|
| Isætning af musik cd i CD-rom Fra : Ukendt |
Dato : 25-06-04 08:43 |
|
Hvordan får jeg win2000 til ikke automatisk at starte et musik program op
når jeg isætter en alm musik cd i min pc ?
Thomas
| |
Niels P Sønderskov (25-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 25-06-04 14:26 |
|
Thomas skriver bl.a.:
> Hvordan får jeg win2000 til ikke automatisk at starte et musik
> program op når jeg isætter en alm musik cd i min pc ?
Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.710 / Virus Database: 466 - Release Date: 23.06.2004
| |
Ukendt (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-06-04 16:31 |
|
?????
Det kan godt være at jeg er en pc-spasser, så den skal jeg lige have på en
anden måde....
Thomas
"Niels P Sønderskov" <nielspsonder @ skov.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40dc27ef$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Thomas skriver bl.a.:
>
> > Hvordan får jeg win2000 til ikke automatisk at starte et musik
> > program op når jeg isætter en alm musik cd i min pc ?
>
> Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.
>
> --
> Niels P Sønderskov
> nielspsonder @ skov.mail.dk
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.710 / Virus Database: 466 - Release Date: 23.06.2004
>
| |
Thomas G. Madsen (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 27-06-04 16:35 |
|
Niels P Sønderskov skrev:
> Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.
Findes ikke i Win2000 så vidt jeg husker, men kan kan holde
Shift-tasten nede når man propper CD'en i, eller slå autoplay
fra i registreringsdatabasen.
(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom,
hvor man ændrer værdien Autorun til 0).
Man kan sikkert også slå det fra via gpedit.msc. Det kan man
i WinXP i hvert tilfælde. TweakUI var også en mulighed.
--
Hilsen
Madsen
| |
Niels P Sønderskov (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 27-06-04 22:04 |
|
Thomas G. Madsen skriver bl.a.:
> Niels P Sønderskov skrev:
>
>> Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.
>
> Findes ikke i Win2000 så vidt jeg husker, men kan kan holde
> Shift-tasten nede når man propper CD'en i, eller slå autoplay
> fra i registreringsdatabasen.
> (HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom,
> hvor man ændrer værdien Autorun til 0).
>
> Man kan sikkert også slå det fra via gpedit.msc. Det kan man
> i WinXP i hvert tilfælde. TweakUI var også en mulighed.
Jeg kunne heller ikke huske det, og derfor nøjedes jeg med at
skrive 'kig på egenskaber'. Det kan man i hvert fald, men det kan
godt være der ikke er noget autoplay-faneblad.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25.06.2004
| |
Thomas G. Madsen (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 27-06-04 22:40 |
|
Niels P Sønderskov skrev:
> Jeg kunne heller ikke huske det, og derfor nøjedes jeg med at
> skrive 'kig på egenskaber'. Det kan man i hvert fald, men det kan
> godt være der ikke er noget autoplay-faneblad.
Jeg er heller ikke helt sikker. Det er utroligt så hurtigt man
glemmer et styresystem, men jeg mener, at Autoplay-fanebladet
kun er noget WinXP har.
> --
> Niels P Sønderskov
> nielspsonder @ skov.mail.dk
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25.06.2004
Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på denne side:
< http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.
--
Hilsen
Madsen
| |
Niels P Sønderskov (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 28-06-04 10:40 |
|
Thomas G. Madsen skriver bl.a.:
> Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på denne side:
> < http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.
Ja, ja, ja. Det er jo ikke en del af signaturen det dér
AVG-fjams. Skulle være fjernet nu.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25.06.2004
| |
Niels P Sønderskov (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 28-06-04 11:02 |
|
Niels P Sønderskov skriver bl.a.:
> Ja, ja, ja. Det er jo ikke en del af signaturen det dér
> AVG-fjams. Skulle være fjernet nu.
Ikke nu, men nu...
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
| |
Ukendt (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-06-04 16:18 |
|
Win2000 har det ikke
Thomas
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cbnlsa.24k.1@tgm.dyndns.dk...
> Niels P Sønderskov skrev:
>
> > Jeg kunne heller ikke huske det, og derfor nøjedes jeg med at
> > skrive 'kig på egenskaber'. Det kan man i hvert fald, men det kan
> > godt være der ikke er noget autoplay-faneblad.
>
> Jeg er heller ikke helt sikker. Det er utroligt så hurtigt man
> glemmer et styresystem, men jeg mener, at Autoplay-fanebladet
> kun er noget WinXP har.
>
> > --
> > Niels P Sønderskov
> > nielspsonder @ skov.mail.dk
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25.06.2004
>
> Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på denne side:
> < http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.
>
> --
> Hilsen
> Madsen
| |
Michael Pilgaard (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 28-06-04 18:10 |
|
Den Mon, 28 Jun 2004 17:18:13 +0200, "Thomas" <-> skrev:
>Win2000 har det ikke
>
>Thomas
>
Hvad?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Ukendt (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-06-04 20:07 |
|
autoplay-faneblad
"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:06k0e0dkksr9mn36iqm6u3m8jjdvpkfnnf@4ax.com...
> Den Mon, 28 Jun 2004 17:18:13 +0200, "Thomas" <-> skrev:
>
> >Win2000 har det ikke
> >
> >Thomas
> >
>
> Hvad?
>
> --
> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-06-04 20:12 |
| | |
Ukendt (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-06-04 14:50 |
|
Er der ingen der kan hjælpe med mit problem og ikke om hvordan man udtrykker
sig i en news-gruppe ?
I kan oprette jeres egen emne om det.
Thomas
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40E06D80.F428C798@du.kan.finde.den...
> Thomas skriver:
> >
> > autoplay-faneblad
>
> Pssst, http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html
>
> Det vil klæde dine indlæg
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jesper G. Poulsen (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 29-06-04 15:02 |
|
Thomas skrev:
> Er der ingen der kan hjælpe med mit problem og ikke om hvordan man
> udtrykker sig i en news-gruppe ?
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html
> I kan oprette jeres egen emne om det.
Nu er det dig der har problemet med opførsel. Jeg gider ikke forsøge at
hjælpe nogen, der ikke gider opføre sig pænt. Sådan er det.
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
Michael Pilgaard (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 29-06-04 16:08 |
|
Den Tue, 29 Jun 2004 15:49:41 +0200, "Thomas" <-> skrev:
>Er der ingen der kan hjælpe med mit problem og ikke om hvordan man udtrykker
>sig i en news-gruppe ?
>
>I kan oprette jeres egen emne om det.
For det første har du fået et svar:
Message-ID: <cbn0g9.38o.1@tgm.dyndns.dk>
For det andet er det ikke til at finde hoved eller hale i det du
skriver, så længe du ikke benytter fornuftig citatteknik.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Thomas G. Madsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 28-06-04 11:56 |
|
Niels P Sønderskov skrev:
> Ikke nu, men nu...
Tak for velviljen Niels.
Der er jo heller ikke den store grund til at fortælle, at et rent
tekstindlæg ikke indeholder virus, for selvfølgelig gør det ikke
det. :)
--
Hilsen
Madsen
| |
Niels P Sønderskov (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 28-06-04 13:22 |
|
Thomas G. Madsen skriver bl.a.:
> Tak for velviljen Niels.
> Der er jo heller ikke den store grund til at fortælle, at et
> rent tekstindlæg ikke indeholder virus, for selvfølgelig gør
> det ikke det. :)
Nu kommer Jesper-geniet nok efter mig (stærkt off-topic
materiale!), men det var desværre standardopsætningen på den nye
gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
| |
Thomas G. Madsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 28-06-04 13:41 |
|
Niels P Sønderskov skrev:
> [..] men det var desværre standardopsætningen på den nye
> gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg
Jeg ved det og har også bemærket, at flere og flere har de her
rekvalme-linier for forskellige antivirusprodukter i deres
signatur. Jeg har personligt overvejet at smide hele dynen i
killfilteret, men det er nu nok lige lovlig drastisk. :)
Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og dk.admin.netikette.
FUT til: dk.admin.netikette.
FUT?, se: < http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.
--
Hilsen
Madsen
| |
Viggo Karlsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Viggo Karlsen |
Dato : 28-06-04 16:41 |
|
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cbpam0.ag.1@tgm.dyndns.dk...
> Niels P Sønderskov skrev:
>
> > [..] men det var desværre standardopsætningen på den nye
> > gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg
>
> Jeg ved det og har også bemærket, at flere og flere har de her
> rekvalme-linier for forskellige antivirusprodukter i deres
> signatur. Jeg har personligt overvejet at smide hele dynen i
> killfilteret, men det er nu nok lige lovlig drastisk. :)
Hvad pokker vil du have vi skal gøre? Laves ikke viruscheck er det et
problem. Laver man viruscheck er det et problem at firmaet bag oplyser man
har gjort det.
Viggo
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
| |
Paul Østerby Sørense~ (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Paul Østerby Sørense~ |
Dato : 28-06-04 18:07 |
|
"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40e03bdc$0$229$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbpam0.ag.1@tgm.dyndns.dk...
> > Niels P Sønderskov skrev:
> >
> > > [..] men det var desværre standardopsætningen på den nye
> > > gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg
> >
> > Jeg ved det og har også bemærket, at flere og flere har de her
> > rekvalme-linier for forskellige antivirusprodukter i deres
> > signatur. Jeg har personligt overvejet at smide hele dynen i
> > killfilteret, men det er nu nok lige lovlig drastisk. :)
>
> Hvad pokker vil du have vi skal gøre? Laves ikke viruscheck er det et
> problem. Laver man viruscheck er det et problem at firmaet bag oplyser man
> har gjort det.
>
> Viggo
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
>
Hej Viggo
Du kan da bare slå det fra, der er alle muligheder i denne den bedste
antivirus der er til at betale for almindelige folk, bruger den selv.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as
| |
Viggo Karlsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Viggo Karlsen |
Dato : 28-06-04 19:40 |
|
"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
news:40e05020$0$3076$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Du kan da bare slå det fra, der er alle muligheder i denne den bedste
> antivirus der er til at betale for almindelige folk, bruger den selv.
Jeg har da ingen anelse om hvordan.
Viggo
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
| |
Ivan V. Klattrup (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup |
Dato : 28-06-04 19:52 |
|
"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40e0660a$0$277$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har da ingen anelse om hvordan
Ved siden af uret er der et ikon med 4 farver på (gul, sort, grøn og rød )
Højreklik og vælg "Run AVG Control Center" vælg faneblad "E-mail Scanner"
fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på
OK så er det væk
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk
| |
Viggo Karlsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Viggo Karlsen |
Dato : 28-06-04 21:58 |
|
"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40e068a5$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40e0660a$0$277$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg har da ingen anelse om hvordan
>
> Ved siden af uret er der et ikon med 4 farver på (gul, sort, grøn og rød )
> Højreklik og vælg "Run AVG Control Center" vælg faneblad "E-mail Scanner"
> fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på
> OK så er det væk
>
Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.
Viggo
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-06-04 22:01 |
|
Viggo Karlsen skriver:
>
> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.
Nej, slet ikke, du fjerner viruskontrol på udgående mails (og
newsindlæg).
Jeg formoder at du har styr på om den _sender_ virus ud ??
For øvrigt kan du ikke sende virus til en teksbaseret newsserver, så
fjern du bare skidtet.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ivan V. Klattrup (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup |
Dato : 28-06-04 22:07 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40E086F9.E9CCEA23@du.kan.finde.den...
> Nej, slet ikke, du fjerner viruskontrol på udgående mails (og
> newsindlæg).
så vidt jeg kan se på det, fjerner det da kun certificeringen af de udgående
meddelelser, der er stadig et flueben i "Check Outgoing Messages"
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-06-04 22:13 |
|
"Ivan V. Klattrup" skriver:
>
> så vidt jeg kan se på det, fjerner det da kun certificeringen af de udgående
> meddelelser, der er stadig et flueben i "Check Outgoing Messages"
Okay, så endnu mere grund til at gøre det !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ivan V. Klattrup (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup |
Dato : 28-06-04 22:02 |
|
"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40e0864b$0$209$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.
Nej, du fjerner de 3 nedenstående linier ved at fjerne det flueben
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk
| |
Jesper G. Poulsen (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 28-06-04 22:05 |
|
Viggo Karlsen skrev:
> > "E-mail Scanner" fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk
> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.
Nej. Men du gør Usenet en stor tjeneste
Den checker stadig alle udgående mails, men de bliver ikke
"certificerede"; hvilket også er irrelevant.
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
Niels P Sønderskov (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 28-06-04 23:06 |
|
Jesper G. Poulsen skriver bl.a.:
> Nej. Men du gør Usenet en stor tjeneste
Der er virkelig folk som lever i fortiden. De elendige fire
linier gør ingen som helst forskel i en verden hvor store mængder
af lort hober sig op i diverse binære grupper.
Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med
harmløse gøremål.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
| |
Hauge (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 28-06-04 23:14 |
|
Hejsa
Niels P Sønderskov wrote:
> Der er virkelig folk som lever i fortiden. De elendige fire
> linier gør ingen som helst forskel i en verden hvor store mængder
> af lort hober sig op i diverse binære grupper.
Fordi der er hobevis af lort i grupperne, betyder vel ikke at der er en
speciel god grund til stadig at smide mere lort deri?
> Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med
> harmløse gøremål.
Klovn
/Hauge
| |
Niels P Sønderskov (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 28-06-04 23:24 |
|
Hauge skriver bl.a.:
> Klovn
>
> /Hauge
Så sandt, så sandt.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
| |
Jesper G. Poulsen (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 29-06-04 01:02 |
|
Niels P Sønderskov skrev:
> Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med
*PLONK*
Skulle have været gjort for lææænge siden.
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
Niels P Sønderskov (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 29-06-04 11:18 |
|
Jesper G. Poulsen skriver bl.a.:
> *PLONK*
>
> Skulle have været gjort for lææænge siden.
Et virkelig alvorligt tab for verden.
--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk
| |
|
|