Hegn om haven
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-04 13:16

Hej

Som I sikkert allerede er klar over, skal vi hente vores lille
newfpige på lørdag. Nu har vi fået sat en havelåge op, så der ikke er
nem adgang ud den vej. Men vi overvejer om vi skal have sat hegn op i
resten af haven.

Der er hæk over det hele, nogle steder meget tæt, andre steder kan en
hvalp nemt smutte igennem. Umiddelbart ville jeg sætte hegn op, så vi
var mere sikre på at hun bliver hjemme, men det ville jo også være
rart, hvis hun lærer hvor grænserne går.

Og hvis vi nu vælger at sætte hegn op, hvilket hegn skal vi så bruge
og hvordan?

Mvh Trine http://www.trinekc.dk/siri.php

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Pwh

Dato : 27-06-04 13:36

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> rart, hvis hun lærer hvor grænserne går.
>
> Og hvis vi nu vælger at sætte hegn op, hvilket hegn skal vi så bruge

Jeg har indhegnet hele min have med havehegn fra http://www.harald-nyborg.dk/
Jeg har brugt vare nr 4203 og det har fungeret fint til min Lab/Schæfer i 2 år nu
og han har adgang til haven 24 timer i døgnet via en hundelem, som de også sælger.

/Jens

Fra : Ragna

Dato : 27-06-04 14:13

Hej Trine!

En billig og nem løsning til en bestående hæk kan være ganske almindelig
hønsetråd.
Den løsning har nu fungeret for os her i 20 år, og den har også kunnet holde
vores kat(te) inde i haven.
Hækken blev klippet ekstra godt ind, hønsetråden blev bundet/flettet ind i
grenene, samt gravet lidt ned i jorden.
Efter kort tid er hegnet helt usynligt, når hækken er vokset lidt ud igen.
Vi havde en gammel hund ved indflytningen, men heller ikke vores 3 senere
anskaffede hvalpe (2 schæferhunde og vores nye collie) har nogensinde prøvet
at forcere indhegningen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 20:32

> Og hvis vi nu vælger at sætte hegn op, hvilket hegn skal vi så bruge
> og hvordan?

Vi bruger også almindeligt havehegn (+ fårehegn) fra Harald Nyborg. Vores
hegn er 90 cm. højt og holder vores labrador inde.
Fårehegnet fås i 50 meters længde. Tror ikke, at en Newf hvalp kan smutte
igennem / komme i klemme i et fårehegn, selvom maskerne er lidt større.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-04 21:09

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> [...]
> Fårehegnet fås i 50 meters længde. Tror ikke, at en Newf hvalp kan smutte
> igennem / komme i klemme i et fårehegn, selvom maskerne er lidt større.

Vi har købt et fintmasket hegn i 50 cms højde. Fintmasket, fordi det
var billigst, og 50 cm, fordi det skal være så hun ikke smutte igennem
hækken. Hvis hun vil hoppe skal hun alligevel hoppe helt over hækken,
som er mellem 1,2 meter og 2,0 meter.

Nu skal vi bare have det sat op (og klippet hækken).

Mvh Trine