sikke hurtig forandring
Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 26-06-04 17:09

Hej NG
Som nogen ved var jeg jo til dyrlæge med Indy og en urinprøve den anden dag.
Og vi fik nogle lyserøde piller som hun skal have to gange dagligt i 12
dage. Jeg var ikke helt sikker på om jeg kunne finde udaf det uden at indy
strittede totalt imod osv. Men her til morgen gik det legende let og Indy
stritter ikke imod mere.
Ligeledes er hun igen blevet min lille kæle misser som hun altid har været.
Og hun kommer tit og miaver og snor sig om mig. Kan hun mærke at jeg har
hjulpet hende ved at få hende til dyrlægen og takker mig nu fordi hun har
fået det bedre osv?
Iøvrigt er begge katte ret begejstret for det nye foder S/D de har fået og
de spiser knap så meget som med det andet foder. Er det fordi der er mere
næring i dette og fordi det mætter mere?
Ja undskyld alle de spørgsmål men jeg er ret nysgerrig og vil jo kun det
bedste for mine to dejlige katte Indy og Rally.

Forresten er det meget sjovt at se folk i hovedet når man siger man har
været afsted med en urin prøve. "hvordan gør du dog det? du kan jo ikke sige
til dem de skal tisse i et bæger" - nej det har de jo ret i og jeg har
bestemt selv set så fjollet ud i hovedet :)

Men endnu engang mange mange mange tak til jer som hjalp mig.

Knuser Peggy-Sue

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-06-04 17:34

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjerndette@dpnet.dk> wrote in message
> [...]
> strittede totalt imod osv. Men her til morgen gik det legende let og Indy
Synulox Dem kan de fleste katte li. Nogle spiser dem enda selv. Prøv at
servere en for hende

> [...]
> hjulpet hende ved at få hende til dyrlægen og takker mig nu fordi hun har
Hun HAR fået det bedre. Det er netop det der snyder ved katte. De er så
seje, at kun når de virkelig har ondt, kan vi se det.
Hun har nok haft godt ondt, og fortalte dig det på den bedste måde hun
kunne... hun fik en reaktion fra dig og det var fint at du kom afsted

> Iøvrigt er begge katte ret begejstret for det nye foder S/D de har fået og
> de spiser knap så meget som med det andet foder. Er det fordi der er mere
> næring i dette og fordi det mætter mere?
Nyhedens interesse er altid stor. Men generelt synes jeg da katte er ret
glade for dyrlægens foder.

> [...]
> til dem de skal tisse i et bæger" - nej det har de jo ret i og jeg har
> bestemt selv set så fjollet ud i hovedet :)

Jamen det vil jeg da også gerne vide. Jeg har heldigvis aldrig stået i den
situation, men det ville da være rart at vide hvordan du taklede den.
Så gen-spørgsmål: Hvordan fik du den urin-prøve?

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 26-06-04 19:16

Jeg skoldede en kattebakke ( vi har flere) og klippede fryseposer i strimler
og spærrede katten inde i et af badeværelserne med tun i vand og ganske
almindeligt vand.. Tjahh så tissede hun da der var gået et par timer og jeg
kunne suge væsken ( urin og blod) op med en sprøjte.. thats it.. ganske
enkelt men sikke ens kat kan beklage sig når den ikke må komme ud *GG*

Fra : Kate

Dato : 27-06-04 08:52

> Tjahh s† tissede hun da der var g†et et par timer og jeg
> kunne suge v‘sken ( urin og blod) op med en spr›jte.. thats it..
> ganske enkelt men sikke ens kat kan beklage sig n†r den ikke m†
> komme ud *GG*

Ja, så kan deres stemmepragt nå uanede højder
Godt hun er i bedring nu.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-06-04 09:22

Kate skrev
<Ja, så kan deres stemmepragt nå uanede højder >

Skulle der nu sidde nogle derude der ikke ved hvilke
højder de kan nå, så har jeg et lille pus på ca 2 kg I
er velkomne til at låne et par dage (og nætter)
Godt det snart er onsdag

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 27-06-04 10:05

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in news:40de839a
$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> højder de kan nå, så har jeg et lille pus på ca 2 kg I
> er velkomne til at låne et par dage (og nætter)

Tror jeg melder pas selvom vi bor tæt på hinanden har jeg dog
heldigvis ikke hørt hende endnu.
Krydser fingre for på onsdag. Skal det være hjemme hos dig eller hos
Anette Røpke?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-06-04 14:45

Kate skrev
<Tror jeg melder pas >

æv tøsepige
Anette Røpke kommer her, og jeg er så spændt og håber
virkelig at problemet kan løses så vi alle bliver glade

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 15:05

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in message
> Kate skrev
> <Tror jeg melder pas >
>
> æv tøsepige
> Anette Røpke kommer her, og jeg er så spændt og håber
> virkelig at problemet kan løses så vi alle bliver glade
>
> --
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"
> Mahatma Ghandi

Det er altså RET spændende. Glæder mig til at høre hvad der kommer ud af det

Nina

Fra : Kate

Dato : 27-06-04 21:18

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in news:40decf71
$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kate skrev
> <Tror jeg melder pas >
>
> æv tøsepige

Jeps, en rigtig tøsetøs er jeg

> Anette Røpke kommer her, og jeg er så spændt og håber
> virkelig at problemet kan løses så vi alle bliver glade

Uhh, jeg krydser hvad der kan krydses onsdag så. Glæder mig til en
udførlig beskrivelse af oplevelsen.
Forventer AR at en session er nok?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-06-04 22:09

Kate skrev
<Forventer AR at en session er nok?>

Ja hun mente nok at den ca. 1½ times session ville være nok, det er jo ikke
så meget en adfærdsændring men mere at vi får klargjort hvad problemet er,
så jeg kan "arbejde" på at løse det, hvad enten det så handler om
en ny "sparringspartner" til Baby, eller nogle nye rutiner, eller i værste
fald en omplacering.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 27-06-04 21:57

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> højder de kan nå, så har jeg et lille pus på ca 2 kg I
> er velkomne til at låne et par dage (og nætter)

Det bliver spændende at høre. Du må jo lige fortælle, at vi er et par
hundrede kattetosser, der sidder og venter spændt på et referat

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-06-04 22:15

Denise skrev
<Du må jo lige fortælle, at vi er et par hundrede kattetosser, der sidder og
venter spændt på et referat >

Ja jeg regner med at sige til hende at på nær video/lyd-optagelser bliver
hele sessionen gengivet her, dels på grund af jeres interesse i Baby's
velfærd men også fordi det er lidt kontroversielt og man ikke rigtigt ved
hvad man skal mene om det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ragna

Dato : 26-06-04 20:05

Nina skrev:
> Hvordan fik du den urin-prøve?

Man kan få nogle små, plasticagtige kugler hos dyrlægen.
Der følger også en lille pipette med til at suge urinen op i.
Jeg prøvede systemet i februar, da Fufu havde blærebetændelse, og det
fungerede perfekt.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Jane

Dato : 27-06-04 09:56

Ragna skrev i <news:40ddc8eb$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Man kan få nogle små, plasticagtige kugler hos dyrlægen.

bruger man dem som en slags grus?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ragna

Dato : 27-06-04 10:11

Jane skrev:
>bruger man dem som en slags grus?

Ja, man gør kattebakken helt ren for gammelt grus, og så hælder man
plastkuglerne i bakken.
Når katten leverer en gang urin, bliver det ikke suget op af kuglerne, men
ligger i bunden, hvor man kan suge det op i den medfølgende pipette.
Det er meget let at bruge.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Ragna

Dato : 26-06-04 20:12

Peggy-Sue skrev:
>Iøvrigt er begge katte ret begejstret for det nye foder S/D de har fået og
>de spiser knap så meget som med det andet foder. Er det fordi der er mere
>næring i dette og fordi det mætter mere?

Hej Peggy-Sue!
Efter vores dyrlæges udsagn skulle der være en del fedt i S/D, så det skal
nok passe, at det mætter mere.
Det større fedtindhold blev nu alligevel at se på Fufus sideben efter de 7
uger, men det regulerede sig igen, da han kom over på C/D.

Det er dejligt at høre, at medicinen allerede har hjulpet så godt.Man har
det ikke selv så godt, når de små kælepotter er syge.

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 27-06-04 10:36

Ragna

Hun skulle "bare" være på S/D indtil 5 kg posen er væk, og når vi har en
anden kat i huset går det nok hurtigere end normalt. Og en så er de udekatte
så de render jo en del rundt så jeg håber ikke det sætter sig for meget. Hun
katten har dog tabt sig lidt så det ville være ok men hankatten skal nok
ikke tage for meget på :) han vejer knap 6 kg :)

Peggy-Sue