E700 - IrDA ml. bærbar og telefon
Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 28-06-04 08:13

Jeg kan ikke få min E700 til at sende eller modtage billeder via den
infra røde port. Hvad skal man gøre?

Kan det lade sig gøre at overfører de billeder man har taget med
telefonen til en computer via den infra røde port?

Fra : Miss007

Dato : 28-06-04 10:14

"Mikael Rasmussen" <mbr@ourway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det lade sig gøre at overfører de billeder man har taget med
> telefonen til en computer via den infra røde port?

Det er meget blandet, om folk kan få deres E700 og computere til at
''synge'' sammen, via infrarød. Da jeg havde en E700 prøvede jeg igen og
igen, uden held. Og med lidt effektivt søgning på google, fandt jeg også et
par links, hvor det viste sig, at der rent faktisk var/er en del E700 ejere,
der ikke kan få den kommunikation til at virke.

Måske det kan ændre sig ved en software-opdatering hos telecare. Det er
forsøget værd. Jeg havde ikke lyst til at gøre det, jeg blev træt af den og
købte en Nokia 6230, som bare virker med det samme, når jeg ligger den foran
det infrarøde øje, det er bare luksus

Men ja, prøv en opdatering. Der er ikke nogen af dem jeg kender, som har en
E700, som har fået det til at virke med infrarød, men dem der har fået
datakabler, der kører det smertefrit...underligt '

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

:.: Mobil: Nokia 6230 (hvid)
:.: Teleselskab: TDC
:.: Ved E-mail kontakt: miss@abcdefgh.dk (Der skal kun være et C efter @)

Fra : Divser

Dato : 28-06-04 17:29

"Mikael Rasmussen" skrev d. 28-06-04 08:13 dette indlæg :
> [...]
>
> Kan det lade sig gøre at overfører de billeder man har taget med
> telefonen til en computer via den infra røde port?

Hej Mikael

Jeg har fået den infrarøde forbindelse til at fungere mellem min PC og
E700 ved brug af en Sandberg USB-IrDA dongle, og det går fint med at
overføre billeder fra telefonen til pc'en.
Jeg fandt ud af, at der vist nok er en fejl i EasyStudio softwaren, som
ligger på Samsungs hovedhjemmeside. Jeg har derfor downloaded softwaren
fra Samsung UK (desværre kan jeg ikke huske adressen). Min infrarøde
forbindelse kører med følgende opsætning under
Hardware/Egenskaber/Avanceret: Aktiver hastighed: 115200, Infrarød
transceivertypr: SigmaTel 4012 (Default), Minimum vendetid: 1,0 mS
(Default). Jeg har sagt "nej" til "Brug tådløs forbindelse til at
overføre billeder fra et digitalt kamera til computeren". Måske kan du
bruge disse oplysninger i dine videre forsøg på at få det til at
fungere?

Mvh
Stephen

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Breddam

Dato : 29-06-04 15:08

> [...]
>
> Kan det lade sig gøre at overfører de billeder man har taget med
> telefonen til en computer via den infra røde port?

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men her fungere glimrende med den indbyggede
IR port i computer - Zepto 4050. Ingen problemer... Jeg har kun brugt den
til at overføre billeder, men man skulle vist også kunne overføre alt
muligt, som kan ligge i telefonen.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.