Hvem kender nedenstående citat ang. netvær~
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 05-05-01 13:25

Hej derude,

Et klogt hoved har engang sagt:
"Værdien af et netværk stiger med antallet af brugere"

Dét citat vil jeg gerne bruge i en projektopgave jeg er ved at skrive, men
jeg kan ikke huske hvem det var der sagde det.

Er der nogen der kan hjælpe med den oplysning??

Jesper K Nielsen, Sæby

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-05-01 13:30

Jesper Krarup Nielsen <jkn@nielsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kan ikke huske hvem det var der sagde det.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med den oplysning??

Hej Jesper

Se på
http://www.bitconomy.dk/s/handbook/56.htm
under "Metcalfe's lov"

PS. Hvis du havde søgt på Google med teksten
"Værdien af et netværk stiger med antallet af brugere",
så ville linket være kommet frem som det første.
--
Mvh.
Mikkel Bundgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-01 17:11

On Sat, 5 May 2001 14:30:19 +0200, "Mikkel Bundgaard"
<mikkelbu@teliamail.dk> wrote:

> "Værdien af et netværk stiger med antallet af brugere"

Næ, den siger: "Your search - 'Værdien af et netværk stiger med
antallet af brugere' - did not match any documents."

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Vittrup

Dato : 05-05-01 22:32

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-05-01 06:30

Jeg skrev det skam i anførselstegn (").

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-05-01 20:32

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel
> Links : http://www.hojmark.org/networking/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/
Hej Asbjorn

Prøv at søge uden gåseøjne

Se:
http://www.google.com/search?q=V%E6rdien+af+et+netv%E6rk+stiger+med+antalle
t+af+brugere&hl=da&lr=

--
Mvh.
Mikkel Bundgaard

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-05-01 13:33

Hej "Jesper Krarup Nielsen" <jkn@nielsen.mail.dk>

> [...]
>jeg kan ikke huske hvem det var der sagde det.
>
>Er der nogen der kan hjælpe med den oplysning??

Lær at bruge google.

Søg på 'value of network rises with number of users' ->
Mange hits på Metcalfe's law -> Søg på Metcalfe's law ->

"The usefulness, or utility, of a network equals the square of the
number of users"

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=Metcalfe%27s+Law

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 05-05-01 13:49

Tak for hurtig og udtømmende hjælp.

Jeg vil prøve at bruge Google næste gang, det ser ud til at være et godt
værktøj.

Jesper K Nielsen, Sæby

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 06-05-01 14:55

> Jeg vil prøve at bruge Google næste gang, det ser ud til at være et godt
> værktøj.

Er det bare mig, eller har mange studerende helt misforstået nettet? Ham her
crossposter, og spørger uden at søge på emnet inden...

Jeg husker en anden gut med en markedsføringsundersøgelse, der også
crosspostede til næsten samtlige danske grupper..

Nå, OT.... Glem en evt. diskussion.. :)

- Kristian

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-05-01 16:01

> Er det bare mig, eller har mange studerende helt misforstået
> nettet? Ham her crossposter, og spørger uden at søge på
> emnet inden...

Jeg studerer selv, og kan fortælle at mange ikke engang gider bruge
tid på at citere ordenligt. De færreste kender usenet.dk, og af dem
der gør, gider de fleste ikke læse den på trods af ihærdige forsøg
på at få dem til det.

> Nå, OT.... Glem en evt. diskussion.. :)

Nej da...

--