Mozilla 1.7 på dansk
Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-06-04 23:57

Bruger Mozilla 1.6 og ser nu, at der er en 1.7 til download - men den er
formentlig ikke umiddelbart på dansk vel ?
Kan man benytte følgende efter installation af den engelske udgave :
http://www.lyngbjerggaardskolen.dk/~mozilla/#testpakke

Vil opsætning mv. blive bibevaret ved en installation af 1.7 ?

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 27-06-04 00:04

Et ubegavet tillægsspørgsmål:
Hvad er forskellen på Mozilla og Firefox..?

Kim

Fra : Anders Lund

Dato : 27-06-04 12:13

Kim Schroeder wrote:

> Et ubegavet tillægsspørgsmål:
> Hvad er forskellen på Mozilla og Firefox..?

Mozilla er den "samlede pakke" med browser og mail klient.

(Mozilla) Firebird er en stand-alone browser, som er den der bliver
udvilket mest på.

(Mozilla) Thunderbird er en stand-alone mail klient, som er den der
bliver udviklet mest på.

På et tidspunkt bliver Firefox og Thunderbird lavet om til den "samlet
pakke".

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 27-06-04 00:54

Kim Schroeder wrote:
> Bruger Mozilla 1.6 og ser nu, at der er en 1.7 til download - men den er
> formentlig ikke umiddelbart på dansk vel ?

Det ser ud til at sprogpakken til dansk er kommet

der ligger i hvert fald en langdadk.xpi i
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/l10n/lang/moz1.7/

Sprogpakken kan installeres efter du har installeret den engelske
mozilla 1.7

> Kan man benytte følgende efter installation af den engelske udgave :
> http://www.lyngbjerggaardskolen.dk/~mozilla/#testpakke

Det er basalt set de samme pakker da det er dem som laver den
"officielle" danske version.

Jeg vil anbefale at tage den som er lagt op på mozilla.org i stedet for
test pakkerne, selvom de somregel er af god kvalitet.

> Vil opsætning mv. blive bibevaret ved en installation af 1.7 ?

umiddelbart ja, men tag en backup for en sikkerheds skyld

Firefox versus mozilla Suiten

Suiten er både browser, mail, composer, osv

Firefox er kun browser. mht til html kan de det samme, men der er sket
en del forandringer til firefox's udseende..

mvh
henrik

Fra : Kim Schroeder

Dato : 28-06-04 22:32

Tak for svarene.
Jeg hentede og installerede 1.7 og den bevarer fint den gamle opsætning.
Men - hvordan installerer jeg langdadk.xpi (den danske oversættelse) ?
Jeg har hentet den fra den foreslåede mozilla-ftpsite, men hvad gør man så ?

Kim

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-06-04 17:48

On Mon, 28 Jun 2004 23:32:11 +0200, "Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har hentet den fra den foreslåede mozilla-ftpsite, men hvad gør man så ?

Gå ind på siden og klik på linket istedet

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-06-04 18:39

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse news:ca73e0d2kjr4t5i657bnjclsv2hk7tabkr@4ax.com...
> On Mon, 28 Jun 2004 23:32:11 +0200, "Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk>
> wrote:
> Gå ind på siden og klik på linket istedet
[snip]

Hehe - det var en god idé, tak for hjælpen.

Kim