Katten bløder
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-06-04 10:15

Hej gruppe
Jeg har her til morgen opdaget at en af kattene har lavet en lille bitte
blodplet uden for kattebakken. Og i torsdags eller fredags var der en lille
bitte en nede i kattegruset.
Hvad kan det være? Nyresten eller...? De virker meget friske begge to, men
hvad kan det være? De har ikke tisset andre steder end i bakken.

Hjææælp
Hilsen Linda

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 27-06-04 10:40

Jeg har lige haft en blødende kat i denne uge og hun havde krystaller i
urinen hvilket gjorde hun tissede blod.
Hun er nu på antibiotika og specialkost men ring da til dyrlægen så snart du
kan og hold øje med katten indtil da.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-06-04 10:47

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjerndette@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> urinen hvilket gjorde hun tissede blod.
> Hun er nu på antibiotika og specialkost men ring da til dyrlægen så snart

Okay, kan jeg vente til imorgen eller... Jeg har jo som sagt kun set to små
pletter, ikke at det ikke er alvorligt nok. Men hvordan finder jeg ud af
hvem af dem det er. Jeg står på hovedet i kattebakken når en af dem har
været derude, men de to pletter jeg har fundet har været om morgenen, altså
er de lavet mens jeg har sovet

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 10:59

> [...]
> hvem af dem det er. Jeg står på hovedet i kattebakken når en af dem har
> været derude, men de to pletter jeg har fundet har været om morgenen,

Hvis kattenes almene tilstand er okay, så vile jeg vente til dyrlægen åbner

Har du kigget poter? sår?
ellers prøv at se om en af dem har besvær med at tisse, og opholder sig lidt
længe og mange gange i kattebakken.. Det kan være tegn på en urinvejs
sygdom.

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 27-06-04 11:02

> Jeg st†r p† hovedet i kattebakken n†r en af dem har
> v‘ret derude, men de to pletter jeg har fundet har v‘ret om
> morgenen, alts† er de lavet mens jeg har sovet

Jeg har oplevet et par gange at Lante har haft hård mave hvilket har
resulteret i blødning fra en rift i rumpehullet. Første gang det
skete styrtede jeg til dyrlægen fordi jeg blev forskrækket over blod
fra hans numse, nu sørger jeg for at der bliver serveret vådkost ca.
1 gang om ugen så han ikke får hård mave igen. Hidtil har det virket
og alle 4 misser æææælsker vådkosten

Jeg ville holde øje med kattene og evt. checke deres bagdele.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-06-04 11:36

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og alle 4 misser æææælsker vådkosten
>
> Jeg ville holde øje med kattene og evt. checke deres bagdele.

Hej Kate
De får en pose vådfoder til deling hver aften. Men jeg holder lige øje med
dem og ellers må de med en tur til dyrlæge imorgen. Det er jo ikke fordi de
bløder helt vildt, det er kun to dråber på en 3-4 dage