Anbefaling mobiltelefon+abonnement til mik~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-06-04 02:34

Hej

Jeg har aldrig før haft mobiltelefon. Men nu har jeg fundet ud
af at jeg sandsynligvis godt kan opsige mit
fastnettelefonabonnement men stadig beholde min ADSL (bare
rolig, jeg skal nok kontakte min udbyder først og spørge).

Men jeg skal jo kunne kontaktes per telefon, i nødstilfælde.
Derfor har jeg brug for en mobiltelefon der er billig i
abonnement. For tiden betaler jeg 140 kroner per måned for
fastnet, inklusiv en times taletid per måned. Jeg bruger kun
sådan noget som 2-5 minutter.

Det gør i øvrigt ikke noget, hvis det bliver dyrt at ringe mig
op. Det vil i så fald opmuntre andre til kun at ringe til mig i
alvorlige nødsituationer - til normal kommunikation foretrækker
jeg så absolut email. Men jeg vil gerne selv kunne ringe til en
pris, der ikke er sindsygt dyr, dvs. højst 2-3 kroner per minut.

Jeg har heller ingen planer om rent faktisk at anvende
mobiltelefonnen som en mobil telefon, den skal ligge hjemme i
lejligheden, i omtrent 98% af de tilfælde hvor jeg går ud, så
det gør ikke noget hvis den er lidt tung. Den skal bare være
billig i forhold til det jeg har nu.

Forslag modtages med tak, fra en absolut nybegynder...

--
Peter Knutsen

Fra : Fischer

Dato : 26-06-04 07:07

> Forslag modtages med tak, fra en absolut nybegynder...

Brugte mobiltelefoner til dine behov kan købes meget billigt.
Prøv evt. i news:dk.marked.privat.telefon.mobil

Det billigste abonnement / taletidskort for dig, vil være Mixit Kontant: 95
øre pr. minut, ingen abonnement - du skal bare indsætte 50 kr. om året.

*Fischer

Fra : MigSelv

Dato : 26-06-04 07:55

Telmore er endnu billigere !!!

/MigSelv

Fra : Fischer

Dato : 26-06-04 08:14

> Telmore er endnu billigere !!!

Nej, ikke i dette tilfælde.
Peter skriver jo (så vidt jeg kan læse) at han kun ringer 2-5 minutter om
måneden.
Hvis du ringer så lidt med Telmore, bliver du pålagt et månedtlig gebyr på
7,50 kr.

*Fischer

Fra : MigSelv

Dato : 26-06-04 08:33

Så vil jeg have modtaget et forlænge siden.....
- og det har jeg ikke..

/MigSelv

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-06-04 08:30

MigSelv skrev:

> Telmore er endnu billigere !!!
>
> /MigSelv

Telmore koster som udgangspunkt 12*7,50 kr = 90 kr om året
Hans

Fra : MigSelv

Dato : 26-06-04 08:45

Har lige fået et svar fra Telmore's support afd. og du har sku' ret. Det er
bare ikke noget jeg vidst, men det ved jeg så nu....

/MigSelv

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-06-04 08:44

Fischer wrote:

> Brugte mobiltelefoner til dine behov kan købes meget billigt.
> Prøv evt. i news:dk.marked.privat.telefon.mobil

Jeg er ikke spor glad for at købe brugt. Hvad er der af
muligheder for at købe en ubrugt mobiltelefon? Hvad for et mærke
og model bør jeg vælge? Er der evt. en butik der sælger gamle
men ubrugte mobiltelefoner?

> Det billigste abonnement / taletidskort for dig, vil være Mixit Kontant: 95
> øre pr. minut, ingen abonnement - du skal bare indsætte 50 kr. om året.

Tak, jeg vil kigge på både Mixit Kontant og Tellmore! 95
øre/minut lyder absolut rimeligt i forhold til mit behov.

--
Peter Knutsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-06-04 08:57

On Sat, 26 Jun 2004 09:44:25 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

>Jeg er ikke spor glad for at købe brugt. Hvad er der af
>muligheder for at købe en ubrugt mobiltelefon? Hvad for et mærke
>og model bør jeg vælge? Er der evt. en butik der sælger gamle
>men ubrugte mobiltelefoner?

Prøv at tjek
http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&form=1&priceinterval=0&producer=-1&product=-1&abonnement=11

Der er nogle mobiler til lidt u nder 500 kroner som kan købes uden
abonnement... Og så kan der ellers vælges et taletidskort at smide i
telefonen...

fx www.cbb.dk mener ikke de har noget minimums forbrug. kun at der
skal være indsat 50 kroner halvårligt. for at kortet ikke lukket.. Men
50 kroner er nu da heller ikke meget.

Fra : Fischer

Dato : 26-06-04 09:08

> fx www.cbb.dk mener ikke de har noget minimums forbrug.
> kun at der skal være indsat 50 kroner halvårligt for at kortet
> ikke lukket.

Det er 99 kr. halvårligt. Altså 4x så meget som Mixit Kontant.
I dette tilfælde mener jeg ikke det kan betale sig for at spare 26 øre på
minutprisen.

*Fischer

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-06-04 05:37

Bjarke Hansen wrote:
> Prøv at tjek
> http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&form=1&priceinterval=0&producer=-1&product=-1&abonnement=11

Tak!

> Der er nogle mobiler til lidt u nder 500 kroner som kan købes uden
> abonnement... Og så kan der ellers vælges et taletidskort at smide i
> telefonen...

Hvad med denne her Motorola 3888?
< http://netget.dk/product.asp?product=908&page=de&affiliate=16 >

Kr. 399 plus kr. 55 fragt, uden "simlås", og uden abonnement.

--
Peter Knutsen

Fra : Fischer

Dato : 26-06-04 09:17

> Jeg er ikke spor glad for at købe brugt. Hvad er der af
> muligheder for at købe en ubrugt mobiltelefon? Hvad for et mærke
> og model bør jeg vælge? Er der evt. en butik der sælger gamle
> men ubrugte mobiltelefoner?

Jeg kan anbefale: http://uab.netget.dk

*Fischer

Fra : MigSelv

Dato : 26-06-04 09:50

Hos 1CC.dk (First Class Communication) sælges der pt. en Nokia 3310 til
under 500,- (uden abb og simlås).

Der har jeg købt flere mobiltelefoner. Og der har ikke været nogen form for
bøvl eller problemer...

/MigSelv

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-06-04 22:09

Hej

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote:

>Forslag modtages med tak, fra en absolut nybegynder...

Et alternativ til mobiltelefon, når du allligevel har ADSL, kan du læse
om under min signatur.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !