Har nogen løsningen på flg. problem??
Fra : René NIler

Dato : 27-06-04 09:35

Hej

Jeg har samlet ny pc, men er løbet ind i et problem. Min konfiguration er:

Asus A7N8X-E Deluxe bundkort

AMD - Athlon Barton XP 3000+/333 processor

Asus A 9600 XT/TD/128 Mb Radeon 9600 XT grafikkort

Thermal Take Cooler Silent Boost

Kingston DDR3200, 512 Mb, CAS 3, KVR400X64C3A/512 - RAM

Maxtor 120 Gb HD 6Y120LO

WIN XP Home, med sp 1a styresystem

Det er monteret i et standard ATX - kabinet.

Når jeg har indlæst de medfølgende drivere til bundkortet, og booter
maskinen, så starter den OK og ender med win xp skrivebordet.

Hvis jeg så indlæser driverne til grafikkortet og booter, så vises win xp
home velkomstbilledet. Derefter skiftes til sort skærm i stedet for til
skrivebordet, og jeg kommer aldrig videre.

Har kontaktet ASUS support, men de er p.t. ikke kommet med den rigtige
løsning.

Har nogen af jer prøvet en lignende fejl, og hvad var årsagen, eller har I
et godt bud på en løsning.

På forhånd tak

René

Fra : LNC

Dato : 27-06-04 10:18

Har du prøvet med andre ram ? Installeret 3.13 fra Nvidia Nfoce2 drivere

Fra : René NIler

Dato : 27-06-04 12:30

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> wrote in

> Har du prøvet med andre ram ? Installeret 3.13 fra Nvidia Nfoce2
> drivere "René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen

Har installeret ver 3.13 driver til nForce 2 vra Nvidia.

Har ikke prøvet andre RAM, da jeg ikke lige har andre af den slags
liggende. De skulle dog kunne køre sammen med mit MB, jf. Kingstons
hjemmeside.

MVH

René

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-06-04 13:41

"René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
>
> Har ikke prøvet andre RAM, da jeg ikke lige har andre af den slags
> liggende. De skulle dog kunne køre sammen med mit MB, jf. Kingstons

Prøv at køre MemTest, så kan man da mere eller mindre udelukke ram
modulerne.

Hent MemTest her:
http://www.memtest.org/

Her er til diskette:
http://www.memtest.org/download/1.15/mt86p115_floppy.zip

Her er til CD:
http://www.memtest.org/download/1.15/mt86p115_iso.zip

Fra : René NIler

Dato : 28-06-04 12:27

Hej - og tak til svarerne.

Jeg har kørt en mem-test fra Microsoft - den sagde ingen fejl.

PSU´en er også ny - helt nyt standardkabinet med 300 W psu

Har prøvet allersidste drivere til både bundkort og grafikkort

Har ikke noget i PCI portene.

Har prøvet mit gamle grafikkort - ASUS V 7100/32 Mb med AGP (form. 4) -
og det genkendte systemet straks og installerede, så det virkede.

Tyder måske på en fejl i mit grafikkort??

MVH

René

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-06-04 15:08

"René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - og tak til svarerne.
>
> Jeg har kørt en mem-test fra Microsoft - den sagde ingen fejl.

Ok, men den ville jeg så ikke have megen fidus til.

> PSU´en er også ny - helt nyt standardkabinet med 300 W psu

Ikke så kraftig, det kan også være her problemet ligger.
Ved PSU følges vægt/kvalitet og pris ad.
En god PSU vejer mere end en billig og koster også mere.

> Har prøvet allersidste drivere til både bundkort og grafikkort

Ok

> Har ikke noget i PCI portene.

Ok

> Har prøvet mit gamle grafikkort - ASUS V 7100/32 Mb med AGP (form. 4) -
> og det genkendte systemet straks og installerede, så det virkede.
>
> Tyder måske på en fejl i mit grafikkort??

Ja det er måske ikke utænkeligt.
Det, eller en svag PSU.

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 18:58

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40e02630$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

<KLIP>

> Ja det er måske ikke utænkeligt.
> Det, eller en svag PSU.

Det er jo først i 3D applikationer at kortet begynder at sluge strøm så i
dette tilfælde kan PSUen udelukkes som problemet.

Mon ikke det er kortet der er kaput, en test i en anden maskine vil måske
give svaret.

Har du prøvet at starte maskinen op i fejlsikret tilstand og tjekket at det
ikke er IRQ fejl?

Har du prøvet med andre catalyst drivers husker svagt at der før har været
problemer med drivere til Radeon kort...

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-06-04 08:24

"René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Har installeret ver 3.13 driver til nForce 2 vra Nvidia.

Måske du skulle installere ATIs drivere til Radeon serien i stedet for
Nvidias..?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-06-04 11:36

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> "René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Måske du skulle installere ATIs drivere til Radeon serien i stedet for
> Nvidias..?

Denne driver er til chipsettet, ikke grafikkortet.
Man kommer i øvrigt ikke langt uden denne driver.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-06-04 16:34

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40e2977c$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Denne driver er til chipsettet, ikke grafikkortet.
> Man kommer i øvrigt ikke langt uden denne driver.

Oki - så har jeg også lært noget i dag

Fra : sls

Dato : 27-06-04 14:03

"René NIler" <rennil@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har samlet ny pc, men er løbet ind i et problem. Min konfiguration er:
¨
Er PSUen også ny?
Har du prøvet de nyeste drivere fra ATI? www.ati.com
Har du mulighed for at prøve med et andet grafikkort?
Er der nyeste bios på bundkortet?
Hvis du har nogle kort i PCI portene, så prøv at flytte dem

Mvh Sid

Fra : Morten Rydahl Nielse~

Dato : 01-07-04 11:06

Hej.
Problemet er formodentlig at din skærm ikke kan følge med til scan-rate på
det nye kort.
Velkomst billedet vises normalt i 800X600 og (så vidt jeg husker) 60Hz,
derefter skiftes til den indstilling som er opsat i Windows.

Du kan prøve at starte i "fejlsikret tilstand", ved at trykke på F8 under
boot, og rette din refresh rate i kontrolpanelet.

.../MRN