MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro, eller Home ?!?
Fra : petersen_michael

Dato : 28-06-04 16:24

Hej.

Sådan kort fortalt, hvad er forskellen på Home, og Pro udgaven?

Jeg har en Pro, på en enkelt maskine, så det kender jeg til, men
har aldrig stiftet bekendtskab med nærig udgaven.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 17:08

petersen_michael skriver bl.a.:

> Sådan kort fortalt, hvad er forskellen på Home, og Pro udgaven?

Home-udgaven kan ikke fungere under en domæne-controller. Og så
vidt jeg husker er der også forskel på hvilke tidligere versioner
den kan opdatere fra.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : petersen_michael

Dato : 28-06-04 19:35

"Niels P Sønderskov" <nielspsonder @ skov.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Home-udgaven kan ikke fungere under en domæne-controller.

Ok, for mig er det ligemeget, jeg benytter ikke domæne, men nøjes
med en workgroup, med IPadresser tildelt fra min DHCP server.
Omvendt, skal jeg bruge fildeling mellem PCer med andre OSer,
som XP Pro, Me, 98 samt mulighed for net games :c)

> Og så
> vidt jeg husker er der også forskel på hvilke tidligere versioner
> den kan opdatere fra.

Opdatere? som i servicepak?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 19:56

petersen_michael skriver:

> [...]
> Omvendt, skal jeg bruge fildeling mellem PCer med andre OSer,
> som XP Pro, Me, 98 samt mulighed for net games :c)

Home fungerer fint med det.

> Opdatere? som i servicepak?

Nej, opgradere - fra eksempelvis en '98

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : petersen_michael

Dato : 28-06-04 20:59

> Home fungerer fint med det.

Okie

> Nej, opgradere - fra eksempelvis en '98

Nåre, det har jeg heller ikke brug for

Fra : Snuden

Dato : 28-06-04 17:27

On Mon, 28 Jun 2004 17:24:06 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.dkmail.tele.dk> wrote:

>Hej.
>
>Sådan kort fortalt, hvad er forskellen på Home, og Pro udgaven?
>
>Jeg har en Pro, på en enkelt maskine, så det kender jeg til, men
>har aldrig stiftet bekendtskab med nærig udgaven.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/windows/xp/all/reskit/en-us/prhh_not_ubgb.asp

hvabehar for et link... lol.. men det indeholder den info du
efterlyser.
--
Snuden

Fra : petersen_michael

Dato : 28-06-04 19:39

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ot_ubgb.asp

> hvabehar for et link... lol.. men det indeholder den info du

Mange tak

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 17:35

petersen_michael skriver:

> Sådan kort fortalt, hvad er forskellen på Home, og Pro udgaven?

Det har du vidst fået forklaret....

> Jeg har en Pro, på en enkelt maskine, så det kender jeg til, men
> har aldrig stiftet bekendtskab med nærig udgaven.

"Nærig" udgaven følger preinstalleret med mange nye maskiner.

I det daglige er der ikek megt forskel. Jeg har en firmabærbar med pro
og en hjemmecomputer med home. Begge dele fungerer fint (også i samspil
med hinanden).

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 17:36

Klaus D. Mikkelsen skriblede:
> Begge dele fungerer fint (også i
> samspil med hinanden).

Det var godt det ikke var i samleje :D

--
/Gevaldi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 19:55

Gevaldi skriver:

> Det var godt det ikke var i samleje :D

De står på samme leje, sååååååhh...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-06-04 22:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> I det daglige er der ikek megt forskel. Jeg har en firmabærbar med pro

Home har ikke Group Policies, bla.

Pro er vanskeligere at dele filer med, idet den opfører sig som en
vanlig NT. Home opfører sig som en vanlig 9x.

Har man ikke behov for avancerede netværksfunktioner er der ikke belæg
for XP Pro.

Jesper G. Poulsen