Riisbye
Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 25-06-04 12:18

Hvor lå Risby i de københavnske kvarterer omkring 1801 ? eller var det
udenfor København ?
med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-06-04 13:12

> Hvor lå Risby i de københavnske kvarterer omkring 1801 ? eller var det
> udenfor København ?
> med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen
*********
Formodentlig tænkes der på Risby ude mellem Vridsløsemagle og Ledøje.
Ledøje ligger nord for, og Vridsløse syd for.

I Risby-studierne blev (bliver ?) mange danske film optaget.

Hilsen Flemming Svendsen.

Fra : J.Kobel

Dato : 25-06-04 13:20

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ledøje ligger nord for, og Vridsløse syd for.
>
> I Risby-studierne blev (bliver ?) mange danske film optaget.

" Bryggeren " blev optaget derude, jeg var med som statist.

Hilsen J.Kobel

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-06-04 18:58

"J.Kobel" <jkobel@post2.joko> skrev i en meddelelse
> " Bryggeren " blev optaget derude, jeg var med som statist.
>
> Hilsen J.Kobel
****************
Kære Jørgen
Jeg så ikke 'Bryggeren', men du ku' ski' godt ha' anbefalet mig, jeg er
sikker på jeg kunne have trådt meget naurligt ind i ro - - - hik . . .llen
)
Hilsen den gamle smed.

Fra : J.Kobel

Dato : 25-06-04 20:23

> [...]
> sikker på jeg kunne have trådt meget naurligt ind i ro - - - hik . . .llen

Jeg optrådte som Tubaspiller i en scene fra en krostue. Alle drak selv-
følgelig ØL men mærkeligt nok ikke musikerne.
Vi fik hvidtøl og sodavand i pauserne under optagelserne.

Det var gennemgående en kedelig serie uden hoved og hale men jeg var
spændt på at se mig selv og det var i 5. afsnit.
Resten af afsnittene så jeg ikke, gad ikke mere.
Det var fint honorar til os statister (;--))

Mvh. den gamle elektriker og musiker

J.Ko......

Fra : Martin Henriksen

Dato : 27-06-04 17:03

"Bent Skaarup Pedersen" <beskpe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor lå Risby i de københavnske kvarterer omkring 1801 ? eller var det
> udenfor København ?
> med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Der er formentlig tale om Risby i Herstedvester sogn.

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 28-06-04 12:36

Tak til alle, det passede fint. Jeg havde en familie med tilnavnet
Riis på Frederiksberg, og var lige ved at tro, at der var bornholmske
forbindelser.
Men nu kunne jeg identificere en fadder med folketællingen i
Herstedvester, så det gav mig et nyt udgangspunkt.
mvh Bent Skaarup Pedersen