinoise.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 03-07-04 11:53

3 Jul 2004 03:39:56 -0700, Louise wrote:

>Jeps; jeg har malinois; de har heldigvis ingen typiske
>helbredsproblemer og jeg tror aldrig jeg har hverken børstet eller
>vasket en hund pga en udstilling. What you see is what you get...

En hund skal være vasket og loppefri, når den skal udstilles.
Der har for mig ikke været en eneste udstilling eller skue,
hvor min hund ikke har haft lopper med hjem!

Det jeg har noget imod, er at folk ta'r godbider og legetøj
med i ringen, og nogle endda børster og kamme, hvor en hømhøm-pose
måske ville ha' været på sin plads...
Efter min mening burde beagler og andre racer kunne holde hovedet
og halen selv. Ellers kan man ikke se, om den skulle ha' en forkert
ryglinie!...Bl.a.

Fra : Louise

Dato : 04-07-04 12:33

Hvor i alverden står der at hunden skal vaskes inden en udstilling?
Det må da hidhøre DHL og andre forbund, for mig bekendt står der ikke
noget i DKK's regler.

Jeg kan heller ikke se at vasket er det samme som loppefri? Hvis man
først har lopper, så hjælper det da zero kun at vaske hunden; den
bliver lige så hurtigt fyldt med lopper igen.

Det er 7-9-13 mange år siden jeg har haft problemer med lopper, men
det skyldes nok bl.a. at vi har trægulve og ingen gulvtæpper samt at
hundens tæpper vaskes regelmæssigt.

Mine hunde kommer ikke i bad pga en udstilling; de kommer i bad når de
trænger og det er ikke ofte.

Louise

Fra : Broegger

Dato : 04-07-04 12:45

egdal@sporty.dk (Louise) skrev

> Jeg kan heller ikke se at vasket er det samme som loppefri? Hvis man
> først har lopper, så hjælper det da zero kun at vaske hunden; den
> bliver lige så hurtigt fyldt med lopper igen.

Amen!

> Mine hunde kommer ikke i bad pga en udstilling; de kommer i bad når de
> trænger og det er ikke ofte.

Vel talt... Det er også det vi gør med Koda. Når der er udstilling sørger
vi som regel for at komme en tur til stranden dagen før, med tilhørende
vand-apport, og om morgenen bliver han så børstet igennem.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-07-04 12:47

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor i alverden står der at hunden skal vaskes inden en udstilling?
> Det må da hidhøre DHL og andre forbund, for mig bekendt står der ikke
> noget i DKK's regler.

Haha... Ja, det er da purre opspind! Hunden skal være rask og loppefri...
Men de regler må de andre forbund da også ha'!! Alt andet ville da være
uforsvarligt!

Det er lidt sjovt at de små klubber er på nakken af DKK mens "os fra DKK"
sjældent angriber de små, blot kommer med fordelene ved DKK. Men okay, se på
helbredet ved hundene i flere af de små klubber. Det er generelt noget
dårligere end helbredet ved DKK-hundene. Flere steder er der ikke kontrol
med HD osv. Trist tendens. Ja, den findes også i DKK, men i et noget mere
begrænset omfang!

Kilde: Øjnene når jeg har set hvalpelister på de små klubbers hjemmesider!!

Fra : Broegger

Dato : 04-07-04 14:02

> [...]
> er der ikke kontrol med HD osv. Trist tendens. Ja, den findes også i
> DKK, men i et noget mere begrænset omfang!

Kom så Vuf... Puds hende!!!

<gemmermiglidtforatgøreklartildenkommendekamp.avi>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:15

4 Jul 2004 13:02:25 GMT, Broegger wrote:

>Kom så Vuf... Puds hende!!!

><gemmermiglidtforatgøreklartildenkommendekamp.avi>

Tøsedreng! Det her er ikke sjatten. Her må du klare dig selv!

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-07-04 20:30

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message news:<40e7ee2a$0$23870$14726298@news.sunsite.dk>...

> Det er lidt sjovt at de små klubber er på nakken af DKK mens "os fra DKK"
> sjældent angriber de små, blot kommer med fordelene ved DKK.

Nå! det er da noget helt nyt. DKK har gennem mange år svinet de små
klubber til, med kritik af forhold som muligvis er berettigede i nogen
tilfælde, men forhold som også trives i DKK selv. Det va rmåskelige en
ide at feje for egen dør på Parkvej 1, Solrød Strand først?

> Kilde: Øjnene når jeg har set hvalpelister på de små klubbers hjemmesider!!

??????

Skriver de små klubber virkelig på deres hjemmesider at deres hvale er
dårlige?

Har du set og oplevet nogetsomhelst ved selvsyn? Nej, for hvis du
kommer såadan et sted så risikerer du en reprimande fra DKK! At dkk
medlemmer vil finde sig i den form for overvågning er da deres sag.
Men at DKK går og overvåger medlemmer af andre foreninger kan næppe
være lovligt.

Hilsen Kim

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-07-04 21:21

> [...]
> tilfælde, men forhold som også trives i DKK selv. Det va rmåskelige en
> ide at feje for egen dør på Parkvej 1, Solrød Strand først?

Nej for hvad de påtaler er fejet væk ved dem selv så vidt det kan lade sig
gøre!

> Skriver de små klubber virkelig på deres hjemmesider at deres hvale er
> dårlige?

Ja... Forældres HD-status B&D eksempelvis!!

> Har du set og oplevet nogetsomhelst ved selvsyn?

Nej, jeg lukkede øjnene da jeg gik hvalpelisterne igennem og formodede at
folk løj når de skrev at HD-resultaterne ved en eller flere af forældrene
var C eller D ved racer (Labrador eksempelvis) der i DKK kører med noget
bedre resultater... Det var så vel at mærke de få hunde der var blevet
fotograferet! Der var flertal der ikke var fotograferet!!

> Nej, for hvis du
> kommer såadan et sted så risikerer du en reprimande fra DKK!

Hvilket sted? DKK kan reprimentere mig i hoved og røv for ingen skal
bestemme hvilken offentlige, lovlige arrangementer jeg stiller på! I
øvrigt gør de det ikke! Det er igen bare noget du lukker ud...

> At dkk
> medlemmer vil finde sig i den form for overvågning er da deres sag.

Du både ser' og laver spøgelser... Du er faktisk liiiidt sjov! Du må da selv
kunne se det og det sjove af det hele er at du selv er med til at gøre at
nogen overtræder reglerne i DKK!

> Men at DKK går og overvåger medlemmer af andre foreninger kan næppe
> være lovligt.

Whatever... Har du lidt paranoia? *GH*

Rinnie

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:24

Sun, 4 Jul 2004 22:21:16 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:
>"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev...

>Nej for hvad de påtaler er fejet væk ved dem selv så vidt det kan lade sig
>gøre!

Fed løgn! Eller måske uvidenhed!

> [...]

>bedre resultater... Det var så vel at mærke de få hunde der var blevet
>fotograferet! Der var flertal der ikke var fotograferet!!

De kan nu godt være HD-fotograferede uden at det står på hvalpelisten!
Jeg skriver da heller ikke, at mine hunde er øjenlyste!
Har du noget statistik, der viser, at DKK hunde er sundere end f.eks. DHL-hunde?

>Hvilket sted? DKK kan reprimentere mig i hoved og røv for ingen skal
>bestemme hvilken offentlige, lovlige arrangementer jeg stiller på!
>I øvrigt gør de det ikke! Det er igen bare noget du lukker ud...

Nej det kan jeg forsikre dig for, at det ikke er. En bekendt af mig er blevet
fotograferet og udspioneret, fordi hendes mand ikke er DKK'er og hun ledsagede
ham på DHL-udstillinger. Hvilket i øvrigt gav hende et 2-årigt avlsforbud!

>Du både ser' og laver spøgelser... Du er faktisk liiiidt sjov! Du må da selv
>kunne se det og det sjove af det hele er at du selv er med til at gøre at
>nogen overtræder reglerne i DKK!

Hvordan er han dét? Og han er ikke spor sjov. Det er den skindbarlige sandhed,
som du er for indoktrineret til at kunne se!

>Whatever... Har du lidt paranoia? *GH*

Ikke spor. Han fortæller dig sandheden!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-04 08:13

> [...]
ledsagede
> ham på DHL-udstillinger. Hvilket i øvrigt gav hende et 2-årigt avlsforbud!

Kan du dokumentere hvilke regler som skulle retfærdiggøre det ?

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 20:32

Mon, 5 Jul 2004 09:12:34 +0200, Christian B. Andresen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote...

>Kan du dokumentere hvilke regler som skulle retfærdiggøre det ?

Hvad mener du? Skal jeg dokumentere,
hvorfor og hvordan DKK kan gøre dét?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 07:29

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Hvad mener du? Skal jeg dokumentere,
> hvorfor og hvordan DKK kan gøre dét?

Ja.
Hvilken regel skulle gøre at et besøg på en udstilling skulle resultere i et
avlsforbud ?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-07-04 07:35

> Ja.
> Hvilken regel skulle gøre at et besøg på en udstilling skulle resultere i
et
> avlsforbud ?

En hund der er agrassiv (bidder efter dommeren eller lignende) får KIP. Når
KIP er uddelt et x antal gange har hunden forbud m,od at vise sig på shows
og jeg mener også det giver vlsforbud men tjek selv DKK's hjemmeside hvis du
vil vide mere om det for det skal stå der inde. Jeg har ikke brug for at
sætte mig ind i det da mine hunde ikke udviser den slags adfærd!

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 07:39

> [...]
> vil vide mere om det for det skal stå der inde. Jeg har ikke brug for at
> sætte mig ind i det da mine hunde ikke udviser den slags adfærd!

Det kan jeg godt forstå, men jeg efterlyste hvilken regel som skulle gøre at
et menneske som besøger en ikke-DKK udstilling skulle få et avlsforbud for
dette:
citat fra "x Vuf x":
citat slut.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-07-04 07:42

> [...]
at
> et menneske som besøger en ikke-DKK udstilling skulle få et avlsforbud for

Nåh ja det... Ja, det gad jeg også godt vide. Jeg er ret sikker på det ikke
kan ha' fundet sted og at historien måske har drejet sig lidt eller nogen
har undladt et par detaljer på vejen (siger ikke dig, Sonja!!)...

Fra : x Vuf x

Dato : 07-07-04 03:12

Tue, 6 Jul 2004 08:42:25 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]

>på det ikke kan ha' fundet sted og at historien måske har drejet
>sig lidt eller nogen har undladt et par detaljer på vejen

Jeg kan forsikre dig for, at det har fundet sted, og at intet
er undladt eller drejet!

Fra : x Vuf x

Dato : 07-07-04 03:09

Tue, 6 Jul 2004 08:29:11 +0200, Christian B. Andresen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote...

>Ja. Hvilken regel skulle gøre at et besøg på en udstilling
>skulle resultere i et avlsforbud ?

Var det ikke et spørgsmål, du skulle stille DKK?

Åbenbart den regel, der forbyder dig, som DKK'r at understøtte
andre end DKK! Hun blev altså anklaget for at undergrave DKK!

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-07-04 19:10

> Hvilket sted? DKK kan reprimentere mig i hoved og røv for ingen skal
> bestemme hvilken offentlige, lovlige arrangementer jeg stiller på! I
> øvrigt gør de det ikke! Det er igen bare noget du lukker ud...

Er det virkeleig? Jeg har altså prøvet at være med på en 2dissident"
udstilling mens jeg var medlem af DKK, og fik to dage efter at vide at
"det gør man ikke som DKK medlem. jeg ar så senere set en skæv type
som er noget ved musikken i DKK rende rundt på en "dissident"
udstilling og læse øretatoveringer, og med noget i en mulepose som
ligner en chipskanner utroligt meget. Den pågældende forening har jo
en indskrivningsprocedure hvor den slags oplyses, så DE har ikke brug
for at luske rund og kontrollere bagefter, og de beder næppe DKK folk
om at gøre det...

> Du både ser' og laver spøgelser... Du er faktisk liiiidt sjov! Du må da selv
> kunne se det og det sjove af det hele er at du selv er med til at gøre at
> nogen overtræder reglerne i DKK!

Se ovenfor.

> Whatever... Har du lidt paranoia? *GH*
>
> Rinnie

Nej, men jeg har lært at bruge mine sanser!

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-07-04 19:16

> Ja... Forældres HD-status B&D eksempelvis!!

Glemte lige at svare på dette også.

Interessant, og det ville DKK aaaldrig gøre, vel. Hvordan ligger mon
landet med teriierne? F.eks. de kære Amstaff'er? Der er der mange med
status E, og jo, dem avler man på. Produktionsapparatet inden for
denne race kører på fuld damp, og man kan ikke undvære tæver med høj
HD status, da efterspørgslen så ikke ville kunne honoreres. Meget
belejligt er der ingen tvungen HD fotografering af b.a. denen race
inden for DKK. Heller ikke når det f.eks. gælder West highland
Terrierne, jeg har en bekendt der har måttet aflive tre på stribe
(alle DKK) på grund af meget svær HD.

> [...]
> bedre resultater... Det var så vel at mærke de få hunde der var blevet
> fotograferet! Der var flertal der ikke var fotograferet!!

Ja! jeg kan se at du har læst på lektien med lukkede øjne!

Hilsen Kim

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 05-07-04 20:39

> Meget
> belejligt er der ingen tvungen HD fotografering af b.a. denen race
> inden for DKK.

Jamen, nu er det jo ikke DKK der laver avlsrestriktionerne! Det gør den
pågældende specialklub!
Så læs lige på lektien før du rakker ned på DKK.

I "min" race - cocker spaniel - er der tvungen HD-fotografering og
øjenlysning før avlsgodkendelse - men det er Spaniel Klubben der har
vedtaget det - ikke DKK. Det er jo i specialklubberne man har
sundhedsudvalgene (forhåbentlig) og det er her man skal råbe vagt i gevær
hvis der er noget galt med sundheden inden for en race.

Det er dog af og til sket, at en specialklub ikke kan finde ud af det, og
beder DKK om at sætte avlsrestriktioner, men kun da, og ikke før, går DKK
ind og laver regler for den pågældende race.

Mvh
Charlotte Eglin

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-07-04 07:40

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, nu er det jo ikke DKK der laver avlsrestriktionerne! Det gør den
> pågældende specialklub!
> Så læs lige på lektien før du rakker ned på DKK.

Jeg har prøvet at forklare ham det, men han vil ikke forstå. Han har gloet
sig ond på DKK på et vattet grundlag og so be it.

Kim, dine beskyldninger mod DKK kan sidestilles med hvis jeg bliver kørt ned
af en tilfældig hr. Jensen på en kildemoes-cykel og jeg ringer ind til
kildemoes og skaber mig over at de ikke har styr på deres cyklister!

Rinnie
-Der absolut ikke cykler og derfor ikke aner hvordan man staver til
kildemoes!

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-07-04 23:10

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> wrote in message news:<40e9ae55$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> beder DKK om at sætte avlsrestriktioner, men kun da, og ikke før, går DKK
> ind og laver regler for den pågældende race.

Se, hvem der beslutter at en race ikke skal kontrolleres for HD, eller
noget andet kan hvalpekøberen jo ikke bruge til noget. Han er hoppet
på en "garanti" som DKK reklamerer med.
Min konstatering af at DKK - sådan at forstå: hvalpe stambogsført i
DKK - kan være avlet på forældre med ukendt HD status, får mig til at
undres over at en DKK personlighed (Rinnie Ilsøe) kritiserer andre
foreninger end DKK for at avle på hunde med for højt HD index - en
oplysning jeg iøvrigt gerne vil have en henvisning til ved lejlighed.

Her er et af de eksempler jeg henviser til andetsteds, det ville være
rart hvis DKK sørgede for at feje for egen dør før man begynder at
kritisere andre for nøjagtig samme forhold.

Du fremhæver sådan at DKK ike blander sig i specialklubbernes arbejde
- det er vist noget ret nyt så. Nu er det efterhånden længe siden at
jeg var medem af DKK, men jeg kan tydelig huske Hr. Madsens usunde
ansigstfarve da nogen i Rottweilerklubben begynde at eksperimentere
med at lade haler vokse ud. Man kan ikke sige at han ikke blandede sig
i dén sag!

Hilsen Kim

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-07-04 23:52

> Se, hvem der beslutter at en race ikke skal kontrolleres for HD, eller
> noget andet kan hvalpekøberen jo ikke bruge til noget. Han er hoppet
> på en "garanti" som DKK reklamerer med.

Hvilken garanti er det DKK reklamerer med?? Se det vel jeg gerne at du
henviser mig til! DKK garanterer ikke for "hovedet under armen-handler!"

> [...]
> foreninger end DKK for at avle på hunde med for højt HD index - en
> oplysning jeg iøvrigt gerne vil have en henvisning til ved lejlighed.

Jeg sad og kiggede hvalpe-liste over Labrador på en af de små klubbers
hjemmeside en dag og faldt over at meget få skrev HD-status på hundene og de
få der var mest af alt lå på C og D! Som skrevet i et andet indlæg: "Kilde:
Øjnene... blabla" Det burde du vel kunne forstå? Hvis jeg en dag gidder
bruge tid på at lede efter de små klubber igen og tilfældigvis falder over
denne side så skal jeg gerne henvise til den, men er du så ivrig efter at
finde sådanne hvalpelister med manglende HD-resultater så led selv!

Det med at avle på ukendt HD-status... Det er stadig op til klubberne! Det
har DKK intet med at gøre! Sæt dig ind i hvad foreningens arbejde er inden
du stempler dem! En del opgaver er uddellegeret til special-klubberne og DKK
må formode at disse kan ta' vare på racens interesse og helbred! Har du
derfor noget at brokke dig over med hensyn til hundenes helbred så kontakt
special-klubben i stedet for at hælde vand ud af ørerne et sted hvor der
ikke kan blive gjort noget ved det! (her!)

> Her er et af de eksempler jeg henviser til andetsteds, det ville være
> rart hvis DKK sørgede for at feje for egen dør før man begynder at
> kritisere andre for nøjagtig samme forhold.

Kan stadig ikke se hvad de skal feje?

> [...]
> ansigstfarve da nogen i Rottweilerklubben begynde at eksperimentere
> med at lade haler vokse ud. Man kan ikke sige at han ikke blandede sig

Se på om det har været personlig smag og behag eller klubbens generelle
holdning!! Det har nemlig været personlig smag! Klubbens generelle holdning
_ved_ jeg er at halerne ikke bør kuperes!!

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-04 08:21

> [...]
> denne side så skal jeg gerne henvise til den, men er du så ivrig efter at
> finde sådanne hvalpelister med manglende HD-resultater så led selv!

Derfor er det vist godt at DJR ikke får opfyldt deres krav:

"Stambogsføring af jagthunde tilbage til jægerne !"

Jeg kan se på www.djr.dk at forældrene til hvalpene på hvalpelisten som er
HD bedømt ligger fint med A, B og A2 som det dårligste.
Men der er mange som er uden bedømmelse og der kan gemme sige både D og E
hofter.

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-07-04 19:09

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message news:<40eb2d09$0$23870$14726298@news.sunsite.dk>...
> "Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> >

> Hvilken garanti er det DKK reklamerer med?? Se det vel jeg gerne at du
> henviser mig til! DKK garanterer ikke for "hovedet under armen-handler!"

Deres "Købskontrakt" som angiveligt skal give køberen sikkerhed
(opfattes som "garanti"). Hvem der har hovedet under armen ved jeg
ikke, men det er slet ikke ualmindeligt at kontrakten i højere grad er
opdrætterens garanti for hvalpens senere deltagelse i X antal
udstillinger - "det med småt" - som mannemt overser når kontrakten
lægges nederst i bunken der skal skrives under på. Den dag manenter en
hvalp er man jo allivevel lidt oppe at køre af sindsbevægelse. Det er
jeg i hvert fald. Det var kun takket være advarsler at jeg ikke faldt
i....
Nå, samme købskontrakt har reelt kun berettigelse hvis man erhverver
en kryptocid hanhund, der fungerer den, i de fleste andre tilfælde
ikke.

> [...]
> special-klubben i stedet for at hælde vand ud af ørerne et sted hvor der
> ikke kan blive gjort noget ved det! (her!)

Så altså: Hvis en specialklub under DKK beslutter at det er OK ikke at
undersøge for en arvelig sygdom, og følgelig avle hvalpe med f.eks.
ukendt HD status - Så er det i orden.
Men hvis en forening uden for DKK gør det samme, så er det grov
forsømmelighed! Og bliver fremhævet som et argument for denne
forenings useriøsitet.

Se det er lige det jeg mendermed at feje for egen dør. Hvis DKK havde
indført obligatorisk HD kontrol af ALLE hunde inden der avles på dem,
så kunne man med rette klandre nogen der ikke gør dette. Ellers ikke.

> [...]
> holdning!! Det har nemlig været personlig smag! Klubbens generelle holdning
> _ved_ jeg er at halerne ikke bør kuperes!!

Hvis klubbernes generelle holdning var at halerne ikke burde kuperes,
så undrer det mig at det oprindelige kuperingsforbud reelt løb ud i
sandet, og måtte følges op med et udstillingsforbud. Netop til DHL's
fordel skal siges at de, kort tid efter indførelsen af
kuperingsforbuddet, af egen drift indførte et udstillingsforbud for
hunde født efter kuperingsforbudets ikrafttræden. Jeg vil være så fri
at påstå at det lovbefalede udstillingsforbud som først blev vedtaget
nogen år efter kuperingsforbuddet i høj grad var rettet mod DKK
og/eller deres specialklubber! Det var i al fald her man ikke i første
omgang havde forstået pointen i kuperingsforbuddet.

hilsen Kim

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 07-07-04 21:05

> Se det er lige det jeg mendermed at feje for egen dør. Hvis DKK havde
> indført obligatorisk HD kontrol af ALLE hunde inden der avles på dem,
> så kunne man med rette klandre nogen der ikke gør dette. Ellers ikke.

Det er STADIG ikke DKK der laver avlsrestriktionerne!!! Hvor tykpandet skal
man være for at fatte det???

> [...]
> og/eller deres specialklubber! Det var i al fald her man ikke i første
> omgang havde forstået pointen i kuperingsforbuddet.

Igen er det forkert! DKK lavede udstillingsforbud for kuperede hunde med
virkning fra en bestemt dato (husker ikke hvilken, men det var ½-1 års tid
efter kuperingsforbuddet.) De hunde der lovligt var kuperet, skulle have en
chance for at "takke af", ligesom importerede, kuperede hunde skulle kunne
nå at avlsgodkendes.

Iøvrigt er det dybt godnat at forbyde udstilling af lovligt kuperede hunde -
som opdrætter af en race hvor man stadig kuperer i hjemlandet, gør det mig
handicappet, da jeg ikke kan importere en hund fra sit oprindelsesland. Man
må formode at oprindelseslandet er dem der har mest tjek på racen, men
genpuljen i Danmark bliver mindre fordi man ikke kan tilføre nyt blod fra
det land hvor de bedste hunde er! Og eftersom jeg ikke kan udstille hunden,
kan den heller ikke blive avlsgodkendt. Jeg må "nøjes" med eksemplarer fra
de lande hvor man ikke længere kuperer.

Til sidst vil jeg sige at du har en forkvaklet indstilling til DKK's
købskontrakt. Det er IKKE købskontrakten der giver hvalpekøberen 2 års
reklamationsret - det er købeloven! Ingen købskontrakt kan stille køberen
dårligere end købeloven, men den kan evt. give større garantier. Hvis man
ikke har noget at tilføje til købeloven, er købskontrakten i og for sig
overflødig, men den giver køberen en tryghed, ved at have et stykke papir
med uddrag af købeloven påtrykt, samt en kvittering for betaling af hunden.

Mvh Charlotte Eglin
www.candour.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-07-04 09:54

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> wrote in message news:<40ec5755$0$180

> Det er STADIG ikke DKK der laver avlsrestriktionerne!!! Hvor tykpandet skal
> man være for at fatte det???

Stadigvæk fastholder tykpanden at uanset hvem der laver
avlsrestriktionerne så skal DKK ikke kritisere andre for manglende
avlsrestriktioner så længe at DKK's egne specialklubber ikke selv har
tilsvarende avlsrestriktioner.

> [...]
> chance for at "takke af", ligesom importerede, kuperede hunde skulle kunne

Det er da muligt at DKK lavede et pro forma forbud, som må være blevet
meget lidt overholdt, da der blev udstillet mange kuperede hunde
indtil det landsdækkende forbud, besluttet af folketinget trådte i
kraft. Så stor en andel udgør gæsteudstillere fra udlandet, og
importerede hunde nu heller ikke!

> [...]
> kan den heller ikke blive avlsgodkendt. Jeg må "nøjes" med eksemplarer fra

Ja, der grædes stadigvæk tunge tårer over at man ikke må beskære hunde
som det nu paser med "standarden". Nu er det mig der har lyst til at
bruge ordet tykpandethed.

Hilsen Kim

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 08-07-04 10:07

> Ja, der grædes stadigvæk tunge tårer over at man ikke må beskære hunde
> som det nu paser med "standarden". Nu er det mig der har lyst til at
> bruge ordet tykpandethed.
>
> Hilsen Kim

Jeg begræder aldeles ikke at man ikke må kupere! Jeg ser absolut ingen grund
til det, men når man nu ikke har kuperingsforbud i hjemlandet, ER det sgu da
dybt godnat at man ikke må have lov at importere og få avlsgodkendt et
eksemplar af racen, som kunne bidrage med friske gener. Heldigvis er der
kuperingsforbud i langt de fleste lande idag, så nu er muligheden for nye
gener mere åbne, end da det kun var Norge og Sverige.

I øvrigt begyndte jeg først at opdrætte cocker spaniels EFTER
kuperingsforbuddet! Ergo - jeg har aldrig klippet andet end pels og negle på
mine hunde!

Mvh
Charlotte Eglin
www.candour.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 07:32

> [...]
> inden for DKK. Heller ikke når det f.eks. gælder West highland
> Terrierne, jeg har en bekendt der har måttet aflive tre på stribe

Så må specialklubben jo bede om at der laves avlsrestriktioner på
Amstaff'erne.
Det er der da flere specialklubber som der har fået lavet.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-07-04 21:23

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

....faktisk begynder jeg så småt at tro at du er en af dem der har nosset
gevaldigt i edn og derfor er blevet upopulær ved DKK og for så at gøre hævn
så spreder du lidt dårlige rygter og krydrer lidt på det hele... Hæhæ

Jeg er kommet i DKK-kredse siden 91 og er stadig gode venner med dem...

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:15

Sun, 4 Jul 2004 13:46:51 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]

>Haha... Ja, det er da purre opspind! Hunden skal være rask og loppefri...
>Men de regler må de andre forbund da også ha'!! Alt andet ville da være

Hvad er opspind? Hvor skrev jeg, at det var et påbud fra DKK eller DHL?

>Det er lidt sjovt at de små klubber er på nakken af DKK mens "os fra DKK"
>sjældent angriber de små, blot kommer med fordelene ved DKK.

Se DET er pure opspind, for I foretager jer ikke ret meget andet!
Som f.eks. nu, hvor I læser indlægget, som en vis herre læser biblen!

>Men okay, se på helbredet ved hundene i flere af de små klubber.
>Det er generelt noget dårligere end helbredet ved DKK-hundene.

Jeg vil gerne se beviser! I form af en statistik!

>Flere steder er der ikke kontrol med HD osv. Trist tendens.
>Ja, den findes også i DKK, men i et noget mere begrænset omfang!

Vil du dermed påstå, at der findes DKK'ere, der ikke får deres hunde
kontrollerede og avler på syge hunde? Det var da helt nye toner!

>Kilde: Øjnene når jeg har set hvalpelister på de små klubbers hjemmesider!!

Står der på hvalpelisten, at hvalpene er efter PRA-hunde eller andre
arvelige sygdomme? Eller læser du mellem linierne?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 05-07-04 08:16

> Sun, 4 Jul 2004 13:46:51 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:

> Hvad er opspind?

At hundene skal vaskes inden en udstilling!

> Hvor skrev jeg, at det var et påbud fra DKK eller DHL?

Jeg svarede på det i forlæængelse af Louises indlæg.

> Se DET er pure opspind, for I foretager jer ikke ret meget andet!
> Som f.eks. nu, hvor I læser indlægget, som en vis herre læser biblen!

Hvem begyndte at rakke ned på hvilken kennelklub her inde?? Det eneste jeg i
mit første indlæg skrev var at DKK er større og medlem af FCI der er den
største kennelklubsammenslutning i verden. Skrev intet nedladende om de
andre. Sådan er det generelt. Medlemmerne fra de små klubber er meget mere
opfarende når det gælder deres små domæner. Har oplevet det gang på gang.

> Jeg vil gerne se beviser! I form af en statistik!

Nej, det får du ikke, for jeg har skrevet at jeg blot har brugt mine øjne!

> Vil du dermed påstå, at der findes DKK'ere, der ikke får deres hunde
> kontrollerede og avler på syge hunde? Det var da helt nye toner!

Har du ikke selv fulgt tråden????? Vi har da netop været inde på en race
hvor _specialklubben_ ikke kræver HD-fotografering, så det er da bare at
læse tråden... Det ved jeg du kan!

> Står der på hvalpelisten, at hvalpene er efter PRA-hunde eller andre
> arvelige sygdomme? Eller læser du mellem linierne?

Nej, det står der ikke. Jeg læser bare HD-status for de få hunde hvor der nu
står en HD-status! Der skulle vel ikke være nogen grund til ikke at skrive
HD på med mindre hunden ikke er fotograferet eller der er noget de helst
gerne vil vente med at sige til de har hvalpekøber i røret og har talt lidt
godt for dem!

Rinnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 13:07

> Har du ikke selv fulgt tråden????? Vi har da netop været inde på en race
> hvor _specialklubben_ ikke kræver HD-fotografering, så det er da bare at
> læse tråden... Det ved jeg du kan!

Det at man ikke kræver dette, kan jo have mange årsager. F.eks at HD ikke
er et nævneværdigt problem hos pågældende race.
Langtfra alle racer øjenlyses, er det så for dårligt af deres klubber.

Før Schæferen fik enorme problemer med indavl, var der mig bekendt, ikke en
eneste race der blev HD fotograferet. Indtil da, var det sådan set, et ret
så ukendt fænomen, og idag udbredt. I dag har visse racer problemer med
øjnene, så de kræver øjenlysning. Også et ukendt fænomen førhen. Når en
race bliver populær, så skal der avles hvalpe, og det i langt højere grad
end ellers. Problemet ligger ikke i, hvilken klub man står i, men om dem
som starter som opdrætter, har noget begreb om, hvad det egentligt er de
laver, eller om de bare prøver på at score kassen. Det er der jeg tror på,
de fleste racers problemer opstår, og dem bruger man så bare 10 * så lang
tid på at genoprette bagefter.
Så nogle skrappere krav til opdrætteres ekspertise, ville måske være
ønskelig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-04 13:19

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> [...]
> er et nævneværdigt problem hos pågældende race.
> Langtfra alle racer øjenlyses, er det så for dårligt af deres klubber.

Nu var HD netop et problem i den pågældende race.

> [...]
> tid på at genoprette bagefter.
> Så nogle skrappere krav til opdrætteres ekspertise, ville måske være

Enig.

Og det som "os DKK folk" har sagt er at det er vores holdning at sådan noget
bedst sikre i en store organisation.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 17:21

> Og det som "os DKK folk" har sagt er at det er vores holdning at sådan
noget
> bedst sikre i en store organisation.

Hej Christian

Det kan vi jo kun være enige om. Men det gør jo ikke automatisk mindre
organisationer dårligere. Problemet er jo bare, at det som regel er
udbrydere fra de store, som fordi noget ikke gik efter deres hovede.
Så får vi jo sådan set modellen på DF. Hvor de fleste lokal afdelinger af
de store, jo i vid udstrækning har selvstyre, og ikke topstyring.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 07:37

> [...]
> Så får vi jo sådan set modellen på DF. Hvor de fleste lokal afdelinger af
> de store, jo i vid udstrækning har selvstyre, og ikke topstyring.

Jeg synes ikke man så stædigt kan sige at DKK er topstyret. Det er DKK ved
mange ting, mange af deres regler etc.
Men der er utroligt meget som varetages af specialklubberne, så som
sundhedsudvalg, træning, prøver etc.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-07-04 13:09

> [...]
> mange ting, mange af deres regler etc.
> Men der er utroligt meget som varetages af specialklubberne, så som

Hej igen Christian

Det er jo det jeg skriver. DKK har jo i videst mulige omfang, selvstyre i de
enkelte afdelinger. Men der er jo et overordnet regelsæt som skal følges.

M.V.H.....Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 13:26

> [...]
de
> enkelte afdelinger. Men der er jo et overordnet regelsæt som skal følges.

Så misforstod jeg det helt.
Desuden synes jeg sammenligningen mellem DF og DKK er helt forkert,
grænsende til det usmagelige.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-07-04 14:37

> [...]
> de
>
> Så misforstod jeg det helt.
> Desuden synes jeg sammenligningen mellem DF og DKK er helt forkert,

Læs det nu lige igen, for du har tilsyneladende vendt det hele på hovedet.
DKK er da ikke udbryder fra de store vel ??

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:08

4 Jul 2004 04:32:58 -0700, Louise wrote:

>Hvor i alverden står der at hunden skal vaskes inden en udstilling?
>Det må da hidhøre DHL og andre forbund, for mig bekendt står der ikke
>noget i DKK's regler.

Nej, det står ingen steder. Det er omtanke og fornuft!

>Jeg kan heller ikke se at vasket er det samme som loppefri? Hvis man
>først har lopper, så hjælper det da zero kun at vaske hunden; den
>bliver lige så hurtigt fyldt med lopper igen.

Det er da ganske rigtig. Men det skrev jeg vist heller ikke vel?!
Ej heller skrev jeg, at det var et klubforlangende!

>Det er 7-9-13 mange år siden jeg har haft problemer med lopper, men
>det skyldes nok bl.a. at vi har trægulve og ingen gulvtæpper samt at
>hundens tæpper vaskes regelmæssigt.

Tillykke med det. Jeg har 7-9-13 heller ikke haft hverken orme- eller
loppeproblem siden Frontline så dagens lys, og de lopper, jeg evt. får
med hjem fra udstilling eller andet, er hurtigt indfanget og dræbt!

Fra : Louise

Dato : 05-07-04 14:19

> Nej, det står ingen steder. Det er omtanke og fornuft!

HVORFOR? Der er da ikke specielt meget fornuft i at vaske en sund og
rask hund med super pels når den ikke har lopper eller andet utøj. Det
kan jeg virkelig ikke se er omtanke og fornuft; det er i bedste fald
unødigt arbejde og i værste fald til gene for hunden og dens naturlige
fedtlag i pelsen.

> Det er da ganske rigtig. Men det skrev jeg vist heller ikke vel?!
> Ej heller skrev jeg, at det var et klubforlangende!

Nej, hvor dejligt nemt, man kan altid bortforklare at man ikke MENTE
det sådan. Men hvis du læser dit indlæg igen, så overvej
formuleringer, der giver et klart billede af at det er den generelle
holdning og regel at hunden skal vaskes. Men jeg er såmænd ligeglad
med om du vasker dine hunde og hvor ofte og hvorfor. Mine er bare mere
end pyntedukker og badesvampe.

Enige bliver vi jo ikke. Vi kan jo sidde her og diskutere om hvem der
er bedst, hvis far der er stærkest osv, men i bund og grund handler
det vel om at folk træffer et valg og står ved det. UANSET om
opdrætteren er fra DKK, DHL eller DRU så må folk jo bruge deres sunde
fornuft. Jeg er bare så træt af at høre på folks jammer om at de ikke
må træne i nogle klubber med hunden, ikke må udstille, ikke kan dit og
dat, den er usund, medfødte skavanker eller ernæringsmæssige problemer
og en meget stor procentdel af dem jeg møder med de problemer har IKKE
hund fra DKK.