MS Windows
briani 27239
Størrelsen på Virtual Memory i XP
Fra : rondo

Dato : 28-06-04 10:51

Hvad er den optimale størrelse på Virtual Memory i Windows XP? Jeg har
en gang hørt, at man skulle låse den til det dobbelte af antallet af
RAM i MB. Er det en god ide, og hvorfor er det evt. det?

Med venlig hilsen

Ronnie Ziegler

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-04 11:04

rondo skriblede:
> Hvad er den optimale størrelse på Virtual Memory i Windows XP? Jeg har
> en gang hørt, at man skulle låse den til det dobbelte af antallet af
> RAM i MB. Er det en god ide, og hvorfor er det evt. det?

1.5 x ram

http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm

--
/Gevaldi

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-04 11:26

Gevaldi wrote:
> rondo skriblede:

> 1.5 x ram
>
> http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm

Ikke nødvendigvis... sådan som jeg læser artiklen, er det anbefalet at
man har 1.5 x ram, men hvis du måler på forbruget og kan konstatere at
du ikke har brug for så meget, kan man godt skrue ned:

"Now, since our system automatically sets its initial pagefile size to
1.5 times the amount of RAM, you're using 1152 MB or hard disk space on
a pagefile that's not even used (Remember? You're not even close to
using ALL you RAM…) Seems like a lot of space to waste. You can safely
lower the pagefile size to around 700 MB, and you can safely assume
you'll never even touch it. The only drawback it losing the ability to
create a dump file in case your system BSODs on you…"

Jeg har selv 1 GB ram og 1 GB page file på hver af mine to harddiske.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-04 11:06

rondo skrev:

>Hvad er den optimale størrelse på Virtual Memory i Windows XP? Jeg har
>en gang hørt, at man skulle låse den til det dobbelte af antallet af
>RAM i MB.

Det har jeg også hørt.

>Er det en god ide, og hvorfor er det evt. det?

Det er en god idé at lave den med fast størrelse (låse den) fordi
der så ikke skal bruges tid på at lade den vokse og skrumpe.

--
Bertel

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-06-04 11:20

On 28 Jun 2004 02:51:18 -0700, newsnospam@post.cybercity.dk (rondo)
wrote:

>Hvad er den optimale størrelse på Virtual Memory i Windows XP? Jeg har
>en gang hørt, at man skulle låse den til det dobbelte af antallet af
>RAM i MB. Er det en god ide,

Nej - det er absolut en dårlig idé.

Hvis jeg selv fulgte dette råd, ville min pagefile være på 2 GB! (Gæt
selv, hvor meget RAM jeg har

I virkeligheden er den på 32 MB, og siden min maskine blev tændt i
morges, har den højeste udnyttelse af pagefile været på 23 MB.

>og hvorfor er det evt. det?

Du kan se en masse om sagen her:

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-06-04 11:31

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:gkrvd09khluemhj9rkhhhl01k2a54s4r2k@4ax.com...
> I virkeligheden er den på 32 MB, og siden min maskine blev tændt i
> morges, har den højeste udnyttelse af pagefile været på 23 MB.

> [...]
++++++++++++++++++++

Hej Gert.

Det kommer også an på hvad man bruger sin pc til.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 29-06-04 12:15

On Tue, 29 Jun 2004 12:30:53 +0200, "Jørgen Nielsen"
<Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>++++++++++++++++++++
>
>Hej Gert.
>
>Det kommer også an på hvad man bruger sin pc til.

Hej, Jørgen!

Jeg vil ikke afvise, at andre kan have andre oplevelser med virtual
memory - jeg kan blot sige, at jeg bl.a. bruger min maskine til tunge
video- og musik-opgaver, og jeg har ikke oplevet, at min pagefils
startværdi på 32 MB er blevet overskredet (den kan vokse til 1536 MB
som led i trimning af størrelsen).
I skrivende stund er kun 5 MB af de 32 MB udnyttet, så den øvre grænse
på 1536 MB skal nok snart reduceres

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen