Hjælp mit varmelegeme.
Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 27-06-04 08:13

Her til morgen konstaterer jeg at mit varmelegme kun varmer op til 20
grader. Hvad gør jeg, jeg kan jo først få et nyt i morgen...
Det er et 55 l med ca 10 gubbier, 4 sværdradere og 4 mollyer.
hilsen Ulla

---

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 27-06-04 09:15

ULLA MORTENSEN skrev i meddelelsen news:JruDc.9$hO5.7@news.get2net.dk
> Her til morgen konstaterer jeg at mit varmelegme kun varmer op til 20
> grader. Hvad gør jeg, jeg kan jo først få et nyt i morgen...
> Det er et 55 l med ca 10 gubbier, 4 sværdradere og 4 mollyer.

Spring op og fald ned på det. Du venter da bare til i morgen, og går ud og
køber et nyt varmelegeme. Jeg har selv gubbyer nu, og jeg bruger ikke
varmelegeme i mit akvarie. Dem har har størst behov for varmen er nok dine
mollyer, men sådan nogle har jeg også tidligere haft uden brug af
varmelegeme.

Kenn H. Jensen

Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 27-06-04 10:13

Tak for hjælpen, jeg tager det roligt. Det ser nu heller ikke ud til at
genere fiskene.

---

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 27-06-04 10:59

ULLA MORTENSEN skrev i meddelelsen news:EcwDc.18$N14.1@news.get2net.dk
> Tak for hjælpen, jeg tager det roligt. Det ser nu heller ikke ud til
> at genere fiskene.

Nej vel I mit akvarie er der lige nu 21 grader, og det fungerer rigtigt
fint sådan. Når lyset tændes opvarmes vandet typisk til 25 - 26 grader, man
kan sige det er ligesom dag og nat.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har et 150W Jäger varmelegeme at ligge
som du evt. kan låne, men det er altså ikke nødvendigt for fiskenes
overlevelse. Jeg skal senere i dag til Kbh, men der er du formentlig ikke
fra, så havde du jo kunnet købe et nyt idag.

Kenn H. Jensen

Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 28-06-04 08:40

Det var et flot tilbud, jeg burde måske have nævnt at jeg bor i Odsherred.
Bort set fra det har fiskene overlevet natten, jeg lod deres lys være tændt
og nu afsted til Holbæk efter et nyt varmelegeme. Tak for hjælpen.

> [...]
> overlevelse. Jeg skal senere i dag til Kbh, men der er du formentlig ikke
> fra, så havde du jo kunnet købe et nyt idag.

---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-06-04 10:47

ULLA MORTENSEN skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Fiskene er ligeglade med lyset, men det kan da fint have givet lidt
varme.

Men som andre er inde på så kan guppyer, platyer og tilsvarende godt
klare sig ved stuetemperatur på denne årstid.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 28-06-04 13:16

Jan Vestergaard skrev i meddelelsen

> Fiskene er ligeglade med lyset, men det kan da fint have givet lidt
> varme.

Det var jo også netop sådan jeg beskrev mine egne erfaringer Temp i mit
akv. svinger fra ca. 20-21 grader når lyset er slukket og selvf. har været
det nogt tid. Når lyset har været tændt et godt stykke tid, så er akv. temp.
oppe på 25-26 grader

> Men som andre er inde på så kan guppyer, platyer og tilsvarende godt
> klare sig ved stuetemperatur på denne årstid.

Jeg har dog læst på http://www.flyvefisken.dk/ at mollyer kan få svamp hvis
vandet er for koldt. Jeg havde dog ikke problemer i denne retning da jeg
havde mollyer. Og jeg tror ikke på at problemet kan opstå ved blot et enkelt
døgn uden varmelegeme.

Kenn H. Jensen