Jack Russell, information om temperament ø~
Fra : ST

Dato : 27-06-04 21:05

Vi har tænkt på evt. at anskaffe os en tæve af denne race som skal være
sammen med vores D/S hanhund. Han er af et nervøst gemyt. (læs stresset) Er
Jack Rusell terrier en god kombination med ham, kort hvordan er deres
temperament - selvtillid, hidsige, støjende? Vi har taget højde for
opdragelse, motivation etc.
Men jeres erfaringer kan være nyttige.
Mvh Susanne

Fra : shadow

Dato : 28-06-04 00:11

Hej Susanne
En Jack Russell Terrier vil efter min mening være en ligeværdig partner til
din D/S gårdhund, da de har mange ting til fælles.
JRT's temperament:
Det er en energisk og meget glad hund, og en hund der er parat til
narrestreger ( løber gerne efter stører hunde) og det er en meget loyal
hund, den elsker at optræde og underholde, men er samtidg en effiktiv
vagthund, og lige til sidst , så skal man passe på, for det er en race der
nemt kan blive overvægtig hvis ikke man passer på, så den skal have
regelmæssig motion.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Jimmy

Dato : 28-06-04 06:20

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message

> --
> M.V.H
> Jimmy & Laika

HAHAHA - Efter Puniush sagde han ville klage over dig har du aktivt været
nede i din signaturfil og slette din henvisning til dch skagen!

Og så siger du at du er ligeglad med klager

/Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 10:29

Jimmy wrote:
> [...]
> været nede i din signaturfil og slette din henvisning til dch skagen!
>
> Og så siger du at du er ligeglad med klager

Så så, man har jo et standpunkt til man tager et nyt

/Jens

Fra : KennelKipler

Dato : 28-06-04 10:52

Hej Susanne,

Hvis jeres nuværende hund stresser nemt, syns jeg I skal få lidt proff.
hjælp.
En jack russel er der drøn på, den er ikke terrier for ingenting.
Deres selvtillid fejler sjældent noget, og ja jeg syns de godt kan være
støjende og virke stressende på mig *GG*
Måske en hvalp vil være for meget for jeres han, hvor en unghund/voksen
tæve vil være dejlig for ham?

Ring til en adfærdsterapeut eller tag kontakt til DKK´s konsulenter.
Det er meget nemmere at bedømme når man har set hunden i en given
situation.

Held og lykke med hvalpekøbet.

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : ST

Dato : 28-06-04 20:51

Sorry jeg glemte helt at nævne at vi den hund vi påtænker os at anskaffe er
en tæve på over 2 år.
mvh Susanne

Fra : KennelKipler

Dato : 28-06-04 21:20

Hej Susanne,

Så er det da bare om at lade dem mødes og se hvad han siger til hende og
omvendt.

De fleste voksne hanner kan skægt nok godt lide voksne tæver

Og måske vil hendes tilstedeværelse få ham til at stresse mindre, dog
ikke omkring løbetid *GG*

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/