MS Windows
briani 27239
Irriterende fejlmelding i Win XP
Fra : Mike

Dato : 26-06-04 09:39

Hej NG

Jeg har et ret så irriterende problem med XP: Siden jeg for ca. et halvt
år siden installerede Easy CD Creator, har jeg fået denne fejlmelding i
systray, hvergang jeg starter op:

"Enheder eller programmer er deaktiveret - CD recording Software vil
medføre, at windows bliver ustabil. Windows har forhindret disse drivere i
at blive indlæst. Klik her for at få yderligere oplysninger."

Jeg har haft afinstalleret ALT hvad der har med både mit CD ROM drev og
Brænder drev at gøre inkl. Easy CD Creator, computeren virker også fint, jeg
vil bare gerne fjerne den latterlige fejlmelding.

Er der nogen der kan hjælpe mig med enten at rette fejlen, eller bare
indstille XP til ikke at vise disse fejlmeldinger?

MVH
Mike

---

Fra : hcma

Dato : 26-06-04 12:16

"Mike" <Hr_mike@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med enten at rette fejlen, eller bare
> indstille XP til ikke at vise disse fejlmeldinger?

hvilken version af ECC ??
hc

Fra : Mike

Dato : 26-06-04 13:08

> hvilken version af ECC ??
> hc

Jeg mener det var version 6

---

Fra : hcma

Dato : 27-06-04 12:29

> Jeg mener det var version 6

Jeg kører også med Easy CD & DVD Creator ver. 6.x, og den virker næsten
upåklageligt. Drag-to-disc har jeg dog aldrig fået til at fungere
tilfredsstillende. De ældre versioner (før 6.x) fik jeg aldrig til at køre
under WinXP.
hcma

Fra : John

Dato : 26-06-04 13:42

> [...]

> at blive indlæst. Klik her for at få yderligere oplysninger."

> Er der nogen der kan hjælpe mig med enten at rette fejlen

Måske lidt oprydning med en større kost:
http://majorgeeks.com/download.php?det=460
samt: http://majorgeeks.com/download.php?det=4134
og måske også: http://majorgeeks.com/download.php?det=1738

Mvh John

---

Fra : John

Dato : 26-06-04 14:03

"John" skrev i en meddelelse

> Måske lidt oprydning med en større kost:

(Host...) Glemte da lige, at din Windows vist mangler et par opdateringer,
og virus derfor en mulighed.

En scanning, også for spyware, er nok ikke nogen dum ide.

Mvh John

---

Fra : Mike

Dato : 26-06-04 14:57

> (Host...) Glemte da lige, at din Windows vist mangler et par opdateringer,
> og virus derfor en mulighed.
>
> En scanning, også for spyware, er nok ikke nogen dum ide.
>
> Mvh John

Hej John

Sikkerheden er på meget højt plan her, jeg bruger Adaware fra Lavasoft,
og AVG anti-virus som bliver opdateret mindst 1 gang om ugen, gerne oftere
hvis jeg får nyheder om en ny virus der er i omløb. Jeg har scannet med
Regfiler med Regcleaner... Tro mig jeg har prøvet alt muligt... Det er
fandme mærkeligt!

MVH
Mike

---

Fra : Sander

Dato : 26-06-04 15:16

Fejlen er sikkert opstået fordi du har haft installeret en version
af Easy cd creator der ikke understøtter winxp, (samme fejl får man
hvis man har installeret Winoncd ver. 4 ell. tidligere, kommer også fra
Adaptec.). Løsningen burde være at gendanne systemet til inden Easy
cd creator blev installeret, eller at vælge Start - kør - og her skrive
Regedit, her søger du så på Easy cd creator ell. adaptec, og
fjerner alle nøgler dertil.

Sander.

Fra : John

Dato : 26-06-04 15:32

"Mike" skrev i en meddelelse

> Sikkerheden er på meget højt plan her

Hehe, sikkert... men din AVG er ikke opdateret... heller ikke Windows....
men lad nu det ligge!

Jeg forstår dit problem således, at du har installeret og derefter
af-installeret et program.

Prøv at gen-installere programmet, og derefter af-installere det: Luk
programmet, der skal af-installeres, det må ikke starte op med Windows.
Genstart, luk alle kørende programmer, slet derefter det valgte program. og
genstart. Ryd helt op med 'Søg', regcleaner m.m. Kryds fingre og genstart.

F. eks. ZoneAlarm er morsom ved af-installation (i win98). Lukker man ikke
programmet helt ned før sletning, er der efter hver genstart en hjemløs fil,
der leder efter ZoneAlarm. Jeg googlede mig frem til løsningen, og kunne
derefter slette filen.

Så i dit tilfælde: Du er jo næppe alene med problemet, og Google har måske
løsningen. Ellers: System restore, eller gen-install af windows....

Håber, det gav lidt inspiration.

God week-end! Mvh John

---

Fra : Mike

Dato : 27-06-04 13:08

Hej til alle der har hjulpet

Desværre er problemet ikke løst endnu, men I har givet mig lidt arbejde
videre med..

> Hehe, sikkert... men din AVG er ikke opdateret... heller ikke Windows....
> men lad nu det ligge!

Ok det er måske ved at være lidt tid siden jeg har kørt Win Update, men min
AVG er da opdateret den 25.06.04 det er da ikke så lang tid siden.

MVH
Mike

---

Fra : Mike

Dato : 27-06-04 13:12

> Ok det er måske ved at være lidt tid siden jeg har kørt Win Update, men
min
> AVG er da opdateret den 25.06.04 det er da ikke så lang tid siden.

AAh ok den 23. hehe, jeg må hellere holde kæft nu

MVH
Mike

---

Fra : Hans

Dato : 26-06-04 15:44

Mike wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med enten at rette fejlen, eller
> bare indstille XP til ikke at vise disse fejlmeldinger?

Kør msconfig og sørg for at programmet ikke bliver kørt ved opstart.

/ Hans