MS Windows
briani 27239
Formindske et billede??
Fra : Sorensen

Dato : 25-06-04 18:32

Jeg har nogle billeder, som jeg skal have lagt ind på den blå avis, men de
må kun fylde max 500 kb, men mine billeder er hver især på 600 kb. Er det
muligt at gøre dem mindre uden at komprimere dem. Jeg har ikke mulighed for
at tage dem om med mit kamera. Jeg åbner dem med internet explorer og det
skal helst være sådan at man nemt kan åbne dem når man besøger annoncen på
den blå avis. Er det muligt???

Ib

Fra : Gevaldi

Dato : 25-06-04 19:10

Sorensen skriblede:
> [...]
> internet explorer og det skal helst være sådan at man nemt kan åbne
> dem når man besøger annoncen på den blå avis. Er det muligt???

Det ved experterne i:
news:dk.edb.grafik meget mere om.

--
/Gevaldi
Find den rigtige nyhedsgruppe her:

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-06-04 19:51

"Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal helst være sådan at man nemt kan åbne dem når man besøger annoncen på

Beskæring af billedet eller komprimering er vist eneste løsning. Hvis du
laver komprimeringen rigtigt vil det kun betyde lidt for kvaliteten. Et
billede på 500 kb er også stort at lægge ud. Det er ikke alle som sidder på
hurtige forbindelser. Dem med alm. modem når formentlig aldrig at se
billedet før de afbryder.
Hvis du har win xp er der en meget simpel måde at få billederne komprimeret
på uden ret stort tab af kvalitet.
Send dem pr. email til dig selv!
Læg billederne i billedmappen. Gå ind i Stifinder og find dine billeder.
Klik på Mapper ikonet så du får en masse genveje i venstre side. Marker de
billeder som skal formindskes. Vælg blandt genvejene, at du vil sende dem
pr. mail. Sig ja til at billederne skal gøres mindre. Send til dig selv.
De bliver typisk komprimeret et kun at fylde mellem 5 og 15 % af det
originale og har stadig en god kvalitet.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-06-04 11:27

Kurt B. Andersen skrev:

> Hvis du har win xp er der en meget simpel måde at få billederne
> komprimeret på uden ret stort tab af kvalitet.

Sikke da noget vanvittigt bøvl.
Brug dog InfanView.

Jesper G. Poulsen

Fra : Gunnar

Dato : 26-06-04 17:35

> [...]

> på uden ret stort tab af kvalitet.
> Send dem pr. email til dig selv!
> Læg billederne i billedmappen. Gå ind i Stifinder og find dine billeder.

Så langt så godt, men mere forklaring på det næste

> Klik på Mapper ikonet så du får en masse genveje i venstre side.
hvor ? hvordan ?

Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-06-04 18:48

Gunnar skrev:

> hvor ? hvordan ?

Glem metoden. Det er noget bøvl (man kan også gøre det vanskeligere for
sig selv end højst nødvendigt). Hent IrfanView og en plugin-pakke til
billedbehandling istedet.

http://www.tucows.com/preview/194967.html
http://irfanview.tuwien.ac.at/plugins/iv_misc.zip

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-04 19:48

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Glem metoden. Det er noget bøvl (man kan også gøre det vanskeligere for
> sig selv end højst nødvendigt). Hent IrfanView og en plugin-pakke til
> [...]

Så vidt jeg husker har Gunnar billedredigeringsprogrammer, har jeg ret
???

På den anden side er han over de 70, så måske han ikke husker så godt

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Gunnar

Dato : 27-06-04 08:32

> Så vidt jeg husker har Gunnar billedredigeringsprogrammer, har jeg ret
> ???
>
> På den anden side er han over de 70, så måske han ikke husker så godt
>

> Klaus
Du har ret, igen.

Den var lidt grov men ok, jeg har andre programmer, men det var heller ikke
mig der spurgte i første omgang, jeg vil bare gerne lære nogle flere fiduser
når der er mulighed for det, men selv efter 70 bliver man aldrig for gammel
til at lære, det må du da også vide når jeg ringer til dig, så er det for at
få problemerne løst, men også for at lære hvordan det gøres.
Gunnar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-04 12:04

Gunnar skriver:

> Den var lidt grov men ok,'

Jep, derfor en række "smileys"

> [...]
> når der er mulighed for det, men selv efter 70 bliver man aldrig for gammel

I know

>, det må du da også vide når jeg ringer til dig, så er det for at
> få problemerne løst, men også for at lære hvordan det gøres.

I know, du er ved at være skrap til det.....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-04 10:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så vidt jeg husker har Gunnar billedredigeringsprogrammer, har jeg ret

Nu henvender jeg mig ikke direkte til Gunnar eller nogen anden, idet
jeg ikke bruger en tiltaleform i 2. person ental.

FUT:dk.kultur.sprog

Jesper G. Poulsen