MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flyt XP til ny PC?
Fra : Morten Thor

Dato : 27-06-04 11:44

Hej,

Jeg overvejer at skrotte min gamle PC' og bygge mig en ny.
Kan jeg overflytte min XP licens til en ny PC, eller skal jeg købe en helt
ny licens?

Med venlig hilsen
Morten Thor

******* Hjemmebio: www.thornet.dk *******

Ved mail fjern "remove"

Fra : GiWeo

Dato : 27-06-04 18:31

Start->alle programmer->tilbehør->systemværktøjer->guiden overførsel
af filer og indstillinger

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Snuden

Dato : 27-06-04 20:03

On Sun, 27 Jun 2004 12:44:07 +0200, "Morten Thor"
<thor"remove"@thornet.dk> wrote:

>Hej,
>
>Jeg overvejer at skrotte min gamle PC' og bygge mig en ny.
>Kan jeg overflytte min XP licens til en ny PC, eller skal jeg købe en helt
>ny licens?

Hvis det er en OEM licens der fulgte med den PC du skrotter, så skal
du købe en ny licens. OEM licenser følger den PC de er købt med - når
PC'en dør, gør licensen det samme. Til gengæld er den billigere end en
fuld licens.
--
Snuden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-06-04 22:18

Snuden skrev:

>Hvis det er en OEM licens der fulgte med den PC du skrotter, så skal
>du købe en ny licens.

Ja, det påstår Microsoft. Jeg tvivler.

Må man heller ikke flytte sin harddisk fra den gamle computer
over i den nye?

Hvis ikke, så har jeg altså brudt loven en hel del gange.

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-04 22:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> Må man heller ikke flytte sin harddisk fra den gamle computer
> over i den nye?

Jo, men det kræver altså en ny licens, såfremt der er tale om en
OEM-licens.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-06-04 10:12

Mener du Microsofts lov?

Fra : Aksel

Dato : 28-06-04 21:42

> [...]
> du købe en ny licens. OEM licenser følger den PC de er købt med - når
> PC'en dør, gør licensen det samme. Til gengæld er den billigere end en

En OEM licens fungerer nøjagtig som en fuld licens, men du skal sikkert
genregistrere når den er flyttet til en anden PC.
Jeg købte en OEM version sammen med en mus, skulle den så være afhængig af
at jeg beholder den mus?

Hilsen Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 22:01

Aksel skriver:

> [...]
> genregistrere når den er flyttet til en anden PC.
> Jeg købte en OEM version sammen med en mus, skulle den så være afhængig af

Nej, men at din computer bibeholder samme configuration.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-06-04 22:12

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Nej, men at din computer bibeholder samme configuration.

Nej. Den følger faktisk musen (det har været diskuteret et utal af
gange i denne gruppe, samt i jura-gruppen).

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-06-04 22:11

Aksel skrev:

> Jeg købte en OEM version sammen med en mus, skulle den så være
> afhængig af at jeg beholder den mus?

Ja, når musen dør dør licensen også. Licensen følger den mus.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-06-04 23:46

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, når musen dør dør licensen også. Licensen følger den mus.

Ikke ifølge: http://shortlink.co.uk/91

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-06-04 23:54

Henning Præstegaard wrote:

> Ikke ifølge: http://shortlink.co.uk/91

Selvfølgelig blev det uoverskueligt.
Prøver igen.
http://shortlink.co.uk/92

mvh
Henning

Fra : Calle.

Dato : 29-06-04 15:59

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, når musen dør dør licensen også. Licensen følger den mus.

Så læs hvad der står på dit licensmærke. Du SKAL klæbe det på den PC du
installerer XP på første gang

--
Calle.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-04 16:17

Calle. skrev:

>Så læs hvad der står på dit licensmærke. Du SKAL klæbe det på den PC du
>installerer XP på første gang

Ja, eller sfår man hugget hovedet af.

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-06-04 16:30

Calle. skrev:

> Så læs hvad der står på dit licensmærke. Du SKAL klæbe det på den PC
> du installerer XP på første gang

Jeg har ikke XP...

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 29-06-04 16:00

> Ja, når musen dør dør licensen også. Licensen følger den mus.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Det er muligt at Microsoft påstår det, men jeg har adskillige gange ombygget
så meget at jeg skulle genregistrere både via nettet og ved telefon til MS
Support, det har aldrig givet problemer.

Hilsen Aksel