Kan man kopiere et amiga spil.
Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 15:52

Hej NG.

Kan man tage matamatiken et spil er bygget på.
Hvis man kan det, hvordan gør man det.
Jeg tænker på amiga spil her, findes der programmer der kan læse disse
disketter.
Jeg har det orginale spil, men ønsker det på pc'en.
Uden at skulle bruge, en emulator.

MvH MuLLe

Fra : Riverwind

Dato : 26-06-04 15:57

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man kan det, hvordan gør man det.
> Jeg tænker på amiga spil her, findes der programmer der kan læse disse
[...]

Det er jo netop det en emulator gør - emulerer Amiga hardware i en pc.

> Jeg har det orginale spil, men ønsker det på pc'en.
> Uden at skulle bruge, en emulator.
[...]

Hvorfor? Har du prøvet? Jeg har haft WinUAE for et års tid siden, og det
virkede fint, bl.a. til nogle af de gamle demoer (Warfalcons, Paradox osv.)

/Riverwind

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-06-04 16:02

MuLLe mumbled his insignificant opinion in:
40dd8db0$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Kan man tage matamatiken et spil er bygget på.

Hvis man har sourcekoden er det da muligt at konvertere et spil, selvom det
kan være resource krævende -næppe arbejdet værd i det her tilfælde.

> Hvis man kan det, hvordan gør man det.
Længere historie, men at køre et amiga spil på en pc uden emulator er ikke
muligt.

> Jeg tænker på amiga spil her, findes der programmer der kan læse disse
> disketter.
Tror nok der blev lavet nogle utils til pc som kunne læse dem, selvom et
amig og pc diskdrev er bygget op forskeligt. Ellers få en med en amiga til
at lave et image af disken.

> Jeg har det orginale spil, men ønsker det på pc'en.
Så køb en Amiga :)

> Uden at skulle bruge, en emulator.
Så er du på den, med mindre spillet også blev konverteret af udviklerne til
pc.

Hvilke(t) spil drejer det sig om?

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 16:36

"/Riverwind"
> Hvorfor? Har du prøvet? Jeg har haft WinUAE for et års tid siden, og det
> virkede fint, bl.a. til nogle af de gamle demoer (Warfalcons, Paradox
osv.)
Ja jeg har prøvet det, og har det også pt til at ligge på pc'eren.

"Sune"
> Hvis man har sourcekoden er det da muligt at konvertere et spil, selvom
det
> kan være resource krævende -næppe arbejdet værd i det her tilfælde.
Det er ligegyldig hvor lang tid det tager, bare det kan lade sig gøre.
Med hensyn til om det kan betale sig med tid, så kan det i dette tilfælde.
*ss*

"Sune"
> Længere historie, men at køre et amiga spil på en pc uden emulator er ikke
> muligt.
Kan man læse den historie på nette.
Jeg ved godt at man ikke kan køre et amiga spil direkte på pc'eren

"Sune"
> Tror nok der blev lavet nogle utils til pc som kunne læse dem, selvom et
> amiga og pc diskdrev er bygget op forskeligt. Ellers få en med en amiga
til
> at lave et image af disken.
Ved du hvor man kan få disse util, eller læse om det.
Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde noget.
Er heller ikke så go' til at stave engelske.
Så det gør det lidt svært, at finde ting og sager.
Jeg har to amiga'er, og spillet.

"Sune"
> Så køb en Amiga :)
Jeg har to 500 og én 600

Nå men det er fordi at dette på, betyder meget for mig.
Det er med store følelser, når jeg hiver dette spil frem.
Derfor vil jeg gerne ha' konvateret det til pc'eren.
Og det er helst til min kæerstes fødselsdag, i nov mdr.
Der skal ligges nogle mellem sekvenser mellem banerne.

Det vil sige at det er ikke amiga spillet som skal køre.
Men en kopi af spillets matematik, og sourcekodeen.

MvH MuLLe

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-06-04 23:30

>Ved du hvor man kan få disse util, eller læse om det.

Den workbench jeg har (3.1) kan læse disketter formateret i dos
med en af de utils der er med...kan ikke lige huske hvad den hedder..
Jeg kan ikke huske om jeg har prøvet den anden vej rundt.

Det er ved at være længe siden min A2000 har været tændt..

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-06-04 16:19

MuLLe skrev:

> Jeg tænker på amiga spil her, findes der programmer der kan læse disse
> disketter.

Nej. Amiga'ens drev er styret af Amiga selv, PC'ens drev er styret at
drevets hardware.

> Jeg har det orginale spil, men ønsker det på pc'en.
> Uden at skulle bruge, en emulator.

Hvad er der i vejen med en emulator?
Amiga-spil vil aldrig virke på en PC uden emulator - så er dét.

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-04 16:34

MuLLe wrote:
> Hej NG.
>
> Kan man tage matamatiken et spil er bygget på.
> Hvis man kan det, hvordan gør man det.

Du skal bruge spillets sourcekode.

> Jeg tænker på amiga spil her, findes der programmer der kan læse disse
> disketter.

Nogle disks kan man læse med disk2fdi, men det kræver så vidt jeg ved at
du har to floppydrev i din PC. Du kan også købe Catweasel indstikskortet
som har en selvstændig programmerbar drevcontroller der kan programmeres
til at læse hvad som helst. Men det nemmeste er at bruge noget
terminalsoftware og et null-modem kabel og tilslutte din Amiga til din
PC. Herfra kan du så med noget specielt software overføre data frem og
tilbage, også hele disketter. Det har jeg selv gjort, og det virker
perfekt hver gang, med mindre disketterne er beskadigede selvfølgelig.

> Jeg har det orginale spil, men ønsker det på pc'en.
> Uden at skulle bruge, en emulator.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke du har hvad der skal til.

Hvilket spil drejer det sig om?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 16:45

"Sune Salminen" wrote .
> Hvilket spil drejer det sig om?
Det er spillet logical, et rimeligt simpelt spil.
Jeg har lavet de grafiske ting i 3D max, og håbede et det ville være nemt at
kopierer spillets matematik.
Det kan da ikke være så svært, at få nogle kugler til at kære.
Og når der så er 4 ens, så sprænger de.
(det er sikkeret svært jeg ved det ikke derfor spøger jeg)

Kender i spillet.?

MvH MuLLe

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-04 17:15

MuLLe wrote:
> [...]
> Og når der så er 4 ens, så sprænger de.
> (det er sikkeret svært jeg ved det ikke derfor spøger jeg)

Er det det her?

http://www.thelegacy.de/Museum/4757/

Det ser ud somom der findes en PC version.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 17:55

> Er det det her?
>
> http://www.thelegacy.de/Museum/4757/
>
> Det ser ud somom der findes en PC version.

JA det er det da...
Kan det downloades, eller skal det købes.

Do æ sku' en gutterman.

MvH MuLLe

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-04 18:35

MuLLe wrote:

> JA det er det da...
> Kan det downloades, eller skal det købes.

Til det kan jeg kun sige...brug en søgemaskine og find ud af det!

Men det bliver nok temmelig meget mere vanskeligt at få et PC spil fra
1991 til at køre på en moderne PC end det er at bruge en Amiga emulator!
Det du siger med at programmere ekstra sekvenser ind i selve spillet,
det kan du godt glemme alt om. Det kræver specialviden og flere års
uddannelse. Plus indgående kendskab til Amiga hardware og 68000
assembler.
Jeg synes det er en god idé (som en anden skrev) at lave spillet fra
bunden i Macromedia Director eller hvad det nu hedder. Og du kan sikkert
bruge din 3D Studio Max grafik også. Prøv at tage et kig på det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 18:46

> Til det kan jeg kun sige...brug en søgemaskine og find ud af det!
Jeg kan sku' ikke finde det, og det link der er på den side du henviste til
virker ikke.
Jeg har prøvet 5 søge maskiner nu, med forskellige kombinationer af navnet.
Men kan ikke finde noget....... ØV ØV ØV

> [...]
> bunden i Macromedia Director eller hvad det nu hedder. Og du kan sikkert
> bruge din 3D Studio Max grafik også. Prøv at tage et kig på det.

Ved du hvad, det tror jeg så, at jeg gør.
Jeg siger i hvert fald mange tak, det var venligt af dig.

MvH MuLLe

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-04 20:19

MuLLe wrote:
> [...]
>
> Ved du hvad, det tror jeg så, at jeg gør.
> Jeg siger i hvert fald mange tak, det var venligt af dig.

Velbekomme.

Jeg har forresten fundet PC versionen af Logical og surprise, det virker
under Windows XP, men uden lyd. Ret usædvanligt for et spil fra 1991.
Send mig en email (husk at fjerne aben først), så sender jeg det til
dig, det fylder kun 208Kb. Rainbow Arts som har lavet det findes ikke
mere, så de har nok ikke noget i mod det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-04 21:07

"Sune Salminen"
> [...]
> dig, det fylder kun 208Kb. Rainbow Arts som har lavet det findes ikke
> mere, så de har nok ikke noget i mod det.
Det er simpelhen for godt, jeg ved ikke hvordan jeg skal vise min
taknemmelighed.
Mange mange mange TAK.

Mailen er sendt....

MvH MuLLe

PS. tak igen.

Fra : preben nielsen

Dato : 26-06-04 21:03

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spil fra
> 1991 til at køre på en moderne PC end det er at bruge en Amiga

Næh, selv mange spil fra 1980'erne kører stadig fint (med
PC-højttaleren desværre :)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-04 21:17

preben nielsen wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, selv mange spil fra 1980'erne kører stadig fint (med
> PC-højttaleren desværre :)

Så prøv med VDMSound: http://ntvdm.cjb.net/

Du kører sikkert ikke Windows XP, NT eller 2000...? Men ja, der er da
nogle spil der virker. Men de fleste gør ikke, f.eks alle spil der
bruger DPMI (Protected Mode).

Logical kører faktisk fint under XP her, men det føles somom det går
lidt for stærkt. Jeg har ikke nogen højttaler i min PC i øjeblikket, så
jeg ved ikke om PC speaker lyd virker. Men man kan få Ad-Lib lyd på det
med VDMSound.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.