MS Windows
briani 27239
Klone win2000 PC'ere via image,
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 26-06-04 23:33

Hejsa Oh, I store win2k guru'er

Jeg har lige et spørgsmål, vedr win2k, som I sikkert kan svare på.
Jeg har lavet en win2k pro installation og denne er så gemt via et ghost
image.
Jeg skifter så bundkort ud med et andet, og gider ikke reinstallere pga alle
de programmer, data osv der er på image'et.
Den boot'er og havner i BSOD med Inaccessable boot device.

Jeg ved det er fordi der er en anden HDD controller på denne bundkort end
der vat på det andet.

Men kan man gøre noget ?
fx ved at trykke et eller andet under opstart og vælge at den skal starte en
ny hardware søgning eller andet...

Håber I kan hjælpe - Gider ikke reinstalle !!
Mvh
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-04 23:33

Martin Bilgrav skriver:

> Håber I kan hjælpe - Gider ikke reinstalle !!

Prøv at overskriv din W2K installation

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-04 10:44

Martin Bilgrav skrev:

> Håber I kan hjælpe - Gider ikke reinstalle !!

Du skal opgradere til Windows 2000. Det lyder dumt, men det er
løsningen iflg. MS.

Du ruller dit Ghost-image ud og følger nedenstående link slavisk. Du må
_ikke_ boote med det nye bundkort først. Brug opskriften for defekt
bundkort, medmindre du har lyst til at skifte til det gamle bundkort
inden du sætter processen igang.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;824125&Product=w
in2000

Jeg har opgraderet engang og jeg gør det igen, når den tid kommer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 27-06-04 12:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Du skal opgradere til Windows 2000. Det lyder dumt, men det er
> løsningen iflg. MS.

ok, jeg havde godt læst om denne inplace upgarde mulighed, men er usikker på
hvor meget af reg. den smadre. Virker fx office bagefter ?
(Finder ud af det om lidt - Den er igang ! 8))

> [...]
> in2000
>
> Jeg har opgraderet engang og jeg gør det igen, når den tid kommer.

Har du prøvet eller kender til denne sysprep.exe, som cooperationa benytter
?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;298491&Product=win2000
under:
How to Prepare Windows 2000 for Cloning

Tror jeg kigger lidt nærmere på denne lidt senere - Det ku være pnæt sejt at
have sin egen win2k image til brug for stort set alle PC'ere.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 27-06-04 17:30

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote in message

> ok, jeg havde godt læst om denne inplace upgarde mulighed, men er usikker

> hvor meget af reg. den smadre. Virker fx office bagefter ?
> (Finder ud af det om lidt - Den er igang ! 8))

Det virkede ok.
Office virker efter en inplace upgarde.
Det eneste jeg har imod denne metoder er at det tager en krig at
gennemføre - ca. ligesålang tid som en install !

Tror jeg skal have kigget nærmere på sysprep

mvh
Martin Bilgrav

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-04 18:29

Martin Bilgrav skrev:

> Det eneste jeg har imod denne metoder er at det tager en krig at
> gennemføre - ca. ligesålang tid som en install !

Fordelen ved denne metode er at alt virker som før, også de
skræddersyninger du selv har foretaget.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-04 18:28

Martin Bilgrav skrev:

> ok, jeg havde godt læst om denne inplace upgarde mulighed, men er
> usikker på hvor meget af reg. den smadre. Virker fx office bagefter ?

Den smadrer ikke noget. Alt virker som før.

> Har du prøvet eller kender til denne sysprep.exe, som cooperationa
> benytter ?

Nope.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 27-06-04 15:24

On Sun, 27 Jun 2004 00:33:26 +0200, "Martin Bilgrav"

Måske dette link kan hjælpe:

http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/problems.htm

Held og lykke...
--