MS Windows
briani 27239
Hvordan installerer jeg noetpad åny!
Fra : - cjt

Dato : 27-06-04 09:41

HEj!

I forbindelse med virus måette jeg slette notepad!
Hvordan installerer jeg notepad påny!

Hilsen
Carsten

sgftr060269

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-06-04 10:56

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com>
skrev:

>I forbindelse med virus måette jeg slette notepad!
>Hvordan installerer jeg notepad påny!

Om ikke andet kan du hente Editpad Lite (gratis) der er noget
bedre end Notepad.

Jeg har somme tider omdøbt filen til "Notepad.exe" og lagt den i
Windowsmappen. Jeg kan ikke huske om det er muligt ved XP. I
hvert fald kan man angive at man ønsker tekstfiler åbnet i
Editpad.

http://www.editpadpro.com/editpadlite.html

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 27-06-04 11:11

- cjt skriblede:
> HEj!
>
> I forbindelse med virus måette jeg slette notepad!
> Hvordan installerer jeg notepad påny!

Find din windows cd og søg på notepad
(husk at definere din søgning i pakkede
filer, for de filer ligger i en .cab fil)
Når du så har fundet dem skal de pakkes
ud, extractes, og bagefter skal de kopieres
til følgende lokationer:
c:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE

Du har muligvis allerede disse filer på din
harddisk:
c:\WINDOWS\HELP\NOTEPAD.CHM
c:\WINDOWS\HELP\NOTEPAD.CNT
c:\WINDOWS\HELP\NOTEPAD.HLP

Ovenstående filer findes i .cab 9, 16 og
18 på windows ME cd'en, så det kan give
dig en ide om hvor du skal lede.

--
/Gevaldi

Fra : Edmund

Dato : 27-06-04 17:27

Gevaldi skrev:

> Ovenstående filer findes i .cab 9, 16 og
> 18 på windows ME cd'en, så det kan give
> dig en ide om hvor du skal lede.

I WinXP ligger de ikke i CAB filer, men er pakkede filer omdøbt til
NOTEPAD.HL_
NOTEPAD.ex_
NOTEPAD.ch_

og pakkes ud i komandopromt med
expand NOTEPAD.ex_ NOTEPAD.exe

Eller med WinRAR

--
Mvh Edmund

Fra : ///JJ

Dato : 27-06-04 11:43

- cjt wrote:
> HEj!
>
> I forbindelse med virus måette jeg slette notepad!
> Hvordan installerer jeg notepad påny!

Jeg mener ikke notepad.exe har behov for noget installations-program. Det er
mig bekendt blot en exe-fil, og i så fald kan du bare kopiere exe-filen fra
en anden maskine (helst samme sprog og version dog) og lægge den i
windows-mappen på din pc.

Alternativt kan du kigge grundigt efter i "Add/Remove Programs" - "Windows
Components" og se om den ikke skulle have sig et flueben der. Det har den i
hvert fald haft lige siden Win 3.1

///JJ