Problem med gammel telefon - motorola CD93~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-06-04 20:04

Jeg har en gammel telefon, en Motorola CD930, som jeg gerne vil have
liv i igen. Problemet er at når jeg sætter simkortet i og har tastet
pinkoden (nyt simkort så det er ikke fordi det er blokeret) skriver
telefonen "vent venligst med at indtaste specialkode". Det i sig selv
giver ikke nogen særlig mening, men telefonen ønsker en 8 cifret kode
indtastet - men hvilken kode kan det være ?

Jeg har prøvet med PUK1 og PUK2 og ingen af dem virker, manualen
giver ingen løsninger på problemet. Telefonen er ikke simlåst, den
har været men er blevet låst op. Den har dog ligget uden batteri i
noget der ligner 2-3 år, men det burde vel ikke simlåse den igen ?

Nogen der kender Motorola CD930 og kan hjælpe ? - evt. en total
reset...

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
"The only true currency in this bankrupt world is what you

Fra : Fischer

Dato : 28-06-04 05:17

> Det i sig selv giver ikke nogen særlig mening,
> men telefonen ønsker en 8 cifret kode
> indtastet - men hvilken kode kan det være ?

Kunne være: 00000000

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-06-04 12:25

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Kunne være: 00000000

Er prøvet :/

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 09:36

> Nogen der kender Motorola CD930 og kan hjælpe ? - evt. en total
> reset...

Nu er jeg desværre ikke på arbejde, så jeg kan ikke dobbelttjekke det - men
min hukommelse siger mig, at Special-kode på en Motorola er SIM-lockkode.
Det lyder underligt eftersom du siger den ikke er låst - men jeg er 99%
sikker på at det er SIM-låsen. Desuden kan det nævnes, at en Motorola kan
skrive "Vent venligst med at indtaste specialkode" fra i nogle få minutter
helt op til flere døgn, hvori man så ikke kan bruge telefonen, da koden skal
tastes ind.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-06-04 12:28

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in

> Nu er jeg desværre ikke på arbejde, så jeg kan ikke
> dobbelttjekke det - men min hukommelse siger mig, at
> Special-kode på en Motorola er SIM-lockkode.

Jeg mener den hed netværkskode da jeg fik den låst op - men det er
længe siden så jeg kan ikke huske det.

> Det lyder underligt
> eftersom du siger den ikke er låst - men jeg er 99% sikker på at
> det er SIM-låsen.

Jeg kunne godt forestille mig den er gået tilbage til den låste
tilstand idet den har ligget uden batteri i 2-3 år. Spørgsmålet er så
om det er samme lock-kode som det var sidst - og om den stadig kan
skaffes fra det oprindelige mobilselskab (Mobilix - nu hedder det så
Orange)

> Desuden kan det nævnes, at en Motorola kan
> skrive "Vent venligst med at indtaste specialkode" fra i nogle
> få minutter helt op til flere døgn, hvori man så ikke kan bruge
> telefonen, da koden skal tastes ind.

Så man skal vente til den ikke skriver man skal vente længere ? - det
har jeg så ikke gjort endnu idet den tilsyneladene bare blev ved at
skrive det, kan være jeg skal lade den ligge tændt og se om det
hjælper.

Fra : Per Jensen

Dato : 30-06-04 18:14

Hej

Din telefon er simlåst, har du koden skal du vente med at taste den end til
den holder op med at blinke Indtast netværkskode, der
kan godt gå rigtig lang tid, det er noget operatøren har bestemt, fra 10
minutter til 3 dage.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-04 19:56

"Per Jensen" <per_j@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> den end til den holder op med at blinke Indtast netværkskode,
> der kan godt gå rigtig lang tid, det er noget operatøren har

Jeg har fået den låst op en gang - og den gang kunne jeg indtaste
koden med det samme.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"